Mondeo Titanium Business

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Ekopuusti
Viestit: 50
Liittynyt: 04 Touko 2014 19:41

Mondeo Titanium Business

Viesti Kirjoittaja Ekopuusti »

Hei

Mielenkiintoinen vaihtoehto uudeksi autoksi, jossa ns. kaikki herkut. Ymmärsinköhän oikein, että Windsorin kanssa ei saa urheilullisia istuimia, mutta Alcantaran mukana ne tulisivat? Miten paljon penkkien muotoilussa on eroja ja mitä mieltä olette Alcantaran tyylikkyydestään ja käytettävyydestä vs. Nahka?

Kiitoksia kommenteista!
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16
:ford:
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: Mondeo Titanium Business

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

Ekopuusti kirjoitti:Hei

Mielenkiintoinen vaihtoehto uudeksi autoksi, jossa ns. kaikki herkut. Ymmärsinköhän oikein, että Windsorin kanssa ei saa urheilullisia istuimia, mutta Alcantaran mukana ne tulisivat? Miten paljon penkkien muotoilussa on eroja ja mitä mieltä olette Alcantaran tyylikkyydestään ja käytettävyydestä vs. Nahka?

Kiitoksia kommenteista!
viewtopic.php?f=2&t=15329 Tuolta ketjusta löytyy paljon vastauksia kysymyksiin.

Itellä on alcantra penkit ja niis on sivutukea kohtuu mukavasti. Kugassa oon nahkapenkillä istunu eikä siinä kovinpaljoa sivutukea oo. Suosittelen ehdottomasti alcantraa mukavempi istua niin talvella ku kesälläkin ja mun mielestä ainaki paremman näköset ku nuo kugan nahkajakkarat. Nahka on tietysti helppo pitää puhtaana.
Ekopuusti
Viestit: 50
Liittynyt: 04 Touko 2014 19:41

Re: Mondeo Titanium Business

Viesti Kirjoittaja Ekopuusti »

Kiitoksia!
Yksityiskohdat istuimesta kiinnostavat edelleen eli ilmeisesti istuinosan kallistuksensäätö on mahdollista vain ruksaamalla "kuljettajan 8 suuntaan sähkösäätöisesti säätyvän penkin"?
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16
:ford:
Avatar
hoppaJS
Viestit: 57
Liittynyt: 09 Loka 2012 23:53
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mondeo Titanium Business

Viesti Kirjoittaja hoppaJS »

Seat back kannattaa ostaa ilman muuta on penkin materiaali mitä vaan! Varsinkin jos on autolla useampi ajaja niin muisti on ehdoton ja kun samat säädöt tulee repsikallekin.

Mulla Mondeossa windsorit pääasiassa sen takia että ei aina jaksa katsella mustia penkkejä- nyt gognac.
Muotoilusta en tiedä, mutta on nuo muotoillummat mun mielestä kun perus kangas. Alcantara on "pitävämpi" materiaali niin siinäkin tulee lisää sivuttaispitoa. Itse olen penkkeihin todella tyytyväinen- ristiseläntuen säätö vois olla voimakkaampikin.
Focus C-max 1.8 Ghia -04 Kuva
Seat Ateca TDI dsg 4drive
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: Mondeo Titanium Business

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

Ekopuusti kirjoitti:Kiitoksia!
Yksityiskohdat istuimesta kiinnostavat edelleen eli ilmeisesti istuinosan kallistuksensäätö on mahdollista vain ruksaamalla "kuljettajan 8 suuntaan sähkösäätöisesti säätyvän penkin"?
Penkki kallistuu jonkinverran korkeudensäädöllä mutta jos uutta oot laittamas niin ruksi kannattaa sähköpenkkien kohtaan laittaa. Ja itellä ei oo kovinpaljoa kokemusta windsorista ei missään nimessä huono sekään. Omiin olen ollu tyytyväinen.
Ekopuusti
Viestit: 50
Liittynyt: 04 Touko 2014 19:41

Re: Mondeo Titanium Business

Viesti Kirjoittaja Ekopuusti »

Joo, uusi on kiikarissa. Varusteet ja taloudellisuus kiinnostavat enemmän kuin voima, joten ajattelin 115 hv diesel-versiota. Lisäksi kiinnostaisi harvinaisempi (ja mielestäni tyylikkäämpi) 4-ovinen sedan malli. Siinähän on 550 litran kontti, johon kyllä luulisi mahtuvan 4-henkisen perheen kesälomakamat?
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16
:ford:
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: Mondeo Titanium Business

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

Ekopuusti kirjoitti:Joo, uusi on kiikarissa. Varusteet ja taloudellisuus kiinnostavat enemmän kuin voima, joten ajattelin 115 hv diesel-versiota. Lisäksi kiinnostaisi harvinaisempi (ja mielestäni tyylikkäämpi) 4-ovinen sedan malli. Siinähän on 550 litran kontti, johon kyllä luulisi mahtuvan 4-henkisen perheen kesälomakamat?
Mitäs tuolle 115hv koneelle on luvattu kulutusta? Itellä on 140automaatti sillä menee n.7,3L sadalle kaverilla on ihan samanlainen auto mutta manuaali loodalla sillä reipas matka ajo eli paljon ohituksia ylinopeuksia jne niin kulutus oli 6,4 molemmat farmaria. Kokemuksia ei oo siitä 1,8 koneesta mutta suositella voin tuota 2,0.
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Mondeo Titanium Business

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Vastuksia omalta kohdalta esittämiisi kysymyksiin:

- ehdottomasti se seat pack, edellisessä Mondeossa oli tuollainen 8-suuntaan sähköllä säätyvä ja nykyisessä ei ole, harmikseni
- alcantara paljon fiksumpi kuin perinteinen kangas, tyylikkäämmän näköinen ja todellakin pitävämpi tuo materiaali, pysyy ajoasento ryhdikkäämpänä pidempään
- peruspenkit ovat mallia lauta, älä ihmeessä ota niitä jos uutta autoa ostat! Parissa Mondeossa ollut nuo "urheilulliset etuistuimet", ei ne mitkään Recarot ole mutta huomattavasti perusversioita paremmat
- kone on 1.6-litrainen, ei 1.8-litrainen... Tuon jälkimmäisen saatavuus on jo vuosia ollut nolla. Kone siis tuttu mm. Focuksen keulalta. Mitä olen koeajanut, niin silläkin pärjää
- osta mieluummin hatchback-korinen, se tavaratila on vaan huomattavan paljon monikäyttöisempi. Sedanissa takaluukun aukko on julmetun pieni, kun taas HB:ssa aukeaa koko perä. Henkilökohtaisesti parhaan näköinen korimalli näissä nyky-Mondeoissa ja eräs autokauppias sanoikin näistä HB:stä, että ei välttämätöntä hankkia farmaria tuon kanssa. Täysin totta! Muun muassa pari muuttoa tehty tuollaisilla... HB:n kun hankkii siihen takakontin päälle sen spoilerin, niin ulkonäkö ei muuta kuin paranee :mrgreen:
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
Vastaa Viestiin