Sivu 1/1

OHC NOKKA-Akselista ???

Lähetetty: 05 Helmi 2006 21:25
Kirjoittaja spetke
mistä saisi selville kyseisen nokka-akselin arvoja?
Päässä on merkinnät: 3517 bac2 AA 16

Minkälainen tai merkkinen nokka olisi hyvä sierran OHC turbo moottoriin???


Nokan kuvan näkee: http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?p ... 8C#PicShow

Ja muita projektiin liittyviä kuvia: http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid= ... lid=102911

Re: OHC NOKKA-Akselista ???

Lähetetty: 05 Helmi 2006 21:32
Kirjoittaja jaska74
spetke kirjoitti:Minkälainen tai merkkinen nokka olisi hyvä sierran OHC turbo moottoriin???

search.php
aiheesta on noin miljoona kirjotusta

Lähetetty: 05 Helmi 2006 23:01
Kirjoittaja Aksu
kyllä sillä vakiollakin pääsee tuonne 300 hv tehoille helposti.

Lähetetty: 07 Helmi 2006 00:09
Kirjoittaja Eemeli
Aksu kirjoitti:kyllä sillä vakiollakin pääsee tuonne 300 hv tehoille helposti.
Ja aksu puhuu kokemuksesta. I know. :wink:

Hei aksu muuten... olis sul kaasarin vai ruiskun vakionokka?

Lähetetty: 07 Helmi 2006 23:12
Kirjoittaja Aksu
Ekassa oli muistaakseen kaasarikonen nokka ja nykyisessä on is nokka.
Ekan koneen penkitys 1,2 paineilla tuli tän näköistä jälkeä 98:lla mut 95:nenkaan ei tuottanut mitään ongelmia edes kesällä noilla paineilla.Tämä sitten katosi pihasta eräänä yönä.Eikä tuo pelännyt paineita,kytkin vaan lopui 1,7 kohdalla.

Lähetetty: 08 Helmi 2006 22:31
Kirjoittaja CapriGirl
Meillä on Caprissa ainakin tuo nokka-->Burtonin vääntävä nokka, jossa asteita 266 ja nostoo 11,68. Aiemmin oli tosi jyrkkä joka oli tarkoitettu lähinnä vapareihin tai turbonokan aihioksi. Nyt auto on todella paljon kierrosherkempi.
Toivon mukaan uuden ahtimen kanssa toimii yks yhteen ja päästään paremmille ajoille kuin viime kesänä :roll:

Lähetetty: 09 Helmi 2006 12:42
Kirjoittaja Aksu
^Ilmeisesti BF134:nen.Oli ihan mukavan tuntuinen to3:sen ja to3/4 sen kanssa,veti alhaalta ja toimi koko kierros alueen mukavasti.
Hieman yli suurella ahtimella tuli penkitettyätuo samainen kone tuolla bf134:sen kanssa 1,2 paineilla.Tuon jälkeen vaihdoin 3/4:sen ja sillä kerkesikin sitten nauttimaan vain hetken ennen katoamista,mutta veti huomattavasti paremmin kuin tuossa lapussa olevilla käyrillä(paljon alempaa).

Lähetetty: 14 Elo 2007 20:26
Kirjoittaja TVR
Aiheella ratsastan tässä.
Onko kellään tullu sellasta ongelmaa että olis alkanu se nokan päittäis liikettä rajoittava levy kuluttamaan nokka-akselia ja se rako kasvamaan?
Mulla on nyt yht äkki kulunu 1,5mm väljäx se rako.
Kyseessä on raju rullanokka.
Mikä olis avuksi ja mistä johtuu tuollanen?

Lähetetty: 17 Elo 2007 16:47
Kirjoittaja overboost
Tiedän yhden tapauksen, mutta en syytä. Nokkaan koneistettiin ura uudestaan ja laitettiin paksumpi levy pitämään paikaallaan.