Sierran tuulilasi
Sierran tuulilasi
Pitäisi vaihtaa sierraan tuulilasi, niin tuli muutama kysymys mieleen:
Onko vaikea saada ehjänä irti (käytettyä lasia haen ) ? vaatiiko muuta työkaluja (irroitus ja asennus) kuin mattopuukon, jotain "rautalankaa" ja liimaa ?
Kertokaapa tuosta mitä pitää ottaa erityisesti huomioon tuossa tuulilasin vaihdossa.
Onko vaikea saada ehjänä irti (käytettyä lasia haen ) ? vaatiiko muuta työkaluja (irroitus ja asennus) kuin mattopuukon, jotain "rautalankaa" ja liimaa ?
Kertokaapa tuosta mitä pitää ottaa erityisesti huomioon tuossa tuulilasin vaihdossa.
Itse en kyllä rupeis edes moista tekemään vaan veisin suoraan lasiliikkeeseen vaihdettavaksi. Lähteekö nuo liimalasit edes ehjänä irti... Sanokoot joku joka tietää paremmin asiasta. Mut tietty se maksaa kun liikkeeseen vie, mulla maksoi 1100mk silloin joskus kun vaihdoin.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Kyllähän liimalasin ehjänä irti saa. Esimerkiksi jollain sopivalla kitaran kielellä vetelee sen vanhan tiivisteen rikki.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Tarkoitat ilmeisesti liimaa, eihän sitä tiivistettä pidä hajoittaa ?Sultzi kirjoitti:Kyllähän liimalasin ehjänä irti saa. Esimerkiksi jollain sopivalla kitaran kielellä vetelee sen vanhan tiivisteen rikki.
Henna: kyllä se onnistuu irroittaa todellakin ehjänä (toivottavasti asennuskin sujuu)
Niin tarviiko tuota lasia sitten painaa millään kuivumisen ajan vai riittääkö lasin oma paino ? vai ?
kiitoksia.
Mutta kuulemma ei kannattaisi käytettyä edes laittaa ihan turvallisuudenkin takia kun niistä kai menee se jännite jotenkin. Jokainenhan tietenkin tekee niinku itse haluaa ja onhan se varmaan silti turvallisempi kuin entinen haljennut lasi.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Eihän niissä mitään jännitteitä saa olla, muuten rapsahtaa sopivalla pakkaskelillä lämppärin lämmöstä halkiHenna kirjoitti:Mutta kuulemma ei kannattaisi käytettyä edes laittaa ihan turvallisuudenkin takia kun niistä kai menee se jännite jotenkin. Jokainenhan tietenkin tekee niinku itse haluaa ja onhan se varmaan silti turvallisempi kuin entinen haljennut lasi.
Enhän minä noista mitään tiedä mut eräs ihminen joka niitä ammatikseen on vaihdellut joskus oli sanonut jotain tuollaista... Niin ja yleensähän ne siis potkaistaan irti ainakin siitä autosta missä se hajalla on, eri asia tietty jos käytetyn irroittaa laittaakseen omaan autoon. Ja sitte kun sen lasin siihen on liimaillut niin ne etuikkunoiden lasit auki jos ja kun paiskaa ovet kiinni ettei lennä juuri laitettu lasi heti irti.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
kertokaa miten liimalasi lähtee potkasemalla irti, kun siitä saa potkia jalan läpi niin silti se liima pitää kuin tauti. varmaan on tarkotettu tolla potkimisella vanhan aikaista tiivistelasia mikä kyllä lähtee ehjänä kun potkaisee.
lasiliikkeillä on sellainen työkalu millä se liima sahataan halki.
kannattaa melkein ostaa uus lasi koska ne on aika halpoja nykyään, kun omaani ostin niin tuulilasi ja kaikki mönjät maksoi 130e ja noilla mönjillä laitettiin 2 auton tuulilasit ja siitä toisesta vielä takasivut ja takaluukun lasi.
jos lasia meinaat itte vaihtaa niin:
ensin vanha lasi irti-kuplan kaasuvaijeri on havaittu hyväksi ja kestäväksi mutta mikä tahansa lanka käy, mikki lanka on vähän huonoa kun se lämpenee niin menee poikki.
