td eskon katsastus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
1,8td
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Kesä 2009 09:58

td eskon katsastus

Viesti Kirjoittaja 1,8td »

Käytinpä eka kertaa mun 1,8td eskoa katsastuksessa ja hylky tuli..alapallonivel+takajarrut+päästöt
jotka jäi arvoon 3,20 vaikka katsuri ryntäytti 16x eskoa..hirvitti kun mun kiekka mittari meni joka kerta 6000rpm eli pohjaan..(tosin se on semmonen bilteman mittari)miten lie tarkka..onko muuten nuissa td vehkeissä joku kierroksenrajoitin sydeemi..ja voiko kone hajota tuommosen rääkin seurauksena..no katsuri lopetti kun lämmöt nousi lähelle punasta...käynkin mittauttaan päästöt diesel korjaamolla jossa saavat ne arvoonsa alle 3:een..pitääkin muistaa käydä ne arvot tästä edes mittauttaan etukäteen ennen katsastusta...oli se vaan niin hirveää katella kun polki sen 16x kiekat tappiin ja varsinkin kun eskon max hetkellinen on ohjekirjan mukaan 5250rpm/min..toivottavasti ei hajonnut mitään ei vielä ainakaan oo kuulunut mitään hälyttävää koneesta..mutta eihän niillä kai mitään vastuita ole vaikka koneen hajoittaisivatkin meinaan katsurit..sanoinkin että nyt loppu mun auton polkeminen tähän..polkuautot on liikennepuistoissa..mutta katsuri katsasti silti loppuun eskoni niin sain koko vikalistan samalla...ja katsastuksessa tehtäviä dieselpäästö mittauksia ei mun autoille enään ikuna suoriteta niin kauan kun muualta saadut dokumentit kelpaa.. :(
Meca
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Maalis 2005 23:18

Re: td eskon katsastus

Viesti Kirjoittaja Meca »

Kyllä nuo dieselitkin kestävät yleensä hyvin hetkellistä kierrättämistä. Syöttöpumpussa on rajoitin, mutta sehän on eri asia miten se on säädetty. Suurin vaara on nokkaremmin katkeaminen. Se kannattaa vaihtaa ennen pakokaasutestiä, jos on lähellä vaihtorajaa. Kannattaa myös vaihtaa ilmansuodatin ja ajaa kunnon lenkki moottoritiellä. Jos on ajettu paljon kaupunkiajoa, saattaa pelkkä moottoriritieajo vähentää savutusta tarpeeksi.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: td eskon katsastus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

No samallalailla ne testaa sen siellä diesel huollossakin,eli lappu lattiaan ja rajoittajaa vasten asti.
Löytyy niitä katsastusasemiakin missä hieman säälitään autoa jos on paljon ajettu.
Ainakin omaa viimeksi käytettäessä ei vetänyt kerrasta kaikkia ulos(ajettu vasta +680tkm)
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin