ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ford sierra 89vm
Viestit: 171
Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32

ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja ford sierra 89vm »

Ois sitten muutama kysymys :D onko minkään laista järkeä mennä vaihtamaan kaasari tekniikka ruiskuun? mitä kaikkee pitäs vaihtaa kaasarin ja imusarjan lisäks? ja sit hyödyt/haitat? onko isoki homma? ja paljo tommonen ruisku tekniikka saattais maksaa käytettynä?

kulutus taitaa ainakin pienentyä :D
hyrskyhyrsky
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Touko 2008 15:25

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja hyrskyhyrsky »

viewtopic.php?f=3&t=18650#p112354

Tuolla juttua aiheesta. :wink:
sierra -89 2.0l ohc, sierra -88 2.0is ohc
ford sierra 89vm
Viestit: 171
Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja ford sierra 89vm »

kiitoksia :)
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mulla ois kans muutama kysymys, tähän tuoreeseen ketjuun, koskien bensalinjoja. Minkälaisia kokemuksia porukalla on ruiskumallintarviketankeista? AInakin nimim. Aksu sanoi joskus että hörppii kuulemma ilmaa.. Itse olen siis katsellut (yllättäen) Motonetin tankkeja.

Ja sitten noista pumpuista; ostin tämmöisen ja nimim. Mikkovaan (toisessa ketjussa) väitti ettei ole ilmeisesti efiin käypäinen..? Millainen pumppu iiässässä sitten on? Sama kuin K-jet vehkeissä, ei kai..?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

duckworth kirjoitti:Mulla ois kans muutama kysymys, tähän tuoreeseen ketjuun, koskien bensalinjoja. Minkälaisia kokemuksia porukalla on ruiskumallintarviketankeista? AInakin nimim. Aksu sanoi joskus että hörppii kuulemma ilmaa.. Itse olen siis katsellut (yllättäen) Motonetin tankkeja.

Ja sitten noista pumpuista; ostin tämmöisen ja nimim. Mikkovaan (toisessa ketjussa) väitti ettei ole ilmeisesti efiin käypäinen..? Millainen pumppu iiässässä sitten on? Sama kuin K-jet vehkeissä, ei kai..?
Niin tarkoitin että ainakin kovemmissa kaarre nopeuksissa se saattaa alkaa horimaan ilmaa,ei normiajossa yleensä.
Riippuu millaisia arvoja tuo pumppu pystyy tuottamaan. Paine/tuotto ratkaisevat riittääkö efin kanssa.
Jos tuotto on 150 ja painetta +5bar niin toimii hyvin. K-jettien pumput toimii efin kanssa,ja ovat yleensä hyviä pumppuja.
Esim. doch:n vakio pumppu on aika onneton ja 1,6cvh sierran toivoton.
gti golo palloilija
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Kyllä dohcin vakiopumppu riitti 2.3-16v:llekin jopa radalla riivatessa.. ettei ne nyt kai ihan surkeita voi olla..?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Niin tarkennuksena että pumppu sopii myös 85-89 OHC 20.L "Granadaan", näin ilmoituksessa luki. Eihän tämä voi kaasutinmallinpumppu kai muutenkaan olla, kun eihän niissä koskaan edes ole sähköinenpumppu..?

Valmistaja Pierburg, W-Germany...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Kyllä dohcin vakiopumppu riitti 2.3-16v:llekin jopa radalla riivatessa.. ettei ne nyt kai ihan surkeita voi olla..?
No jos se vakio pumppu ei riittänyt ahdetussa doch niin ei kovin kummoinen voi olla,tiety voi olla et oli jo vainaakin kun painetta nostamalla ei tavaraa tullut kuitenkaan tarpeeksi.
Käsittääkseen jo 2,9 v6 joissa on tankin sisäinen pumppu on tehokkaampi.

2,3L doch onkin ecomoottori :mrgreen:
gti golo palloilija
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

duckworth kirjoitti:Niin tarkennuksena että pumppu sopii myös 85-89 OHC 20.L "Granadaan", näin ilmoituksessa luki. Eihän tämä voi kaasutinmallinpumppu kai muutenkaan olla, kun eihän niissä koskaan edes ole sähköinenpumppu..?

Valmistaja Pierburg, W-Germany...

Löytyykö siitä mitään numeroita, esim: 85GB 9350 AB tai 1634067 ??

Ilmastoinnilla varustetuissa kaasutinmalleissa on manuaalin mukaan sähköpumppu. Ite en oo kyllä koskaan tämmöiseen törmänny.
Sierra + HX35 Super
Focus
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mikkovaan kirjoitti:Löytyykö siitä mitään numeroita, esim: 85GB 9350 AB tai 1634067 ??

Ilmastoinnilla varustetuissa kaasutinmalleissa on manuaalin mukaan sähköpumppu. Ite en oo kyllä koskaan tämmöiseen törmänny.
Löytyy juurikin tuo ensinnä mainitsemasi numerosarja. Sekö siis tarkoittaa että on kaasarimallinpumppu??? Mikä tälläisen pumpun tuotto sitten on (?), eikös ruiskuun tule kuitenkin vielä se toinen pumppu konetilaan?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

duckworth kirjoitti:
Löytyy juurikin tuo ensinnä mainitsemasi numerosarja. Sekö siis tarkoittaa että on kaasarimallinpumppu??? Mikä tälläisen pumpun tuotto sitten on (?), eikös ruiskuun tule kuitenkin vielä se toinen pumppu konetilaan?
Ruiskuvehkeessä on vaan yksi pumppu tankin vieressä. Tämän mukaan se sun ilmeisestikin on kaasarikoneen pumppu. Yleensähän kaasarikoneen bensanpaineet on paljon pienemmät kun ruiskussa mutta kannattaahan tuonkin arvot selvittää.
Sierra + HX35 Super
Focus
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja emax »

duckworth kirjoitti:Millainen pumppu iiässässä sitten on? Sama kuin K-jet vehkeissä, ei kai..?
K-jetissä voi olla tehokkaampi kun sen pitää pitää noin 6 baarin painetta määränsäätimessä ja vielä pitää löytyä tuottoakin. Efissä bensanpaine on 2,5 bar.
Mikkovaan kirjoitti:Ilmastoinnilla varustetuissa kaasutinmalleissa on manuaalin mukaan sähköpumppu. Ite en oo kyllä koskaan tämmöiseen törmänny.
Vakio bensapumppu on ilmastoinnin kompuran tiellä, siksi sähköinen. En ole myöskään nähny kaasarimallia ilmastoinnilla, mutta ruiskumallin oon, ja epäilisin että se kompura on samassa kohtaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

emax kirjoitti: K-jetissä voi olla tehokkaampi kun sen pitää pitää noin 6 baarin painetta määränsäätimessä ja vielä pitää löytyä tuottoakin. Efissä bensanpaine on 2,5 bar.
Meinaat siis ettei efi linjat välttämättä kestä K-jetin-pumpun paineita?

http://www.worldcarparts.co.uk/Default. ... ductID=124

Oisko tuo mun käyttöön parempi?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja emax »

Meinasin vaan ettei k-jetissä ainakaan huonompi pumppu ole :) Efin bensalinjat kestää, kun efiähän sinne kuitenkin olet laittamassa niin ei siinä tarvi paljo yli 3 baarin painetta käyttää.

Pumpuksi sulle riittää siihen moottoriin vaikka ihan vakio ruiskudohcin pumppu + ruiskudohcin tankki. Dohcin tankki siksi koska dohcin pumppu tulee sinne tankin sisälle.
Aksulla on vähä enemmän painetta sielä imusarjas niin siksi sillä ei toimi toi dohcin pumppu :)

Tai jos sulla on jo se is pumppu niin käytä sitä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

ohc efin sähköt

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Nyt tulee kysymystä sytytyspuolelta. Koneessa jonka laitoin Sierraan on se harmaa Motocraftin virranjakaja. Sen kyljessä on se 6 pinninen liitin. Kuinkas ollakaan johtosarja joka itseltäni löytyy on sitä mallia, missä moduuli on lokasuojassa, ja jakajaan tulee vain kolme pinninen liitin... :?

Kuitenkin järkeilin että kun tuossa nykykoneen jakajassa on moduuli itsessään, joten eikö ole sama vetää johtosarjan kuusipinninnen liitintöpseli siihen, ja jättää erikseen jakajalle menevä kolmipinninen pois/tyhjäksi? Kun moduulista jatkuu sisäisesti mun käsittääkseni (kaavionkin mukaan) langat joka tapauksessa lopulta Hall- anturille.

Jos joku sai jotain selvää, niin olenko oikeilla jäljillä? :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Aksu kirjoitti: Niin tarkoitin että ainakin kovemmissa kaarre nopeuksissa se saattaa alkaa horimaan ilmaa,ei normiajossa yleensä.
Riippuu millaisia arvoja tuo pumppu pystyy tuottamaan. Paine/tuotto ratkaisevat riittääkö efin kanssa.
Jos tuotto on 150 ja painetta +5bar niin toimii hyvin. K-jettien pumput toimii efin kanssa,ja ovat yleensä hyviä pumppuja.

Esim. doch:n vakio pumppu on aika onneton ja 1,6cvh sierran toivoton.
Tuohon kesäautoon tuli vaihdettua tarviketankki joku vuosi sitten. Silloin M¤tonetin tarviketankissa oli matalat (5cm) loiskelevyt tankin pohjassa, mutta tuo k-jet ruisku kierrättää gasoa sitä tahtia, että pienellä polttoainemäärällä horii räpätessä tyhjää. Ei usein, mutta jos innostuu provosoimaan. :lol:

MK1 tankissa on törkeän iso bensalähtö (oliko 14 vai jopa 16mm?), kannattaa ottaa huomioon tankkia ja pumppua valittaessa.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Laiskan tyhmä kysymys mutta mitä maksaa DOHC Sierran ruiskuun sopiva tankki?
Vastaus=
E: Tuote
25-51009
Nimike
Tankki Sierra i/D 2.90->92
Hinta
79.90 €
Sierra-"i"/Diesel/DOCH 2.90->92 (ø108mm)
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

duckworth kirjoitti:Nyt tulee kysymystä sytytyspuolelta. Koneessa jonka laitoin Sierraan on se harmaa Motocraftin virranjakaja. Sen kyljessä on se 6 pinninen liitin. Kuinkas ollakaan johtosarja joka itseltäni löytyy on sitä mallia, missä moduuli on lokasuojassa, ja jakajaan tulee vain kolme pinninen liitin... :?

Kuitenkin järkeilin että kun tuossa nykykoneen jakajassa on moduuli itsessään, joten eikö ole sama vetää johtosarjan kuusipinninnen liitintöpseli siihen, ja jättää erikseen jakajalle menevä kolmipinninen pois/tyhjäksi? Kun moduulista jatkuu sisäisesti mun käsittääkseni (kaavionkin mukaan) langat joka tapauksessa lopulta Hall- anturille.

Jos joku sai jotain selvää, niin olenko oikeilla jäljillä? :D
Mites tämä? Jheeeeelp... :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja emax »

duckworth kirjoitti:Jheeeeelp... :)
Asiaa mitenkään hyvin tuntematta vastaisin että ihan oikeilla jäljillä oot, kunhan johdot vain on liittimissä samassa järjestyksessä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo, varmistaakseni kysyin. Periaate syistä en p3rkeles vaihda tuota virranjakajaa mihinkään enää... :twisted: :lol:

_EDIT_

Tuosta käykin ilmi että töpseli on identtinen, oli sitten lokarissa tai suoraan jakajassa moduuli.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Palaan itsekin noihin tankkeihin.. Siis kattelin motonetissä olevan n.72€ ja vastaavasti Fixuksella 102 egee... :shock: Ero on melkoinen, mutta rupesin miettimään että tuleekos esim. motonetin tankissa mukaan mitään muuta..? Kuten anturi kohoineen, tai ylipäänsä se osa jossa on ne letkulähdöt? Vai pitääkö se osa, jossa ne lähdöt ja anturi, kiertää vanhasta tankista irti ja siirtää uuteen??

Ensi viikolla ajattelin muuten lähteä tankki ostoksille tai tilata tankin...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ruiskun tankissa lähtö/paluu on siella tankin alareunassa,ei siellä päällä.
Ei tule mittari/koho mukana.
Kannattaa varmistaa se oman mittarin reijän halkaisija jotta on sama kun siinnä minkä ostaa,muuten saattaa jäädä asentamatta :wink:
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Aksu kirjoitti:Ruiskun tankissa lähtö/paluu on siella tankin alareunassa,ei siellä päällä.
Ei tule mittari/koho mukana.
Kannattaa varmistaa se oman mittarin reijän halkaisija jotta on sama kun siinnä minkä ostaa,muuten saattaa jäädä asentamatta :wink:
Totaa.. Missä hinnoissa sitten pyörii uudet mittarit/kohot? Vai mitenkä tuo vanhaa irtoaa/on kiinni..?

E// Joo ei taida onnistua vanhasta nyysiminen, kun anturi ja lähdöt samassa osassa, uudessa pitää olla vaan tuo anturi.. Kattelin motonetistä, joka tarjoaa vain yhdenlaista anturia (?!), että hinta ei ole kovin suolainen, mutta tuleeko tossa mukaa myös se pelti, jolla aukko tankista saadaan umpeen? Vai pitääkö tuo anturiasetelma ettiä käytettynä?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Se sakara levy pyörii siinnä reijässä. Muistaakseen se koko paketti on yhtä samaa.
No ne lähdöt voi tukkia letkulla jotka on siinnä anturi osassa. Eivät vaikuta ruiskun toimintaan mitenkään. Ainut tuo että reikä on saman kokoinen.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Nappasin tankin pois, ja mittasin samalla sen reiän. 55mm... Kaikissa uusissa tarviketankeissa mainitaan tiivisteen kooksi 58mm, että mitenkäs sitten..?

-EDIT- Niin sitä vaan, että pitäkö 55mm aukossa olla just 55mm tiiviste, vai onko tuo 58 se oharin tankkien tiivari?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin