MK2 Mondeo sytytystulppien vaihto
MK2 Mondeo sytytystulppien vaihto
Meinasin tuossa vaihtaa autoon sytytystulpat, mutta huomasin että tulpat on vetästy niin tiukkaan etten niitä saanut irroitettua. Normaalit kierteet noissa kai on? Kellään vinkkejä antaa?
Ford Mondeo 1.8 vm. 1998
Re: MK2 Mondeo sytytystulppien vaihto
eipä siinä muuta ku oota että jäähtyy ja kokeile laittaa hieman jotain crc:tä ja rauhallisesti pitkällä jatkovarrella käännät vastapäivään.
normikierteet siä on.
normikierteet siä on.
"harder" is not a very good safeword
Re: MK2 Mondeo sytytystulppien vaihto
Äläkä vain vahingoskaan sitten kiristä niitä tulppia liikaa !
Hyvä ohje on: Kiristä jokainen tulppa ensin käsin niin kireälle kuin saat ja sitten vielä räikällä 45 tai 90 astetta.
Hyvä ohje on: Kiristä jokainen tulppa ensin käsin niin kireälle kuin saat ja sitten vielä räikällä 45 tai 90 astetta.
Re: MK2 Mondeo sytytystulppien vaihto
Juurikin noin yritin tehdä, mutta ei auttanut, ei tunnu liikkuvan mihinkään suuntaan. En pahemmin ruvennut revittelemään jottei tule vahinkoa, pitänee hommata pitempi jatko vääntöä varten..saksoboy kirjoitti:eipä siinä muuta ku oota että jäähtyy ja kokeile laittaa hieman jotain crc:tä ja rauhallisesti pitkällä jatkovarrella käännät vastapäivään.
normikierteet siä on.
Ok pidän tämän mielessä, jos saan nuo vanhat pois..Foordson kirjoitti:Äläkä vain vahingoskaan sitten kiristä niitä tulppia liikaa !
Hyvä ohje on: Kiristä jokainen tulppa ensin käsin niin kireälle kuin saat ja sitten vielä räikällä 45 tai 90 astetta.
Ford Mondeo 1.8 vm. 1998
Re: MK2 Mondeo sytytystulppien vaihto
Kiristä 90ast JOS tulpat on semmosia tasapäisiä siitä kierteen päästä (pinta joka vastaa kanteen), jos se on semmonen kartio niin tuo 90ast on jo liikaa. joku 1/8 riittää kartioille, saa vielä joskus irtikin.
Re: MK2 Mondeo sytytystulppien vaihto
Sitten seuraava vaihtoehto on et annan koneen käydä pari minuuttia niin että kone on hieman lämmin mutta ei kuuma ja kokeilet sitte.timppa1 kirjoitti: Juurikin noin yritin tehdä, mutta ei auttanut, ei tunnu liikkuvan mihinkään suuntaan. En pahemmin ruvennut revittelemään jottei tule vahinkoa, pitänee hommata pitempi jatko vääntöä varten..
Ok pidän tämän mielessä, jos saan nuo vanhat pois..
ne tulpat ei kyllä pitäisi katketa sinne että aika rajulla voimalla niitä saa vääntää mutta tupla varmista se että väännät varmasti oikeaan suuntaa koska kierteet hajoaa kannesta jos yrität liikaa kiristää.
"harder" is not a very good safeword