2.0 ohc nokka

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tane
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Elo 2005 17:42

2.0 ohc nokka

Viesti Kirjoittaja tane »

eli auto sierra 2.1 ohc is turbo. pitäis hankkia virinokka. kannattaako tota vakioo viedä hiomolle vai ostaako uusi.. joku 280 asteinen pitäis hankkia..
kestääkö noi nokat jos niihin hitsataan tavaraa lisää???
CapriGirl
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Syys 2005 21:38
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CapriGirl »

Itse ostin Lautamäeltä eilen nokan BF134, 266 astetta. 11,68 nostoa ja on vääntävä. Hintaa oli 190e. Kunhan saisi sen nyt vaihdettua, niin pääsis kokeilee vaikutusta. Nyt paikalla on joku ihme nokka mikä ei oikein sovi tuon ahtimen kanssa yhteen.
Ei mee mihkään.....com
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Re: 2.0 ohc nokka

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

tane kirjoitti:eli auto sierra 2.1 ohc is turbo. pitäis hankkia virinokka. kannattaako tota vakioo viedä hiomolle vai ostaako uusi.. joku 280 asteinen pitäis hankkia..
kestääkö noi nokat jos niihin hitsataan tavaraa lisää???
Kestää se hiottukin, mutta valmis virinokka on kyllä kestävämpi.

Omasta mielestä paras ohc nokka _katu käyttöön_ on piper cams bp285. Erittäin miellyttävä katunokka joka vetää alhaalta ja korkealle. Ohc:ssa mulla on ollut erilaisia kent cams fast road keppejä mutta tuo viimesin piper tuntuu sopivan kuin nenä päähän tuohon koneeseen. Nokan toimivuus tietysti riippuu miten kone muuten on tehty.

Tuon nokan toimivuudesta turbon ja ruiskun kanssa ei ole tietoa.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ja jos "vakiosta hiotun" nokan hankkii niin se kannattaa nitrauttaa. ja myöskin jousipaineet ois hyvä tietää ettei nenät kulu silmissä siitä akselista
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

2.0

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Hiotun nokan pystyy karkaisemaan/päästämään asianmukaisessa pajassa.
Varsinkin jos karkaisulinjalla on hieman viinaan menevä tuttu, homma hoituu virapelinä yhdellä koskenkorvapullolla :P
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Hoppamiäs
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Heinä 2005 22:40
Paikkakunta: Pohjois-Häme/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs »

Mulla on itellä kentcamssin FR34 reilusti viilatussa ruisku ohc: ssa. Nyt 4tkm menty ja oon ollu tyytyväinen. Vääntää nätisti läpi kierrosalueen. On sopiva ahdin käyttöön. asteita 263 ja nostoo imu/ pako: 12,67/12,3.
"Se on bensa mikä palaa"

Kesäauto -73 Escort mK1 1,3 kent
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Hoppamiäs kirjoitti:Mulla on itellä kentcamssin FR34 reilusti viilatussa ruisku ohc: ssa. Nyt 4tkm menty ja oon ollu tyytyväinen. Vääntää nätisti läpi kierrosalueen. On sopiva ahdin käyttöön. asteita 263 ja nostoo imu/ pako: 12,67/12,3.
Vähä OT mut mitkä nostajat sul on et geometria sattuu kohilleen??
Mul oli vakio nostajil ja lopputuloksen voi arvata :oops: :oops:
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

transitman kirjoitti: Vähä OT mut mitkä nostajat sul on et geometria sattuu kohilleen??
Mul oli vakio nostajil ja lopputuloksen voi arvata :oops: :oops:
Eipä ne seuraajat sitä geometriaa ratkaise, vaan venttiilien pituudet.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

kyllä taitaa seuraajakin hieman ratkasta tuota "geometriaa", luulisin.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Jaakko85 kirjoitti:kyllä taitaa seuraajakin hieman ratkasta tuota "geometriaa", luulisin.
noo tuota tuota... Miksei se hieman voi vaikuttaa riippuen kenenkä valmistamat seuraajat jne. Pitkäpintaisilla seuraajilla pystyy hieman korjaamaan geometria virheitä, eli saadaan nokka pysymyään liukupinnalla.

seuraajahan pitäisi olla suorassa, eli tässä asennossa ja jos venttiili on liian pitkä tai lyhyt on geometriaa vaikea korjata seuraajien vaihdolla.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

..Ja kun on hiottu nokka, tarvitaan pitempiä säätöpultteja. Esim. :wink:
tane
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Elo 2005 17:42

Viesti Kirjoittaja tane »

kiitoksia vastauksista.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

s.o.h.c kirjoitti: noo tuota tuota... Miksei se hieman voi vaikuttaa riippuen kenenkä valmistamat seuraajat jne. Pitkäpintaisilla seuraajilla pystyy hieman korjaamaan geometria virheitä, eli saadaan nokka pysymyään liukupinnalla.

seuraajahan pitäisi olla suorassa, eli tässä asennossa ja jos venttiili on liian pitkä tai lyhyt on geometriaa vaikea korjata seuraajien vaihdolla.
Jep... jos pistää vakion ja esim. burtonin seuraajan pöydälle vierekkäin on se laahainpinta juurikin samalla kohtaa ja samassa kulmassa, joten niillä ei sitä geometriaa voi muuttaa. Burttoneissa on vain se pinta pitempi.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

onko se sitten todella niin että jos ostais ton kent camsin fr34:n koko nokka sarjan ni joutuu pelleilee noitten venttiilien kanssa??
jos näin ni tekisivät prkle sellassii satsei jotka ois niiku plug ´n play 8)
Hoppamiäs
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Heinä 2005 22:40
Paikkakunta: Pohjois-Häme/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs »

Juu eli ihan vakio seuraajat on tossa vehkeessä. Kaikissa seuraajissa on liukupinta saman mallinen. pitkäpintaiset on hyvät silloin kun on viä enemmän nostoa/asteita kun tossa nokassa. Ja tää nokan ja seuraajan kulma määritetään hyvin pitkälti venttiilin pituudella. Aika hyvä yleisohje on sitä oikeeta geometriaa haettaessa on: maalaat seuraajan liukupinnan esim. maalitussilla.sitten seuraaja paikalleen, säädät venttiilivälyksen kohdalleen, pyöräytät nokan siitä kerran yli. sen jälkeen seuraaja irti, niin alue mihkä nokka on ottanu kiinni pitäisi olla(jos on oikein) keskellä seuraajan liukupintaa. jos ei ole niin venttiilin pituutta muuttamalla/istukan työstöllä säädetään kohdalleen. aina on pelannu kun on noin tehny, ei oo nokat/seuraajat kulunu.
"Se on bensa mikä palaa"

Kesäauto -73 Escort mK1 1,3 kent
Vastaa Viestiin