Scorpa 2.8v6 ruiskun säätö

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jarppo
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Maalis 2005 01:40

Scorpa 2.8v6 ruiskun säätö

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

No niin, nyt se tapahtui mitä aina pelkää. Scorpio 86- ei mennyt katsastuksesta päästöarvoista läpi. :evil: Häkä (muistaakseni se oli se) ei mennyt rajoihin. Yläraja oli 4.5 mutta minulla meni 5.x. Eikös tuo tarkoita sitä että kone käy liian rikkaalla? Tyhjäkäyntikin oli hivenen yli 1000. Siihenkään en ole löytänyt säätöä. Jos olisi ollut alhaisempi niin ehkä olisi saanut tiputettua arvot rajoihin. Tulpat näytti olevan ok ja virranjakajan kansikin. Moottorissa on elektroninen ruisku joten ei näy missään mitään säätöjä ja auto on ollut vasta pari vuotta joten en ole kerennyt moottoriin perehtyä kun on mennyt aika muita paikkoja fixatessa. Viimevuonna meni katsastuksesta ok. Kellään kokemusta/vinkkiä?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

ilmamäärämittarin putsaus on varmaan hyvä aloitus.
Escort 1.8 sport -97
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Autossa varmaankin läppätyyliset ilmamäärämittarit. Silloin voi tyhjäkäyntiseoksia säätää. Koska tyhjäkäynti on korkea, niin tarkasta imuletkut, jos on halkeamia. Rikkinäiset letkut vaikuttavat myös seoksiin. Jos mitään ilmavuotoa ei ole, niin korkea tyhjäkäynti johtuu tyhjäkäyntiventtiilistä tai liian auki olevasta kaasuläpästä.
Jarppo
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Maalis 2005 01:40

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

Kuva

Tuommoiset mötikät sieltä löytyi. Mitenhän ne pitäisi puhdistaa kun ei uskalla noita luukkuja aukoa kun on jollain aineella kiinni. Vai saako ne enää ilmatiiviiksi millään?

Missähän on tyhjäkäyntiventtiili? Onkohan se semmoinen jarrusylinterin näköinen mötikkä edessä, johon tulee piuha?!? Pitää yrittää metsästää holtokirjaa kun on ruiskun sielunelämä vähän hakusessa.
Tänään ainakin selvisi että mikä ihmeen toinen kaasuvaijeri menee jonnekin. Se on näemmä vakionopeuden säätimelle joka oli tuolla mötiköiden alla piilossa. Senkin kunnostus olisi sitten joskus tehtävä kun ei toimi.

Kuvat linkkenä kiitos! -Edit By: Lalli69-
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

tyhjäkäyntiventtiili on liitetty ennen ja jälkeen ilmamäärä mittarin imuputkiin yleensä letkulla.. ja pari johtoakin siihen on liitetty.. sen putsaus auttaa yleensä kanssa tyhjäkäynti ongelmiin.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Kyllä se tyhjäkäynti venttiili on kylläkin kaasuläpissä kiinni.
Old ford never die they just go faster.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

t5 kirjoitti:Kyllä se tyhjäkäynti venttiili on kylläkin kaasuläpissä kiinni.
joo siis kiertää kaasuläpän eikä ilmamäärämittaria :oops:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Jarppo
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Maalis 2005 01:40

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

Kuva

Tämä lienee nyt sitten se tyhjäkäynti-venttiili? Pitää kattoa mitä se on syönyt.

Kuvat linkkenä kiitos! -Edit By: Lalli69-
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

joo tuo kannattaa puhdistaa sisältä,sitä ei auki saa,mutta ruiskuta sinne esim.jarrunpuhdistus ainetta ja puhaltele paineilmalla,ite joskus myös pumpulitikuilla rassasin paskaa pois sieltä sisältä,kuhan ensin olin sinne tuota jarrunpuhdistussprayta ruiskutellu.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ja sitä "jarruspraytä" saa laskee ton ihan täyteen ja antaa liueta jokun aikaa.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Jos konees malli on PR3 niin vastus pitäisi tuossa säätimessä olla 10-20 ohmia.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

scorpio/granada 2.8i 1985-87 kiertyvä joutokäynninsäädin 8-12 ohmia.
Old ford never die they just go faster.
Jarppo
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Maalis 2005 01:40

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

Hurraaaaa :D Läpi meni. Putsasin siis kaikki nuo edellämainitut ja vaihdoin vielä tulpat ja virranjakajan kannen varmuuden vuoksi. Olisin vaihtanut tulpanjohdotkin mutta jostain syystä kyseiseen härpäkkeeseen ei niitä saa kuin tilaamalla ja ei ollut aikaa. Tässä siis ruuvi lukitteinen kansi, jossa eri pää kuin 'tavallisissa' piuhoissa.

Aika paljon selvisi samalla jo ruiskun sielunelämästä. Ei tuo niin kauhea olekaan kun alussa näyttää. Jopa vikakoodien etsintään löytyi ohje, jahka saa hommattua analogisen volttimittarin ja löytäisi sen pistokkeen mihin sen tökkää...

Suuri kiitos teille kun autoitte..
Vastaa Viestiin