Farkku sieran perä.
Farkku sieran perä.
Laitoin tuossa hiljattain farmari sieran vm 92. Melko hyvä kuntoinen oli. Renkaat siihen laitoin uudet ja aurauksen säädätin.
Mieltäni hiukan vaivaa tuo
perän löysyys ja muljuaminen.
Takana on laadukkaat, normaalia hieman kovemmat kaasu iskarit ja edessä pikkusen pehmeämmät kaasu iskarit. takana on hyväkuntoiset vakiojouset ja edessä original madallusjouset. Lisäksi eteen on iljattain vaihdettu kaikki puslat, helat ja laitettu uudet tukivarret. taakse on vaihdettu ne suuret kumipuslat/kannakkeet/tyynyt, jotka on renkaan etupuolella. ne jotka vastaa runkoon. mielestäni muita kumia/puslia ei taakse ole vaihdettu. Perä jotenkin ehkä niinkun muljahtaa kaartaessa puolelta toiselle ja kulkee sitten ihan kivasti, mutta tuo muljahtelu häirii ja haittaa ajomukavuutta.
Osaisko ammattilaiset sanoa mitä siitä autosta pitäis kopasta jotta vähän paranis toi ajomukavuus? Ei viittis jokapaikkaa rueta koluamaan.
Toinen on tuo tärinä ajaessa. Uudet renkaat ja hyvät, suorat peltivanteet ja silti ratti hieman väpättää ja auto alkaa välillä 120:n vauhissa resonoimaan aika "kivasti". kokeilin talvirenkaita, niin niilla ei ongelmaa ollut. Rengasliikkeessä hieman ihmettelivät ja sano että ajaa muutama sata km ja painottaa sitten. ratin väpätyksen laajuus vaihtelee ja välillä lähes jopa katoaa.
Mieltäni hiukan vaivaa tuo
perän löysyys ja muljuaminen.
Takana on laadukkaat, normaalia hieman kovemmat kaasu iskarit ja edessä pikkusen pehmeämmät kaasu iskarit. takana on hyväkuntoiset vakiojouset ja edessä original madallusjouset. Lisäksi eteen on iljattain vaihdettu kaikki puslat, helat ja laitettu uudet tukivarret. taakse on vaihdettu ne suuret kumipuslat/kannakkeet/tyynyt, jotka on renkaan etupuolella. ne jotka vastaa runkoon. mielestäni muita kumia/puslia ei taakse ole vaihdettu. Perä jotenkin ehkä niinkun muljahtaa kaartaessa puolelta toiselle ja kulkee sitten ihan kivasti, mutta tuo muljahtelu häirii ja haittaa ajomukavuutta.
Osaisko ammattilaiset sanoa mitä siitä autosta pitäis kopasta jotta vähän paranis toi ajomukavuus? Ei viittis jokapaikkaa rueta koluamaan.
Toinen on tuo tärinä ajaessa. Uudet renkaat ja hyvät, suorat peltivanteet ja silti ratti hieman väpättää ja auto alkaa välillä 120:n vauhissa resonoimaan aika "kivasti". kokeilin talvirenkaita, niin niilla ei ongelmaa ollut. Rengasliikkeessä hieman ihmettelivät ja sano että ajaa muutama sata km ja painottaa sitten. ratin väpätyksen laajuus vaihtelee ja välillä lähes jopa katoaa.
voiskos se alustan muljaaminen johtua niistä vakio jousista takaa jos kerran edessä on madallusjouset tai sitten ne tukivarsien puslat on loppu.
kokeile siihen ratin tärinään niin että ajat tasaista nopeutta ja sitten painat ihan hiukan jarrua niin että palat kuitenkin ottavat juuri ja juuri levyihin kiinni jos nyt rupeaa ravistamaan enemmän niin silloin on levyt kierot.
toi ajoittainen tärinän poistuminen vaan viittais vähän sinne levyihin
kokeile siihen ratin tärinään niin että ajat tasaista nopeutta ja sitten painat ihan hiukan jarrua niin että palat kuitenkin ottavat juuri ja juuri levyihin kiinni jos nyt rupeaa ravistamaan enemmän niin silloin on levyt kierot.
toi ajoittainen tärinän poistuminen vaan viittais vähän sinne levyihin
jarrulevyt siinä on uudet, mutta lähes heti kieroutuneet kuten edellä mainittiin. Jarruttaessa tuntee että jarru ottaa vähän epätasaisesti. ..ajattelin sitä etupyörien väpätystä vaan sillä kun mun mielestä talvirenkailla koittaessa ratti ei sillai vamputtanu. ei se vemputus mitään hillitöntä ole, mut välillä vaan syö miestä. ..oli muuten rento testata nastarenkailla ku hävetti ajaa et jos joku kuulee nastojen ropinan ni aattelee et melko vajaa kaveri
..kuinkahan niitä puslia alkas käymään läpi. huomaakohan niitten huonoo kuntoa tai väljyyttä miten helposti käpistelemällä vai onko se vaan purettava ja laitettava uutta hyvässä uskossa et kohta on niiiin hyvä ajaa ettttäää.
apurungon ne kumityynyt siihen on vähänaikaa sitten vaihdettu.
..kuinkahan niitä puslia alkas käymään läpi. huomaakohan niitten huonoo kuntoa tai väljyyttä miten helposti käpistelemällä vai onko se vaan purettava ja laitettava uutta hyvässä uskossa et kohta on niiiin hyvä ajaa ettttäää.
apurungon ne kumityynyt siihen on vähänaikaa sitten vaihdettu.
Onkohan tämä sit sama vika kuin mulla oli... aina ku ajo kaarteeseen niin tuntu siltä et perä olis luisussa, elikkä koko akseli kääntyili siel auto alla. ...(nelipyörä ohjaus ) Noniin elikkäs se vika oli siinä et niiden isojen kumi tallojen(jotka pitää sitä apurunkoa korissa) sisällä pitäisi olla sellaiset holkit/putkenpätkät jotka työntyy korista sen tallan sisää... mut vuosien saatossa hipsu oli tehny tehtäviään ja ne holkit oli ruostunu kokonaa pois. näin ollen siinä keskellä oleva pultti oli äärettömän väljä siel tallan sisällä ja päästi sen apurungon elämään turhan paljon.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
talvirenkailla ongelmaa ei ilmennyt, aika metkaa. ..mutta rengasasentaja sano, että vanteet on suorat ja renkaat on tasapainossa ja pystyheittoo ei ole. sovimme kylläkin, että ajettuani muutama 100 km käyn tasapainottaa renkaat vielä uudelleen. sekin on metkaa, että se etusien vemputuksen määrä vaihtelee. monesti esim moottorilla jarruttaessa voimistuu. jarrut kävin läpi ja ne on herkät ja levytkin oli kutakuinkin suorat. juu, ne on autoja.