älä ota korista kaikkia liimaa irti kun olet saanu lasin pois, vaan mattopuukolla vedät sen jäljen tasaseksi.
sitten uuteen lasiin ensin se reuna silkin "puhdistus" aine ja sitten se reuna hierotaan puhtaaksi ja siihen vedetään se musta primeri samoin sinne vanhaan tiivistepintaan jos se on ollut pitkän aikaa avonaisena.
seuraavaksi käydään rupakilla niin toi primeri on kuivunut jonka jälkeen siihen vedetään se lasiliima(siitä lasiliima tuubista tulee valmiiksi oikean mallista suirua että millään ei tarvitse levitellä).
lasi nostetaan paikoilleen ja alreunaan voi laittaa jotkin sopivan paksuiset mutterit ettei lasi valu alaspäin ennen kuin liima kuivuu.
ja jos on mahdollista valita liimoista niin sellainen hivenen elastinen on hyvää, jolloin lasi pääsee elämään hiukan ja ei halkea niin helpolla.
lasiliikkeillä on sellainen työkalu millä se liima sahataan halki.
kannattaa melkein ostaa uus lasi koska ne on aika halpoja nykyään, kun omaani ostin niin tuulilasi ja kaikki mönjät maksoi 130e ja noilla mönjillä laitettiin 2 auton tuulilasit ja siitä toisesta vielä takasivut ja takaluukun lasi.
jos lasia meinaat itte vaihtaa niin:
ensin vanha lasi irti-kuplan kaasuvaijeri on havaittu hyväksi ja kestäväksi mutta mikä tahansa lanka käy, mikki lanka on vähän huonoa kun se lämpenee niin menee poikki.
älä ota korista kaikkia liimaa irti kun olet saanu lasin pois, vaan mattopuukolla vedät sen jäljen tasaseksi.
sitten uuteen lasiin ensin se reuna silkin "puhdistus" aine ja sitten se reuna hierotaan puhtaaksi ja siihen vedetään se musta primeri samoin sinne vanhaan tiivistepintaan jos se on ollut pitkän aikaa avonaisena.
seuraavaksi käydään rupakilla niin toi primeri on kuivunut jonka jälkeen siihen vedetään se lasiliima(siitä lasiliima tuubista tulee valmiiksi oikean mallista suirua että millään ei tarvitse levitellä).
lasi nostetaan paikoilleen ja alreunaan voi laittaa jotkin sopivan paksuiset mutterit ettei lasi valu alaspäin ennen kuin liima kuivuu.
ja jos on mahdollista valita liimoista niin sellainen hivenen elastinen on hyvää, jolloin lasi pääsee elämään hiukan ja ei halkea niin helpolla.
Mistä ostit tuon lasin ? melko halpa. No asennettunahan ne on tuon reilun parisatkuu eli kai se työ maksaa sen toisen satkun sitten.evolution kirjoitti:kertokaa miten liimalasi lähtee potkasemalla irti, kun siitä saa potkia jalan läpi niin silti se liima pitää kuin tauti. varmaan on tarkotettu tolla potkimisella vanhan aikaista tiivistelasia mikä kyllä lähtee ehjänä kun potkaisee.
lasiliikkeillä on sellainen työkalu millä se liima sahataan halki.
kannattaa melkein ostaa uus lasi koska ne on aika halpoja nykyään, kun omaani ostin niin tuulilasi ja kaikki mönjät maksoi 130e ja noilla mönjillä laitettiin 2 auton tuulilasit ja siitä toisesta vielä takasivut ja takaluukun lasi.
jos lasia meinaat itte vaihtaa niin:
ensin vanha lasi irti-kuplan kaasuvaijeri on havaittu hyväksi ja kestäväksi mutta mikä tahansa lanka käy, mikki lanka on vähän huonoa kun se lämpenee niin menee poikki.
älä ota korista kaikkia liimaa irti kun olet saanu lasin pois, vaan mattopuukolla vedät sen jäljen tasaseksi.
sitten uuteen lasiin ensin se reuna silkin "puhdistus" aine ja sitten se reuna hierotaan puhtaaksi ja siihen vedetään se musta primeri samoin sinne vanhaan tiivistepintaan jos se on ollut pitkän aikaa avonaisena.
seuraavaksi käydään rupakilla niin toi primeri on kuivunut jonka jälkeen siihen vedetään se lasiliima(siitä lasiliima tuubista tulee valmiiksi oikean mallista suirua että millään ei tarvitse levitellä).
lasi nostetaan paikoilleen ja alreunaan voi laittaa jotkin sopivan paksuiset mutterit ettei lasi valu alaspäin ennen kuin liima kuivuu.
ja jos on mahdollista valita liimoista niin sellainen hivenen elastinen on hyvää, jolloin lasi pääsee elämään hiukan ja ei halkea niin helpolla.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Ei lasi lähde potkimalla irti jos on liimalasi... Tiivistelasi on eri asia, kova työntö siis potku... Asennus sit noin 5mm naurn avulla, lasin saa sitten särkymään helposti. Liimalasin irroitus onkin hankalampi, jos ei kokemusta niin kannattaa maksaa toi 130e niin ei tule ainakaan maksamaan enempää. Sit mitä lienrr kirjotellu, pyydän anteeksi humalaa tilaani.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Re: Sierran tuulilasi
Olis ajankohtaista vaihtaa tuulilasi omaan rieskaan,mites nuo
listat on kiinni? -87 sedan.
Täällä maksaa 180 asennettuna,ajattelin itte taas kokeilla vaihtaa harjotuksen vuoksi
ja jos menee pieleen niin sitten liikkeeseen.
listat on kiinni? -87 sedan.
Täällä maksaa 180 asennettuna,ajattelin itte taas kokeilla vaihtaa harjotuksen vuoksi
ja jos menee pieleen niin sitten liikkeeseen.
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran tuulilasi
ööö... Mitkä listat? Siinä lasin ympärillähän on tiiviste. Pyyhkijät irti, tuulilasin ja konepellin välissä oleva ritilä irti, tiiviste varovasti vetämällä pois jos haluaa käyttää vanhan, se onnistuu kyllä. Sitten vaan esim. jollain piano-langalla leikkaa liimasauman poikki ja vanha lasi irti.
Siinä tuulilasin aukossahan on sitten toinen tiiviste, jota ei kannata rikkoa, se on sitä varten, että ylimääräinen liima ei valu sisälle päin.
Tosiaan sitten uuteen lasiin kliineri ja primeri, ja koriin ei välttämättä mitään, itse tosin viimeksi otin siitäkin liimat pois, maalasin reunat ja niihin kliineri ja primeri myöskin. Teippaamalla saa vanhan tiivisteen pysymään asennuksen ajan lasissa kiinni. sierrassa pitäis sen lasin alareunan ja korin välissä olla muoviset pienet asennuspalat estämässä lasin valumista, jos ei sitten joku aikasempi seppä oo niitä jättänyt pois välistä, ne on noin 2mm paksut.
Täälläpäin pelkkä vihreä sävylasi tummalla yläreunalla maksaa 85e, joten mukavasti jää itselle vielä asennuspalkkioo jos itse laittaa. Tuohon toiseen omaani laitoin juuri lämmitettävän, se maksoi alennuksineen 215e.
Siinä tuulilasin aukossahan on sitten toinen tiiviste, jota ei kannata rikkoa, se on sitä varten, että ylimääräinen liima ei valu sisälle päin.
Tosiaan sitten uuteen lasiin kliineri ja primeri, ja koriin ei välttämättä mitään, itse tosin viimeksi otin siitäkin liimat pois, maalasin reunat ja niihin kliineri ja primeri myöskin. Teippaamalla saa vanhan tiivisteen pysymään asennuksen ajan lasissa kiinni. sierrassa pitäis sen lasin alareunan ja korin välissä olla muoviset pienet asennuspalat estämässä lasin valumista, jos ei sitten joku aikasempi seppä oo niitä jättänyt pois välistä, ne on noin 2mm paksut.
Täälläpäin pelkkä vihreä sävylasi tummalla yläreunalla maksaa 85e, joten mukavasti jää itselle vielä asennuspalkkioo jos itse laittaa. Tuohon toiseen omaani laitoin juuri lämmitettävän, se maksoi alennuksineen 215e.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran tuulilasi
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 640&pos=33
Joo,tivarihan toi olikin ..vilkasin vaan äkkiä että reunat oli niin leveät.
Kiitokset ohjeistuksesta,oon vaihtanu ennenkin mutta en Sierraan niin sillä kyselin.
Selkeät sävelet eli nuo ohjeet.Nuotit. ...ja silleen
Joo,tivarihan toi olikin ..vilkasin vaan äkkiä että reunat oli niin leveät.
Kiitokset ohjeistuksesta,oon vaihtanu ennenkin mutta en Sierraan niin sillä kyselin.
Selkeät sävelet eli nuo ohjeet.Nuotit. ...ja silleen
ei sieltä mitään junia t...
Re: Sierran tuulilasi
Niin joo,täällä Porvoon lasi-nimisessä firmassa pyysi kirkkaasta
lasista 120 euroa,sävytetty vielä enemmän
Vois tietysti kysyä toisestakin liikkeestä hintaa,tuo on suht kuuluisa
rahat pois-linjastaan. Vaikka onkin "vanha tuttu"
Mikähän on ihan Fordilla hinta..
lasista 120 euroa,sävytetty vielä enemmän
Vois tietysti kysyä toisestakin liikkeestä hintaa,tuo on suht kuuluisa
rahat pois-linjastaan. Vaikka onkin "vanha tuttu"
Mikähän on ihan Fordilla hinta..
ei sieltä mitään junia t...
Re: Sierran tuulilasi
Kävin toisesta liikkeestä kysymässä lasia,tuli 80 euroa lisää hintapyyntiä
Ja paikallinen hinausliikkeen tyyppi oli käyny
purkaamolta rikkomassa kaikki 3 kpl Sierran ikkunaa
Mistähän sitä osais löytää ehjän käytetyn..?
Ja paikallinen hinausliikkeen tyyppi oli käyny
purkaamolta rikkomassa kaikki 3 kpl Sierran ikkunaa
Mistähän sitä osais löytää ehjän käytetyn..?
ei sieltä mitään junia t...