Missä vika kun ei tule kipinää?
Missä vika kun ei tule kipinää?
Missä on vika kun ei tule kipinää?Auto on Ford Escort 1983 vuodimallin mk3 ja kone on 1985 vuoden 1.6 kone.Tulpat on uudet ja virranjakajan kansi ja pyörijä ja sytytysboksi on uusi.Tulpan johdot ovat melko uudet ja puolaki toimii...Mikä voi olla vialla?
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
Se saattaapi olla siellä virranjakajassa oleva induktioanturi (siis se mikä antaa puolanohjaimelle eli sytytysboksille "käskyt") sökönä. Kaikki muut komponentit sulla onki jo uusia ja puolaki kerran toimii, niin ei paljoo jää vaihtoehtoja. Anturin kunnon voi periaatteessa todeta ohmimittarilla, vastus arvoa en tiiä, mutta jos ei mitään näytä, niin on sökö.
Ootko koittanut ottaa puolanjohtoa jakajasta irti ja pitää sitä jossain rungon lähellä samalla kun apuri starttaa. Sillee nyt ainaki näkee muodostuuko kipinää ollenkaa vai eikö vaan mee tulpille asti.
Tietty nyt kannattaa varmistaa kaikki johdot ja johtoliitokset, tuleeko puolalle jännnite jne. Mulla ittellä oli joskus puolan ja jakajan välissä oleva liitos hapettunut paskaski. Eikös se sytkyboksi sullaki oo sielä jakajan kyljessä? se liitokset kannattaa myös tarkistaa, on ne liittimet voineet painua edellä, kun oot vaihtanu sen boksin...
Että tämmösiä veikkaisin. Tarkasti en tiedä minkämoinen järjestelmä sulla siinä on, mutta oman 1.3 cvh -82:n perusteella koetin selostaa
Ootko koittanut ottaa puolanjohtoa jakajasta irti ja pitää sitä jossain rungon lähellä samalla kun apuri starttaa. Sillee nyt ainaki näkee muodostuuko kipinää ollenkaa vai eikö vaan mee tulpille asti.
Tietty nyt kannattaa varmistaa kaikki johdot ja johtoliitokset, tuleeko puolalle jännnite jne. Mulla ittellä oli joskus puolan ja jakajan välissä oleva liitos hapettunut paskaski. Eikös se sytkyboksi sullaki oo sielä jakajan kyljessä? se liitokset kannattaa myös tarkistaa, on ne liittimet voineet painua edellä, kun oot vaihtanu sen boksin...
Että tämmösiä veikkaisin. Tarkasti en tiedä minkämoinen järjestelmä sulla siinä on, mutta oman 1.3 cvh -82:n perusteella koetin selostaa

-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
olen testannut
Juu olen kokeillut ja puolalle tulee virta ja kokeilin puolan johdon päästä ja sinnekkin näytti tulevan virtaa.mutta sitten kysyisin että pitääkö puolan keskimmäiseen liittimeen tulla virtaa eli joka menee virranjakajan kanteen?siihen ei mielestäni tule mitään virtaa.
pitää tulla,siitä tulee se virta minkä se jakaja toimittaa eteenpäin.
eli josko ei ole pohjassa,tai poikki tai jotain,tai sitten se puola on sittenkin rikki.
onhan se puola oikeanlainen,kärjellisen ja kärjettömän ei oikein sovi keskenään ainakaan.
lämpeääkö se puola noin muuten?
ei kovin kuumaksi saisi tulla.
eli josko ei ole pohjassa,tai poikki tai jotain,tai sitten se puola on sittenkin rikki.
onhan se puola oikeanlainen,kärjellisen ja kärjettömän ei oikein sovi keskenään ainakaan.
lämpeääkö se puola noin muuten?
ei kovin kuumaksi saisi tulla.
ei sieltä mitään junia t...
No tuleehan siitä puolan keskeltä virtaa mutta jännite on sitten jotain luokkaa 40 000V eli ei ihan perus yleismittarilla saa mitään tolkkua. Tökkää siihen puolaan siihen keskinapaan tavallinen tulpan johto ja siihen tulppa kiinni ja se tulppa koria tai konetta vasten ja starttaamaan, pitäisi antaa kipinää.
Tai jos uskaltaa niin sormi sinne puolan piuhan tilalle. Mielellään vielä märälle nurmikolle seisomaan paljain jaloin

Tai jos uskaltaa niin sormi sinne puolan piuhan tilalle. Mielellään vielä märälle nurmikolle seisomaan paljain jaloin


Mikä johto se on?
Elikkäs mikä johto se on joka tulee sytytysboksista ja siitä menee puolalle + ja - ja sit auton runkoon maajohto?Niin mikä se johto on nimeltään?Kun nyt vaikuttais että siinä johdossa on vika.Heiluttelin sitä johtoa samalla kun kaveri starttas niin kone "yskähteli".Mistä näitä johtoja saa uutena kun paikallisesta varaosaliikkeestä ei ainakaan saa.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
Re: Mikä johto se on?
Kuulostaa pahasti justiinsa siltä johdolta, jota tuossa "Mulla ittellä oli joskus puolan ja jakajan välissä oleva liitos hapettunut paskaski." tarkoitin. Eli paat piuhat poikki, heität sen alkuperäisen liittimen jorpakkoon ja sokerinpala tilalle. Sitten vaan kovaa ajoa, niin kauan kunnes hajoaa jostain muualtaKaketsu kirjoitti:Elikkäs mikä johto se on joka tulee sytytysboksista ja siitä menee puolalle + ja - ja sit auton runkoon maajohto?Niin mikä se johto on nimeltään?Kun nyt vaikuttais että siinä johdossa on vika.Heiluttelin sitä johtoa samalla kun kaveri starttas niin kone "yskähteli".Mistä näitä johtoja saa uutena kun paikallisesta varaosaliikkeestä ei ainakaan saa.

kokeilin tehdä sen johdon itse
Korvasin omilla johdoilla sen kyseisen johdon jossa tästä puhuttiin.Ei vaikuttanut asiaan.Mikä voi olla vialla?Auttakaa nyt ihmeessä saamaan autoni käyntiin?
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
ei tule kipinää ollenkaan
kipinää ei tule ollenkaan...
kerrataanpa
Elikkäs tulpat on vaihdettu,virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu,sytytysboksi on vaihdettu,herätinanturi on vaihdettu,puola on vaihdettu toimivasta autosta.