2.0 ohc:een palotila

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

2.0 ohc:een palotila

Viesti Kirjoittaja henu »

eli jos jollain lojuu 2.0 ohc:een kansi nurkis ni kehtaisko mitata palotilan max halkaisian
steele
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Helmi 2005 20:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja steele »

~92mm

Viivottimella mittasin :)
Focus Ecoboost 1.6 -14
Sierra 2.0 3d -85
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

sitä luokkaa se on.
takomännille ku porataan niin pytystä tulee sillon 94mm
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti:sitä luokkaa se on.
takomännille ku porataan niin pytystä tulee sillon 94mm
täh :?:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Re: 2.0 ohc:een palotila

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

henu kirjoitti:eli jos jollain lojuu 2.0 ohc:een kansi nurkis ni kehtaisko mitata palotilan max halkaisian
mulla tässä omassa kannessa on levein kohta aikatarkalleen 90mm siis vakio is:N kansi.
irc voicecoil
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Mitähän ja miksi te täällä mittailette?
Palotila kannessa ei ole pyöreä (ja saattaa jopa vaihdella eri kansissa) :roll:
Jos palotilan kokoa mitataan se on parasta tehdä, vaikkapa tentulla ja mitta-asteikolla varustetulla pipetillä. :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No jos kysyjää jostain syystä kiinnostaa palotilan halkaisija eikä sen tilavuus

Itse en kyllä ihan tällä sekunnilla keksi mihin tuota tarvii mutta kuitenkin :D
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

en minäkään keksi,mut olisko ajatuksena laittaa 1,6 kansi 2.0 litraseen ja tullut mieleen onko halkasijoissa eroja :roll: tuli vaan mieleen :roll:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

VesQ kirjoitti:No jos kysyjää jostain syystä kiinnostaa palotilan halkaisija eikä sen tilavuus

Itse en kyllä ihan tällä sekunnilla keksi mihin tuota tarvii mutta kuitenkin :D
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain... :wink:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Bootsi kirjoitti:Mitähän ja miksi te täällä mittailette?
Palotila kannessa ei ole pyöreä (ja saattaa jopa vaihdella eri kansissa) :roll:
Jos palotilan kokoa mitataan se on parasta tehdä, vaikkapa tentulla ja mitta-asteikolla varustetulla pipetillä. :wink:
voi kuulostaa tyhmältä mutta ainakin mulla on kansissa jos niihin olen muutoksia tehnyt niin esim palotila muokattu käymään sylinteriputken muotoon,olake pois pakoventtiilin luota,tai onko virallinen nimi paljealue?mielestäni pakovirtaus paranee kun ei jää häiritseviä rappuja palotilaan,oliko nää nyt niitä venttiilitaskujen muokkauksia hienolta nimeltään?tai siis näin minä asian olen kokenut että parantaa virtausta.viisaammat oikaiskoon jos olen väärässä!
irc voicecoil
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

turbiiniriesa kirjoitti:en minäkään keksi,mut olisko ajatuksena laittaa 1,6 kansi 2.0 litraseen ja tullut mieleen onko halkasijoissa eroja :roll: tuli vaan mieleen :roll:
ei ihan mutta melkein eli ollaan laittamassa tätä 2.0 kantta 1.8 ohc:hen turbo kokeilun vuoksi ja siinä 2.0 ohc:een kannessahan on palotila isompi kuin 1.6 tai 1.8 kannessa ja tuota 1.8 ohc:een kantta en laita koska siinä on imu kanavat niin perseelleen suunniteltu et ei voi isontaa eli jokatapauksessa puristus suhteen pienentäminen on ajatuksena
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

henu kirjoitti: ei ihan mutta melkein eli ollaan laittamassa tätä 2.0 kantta 1.8 ohc:hen turbo kokeilun vuoksi ja siinä 2.0 ohc:een kannessahan on palotila isompi kuin 1.6 tai 1.8 kannessa ja tuota 1.8 ohc:een kantta en laita koska siinä on imu kanavat niin perseelleen suunniteltu et ei voi isontaa eli jokatapauksessa puristus suhteen pienentäminen on ajatuksena
Ja niitä 2litrasen kannen kanavia ei kannata kovin hirveänä alkaa isontamaan, ovat jo liian isot vakionakin. :wink: ellet sitten tarkoittanut jotain muotoilua tms.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Jaakko85 kirjoitti: Ja niitä 2litrasen kannen kanavia ei kannata kovin hirveänä alkaa isontamaan, ovat jo liian isot vakionakin. :wink: ellet sitten tarkoittanut jotain muotoilua tms.
joo en tarkotanu ainakaan sitä et isonnan mut ton 1,8 ohc:een kannen kanavat on muotoiltu silleen et niitä ei voi isontaa juuri ollenkaan ja ovat puolet pienemmät kuin vaikka 1.6ohc:een :wink:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Eli siis oltiin mittaamassa kannen palotilan kokoa...
joka on OHC:ssa sen muotoinen että tilavuuden mittaaminen "mittanauhalla"on lähes mahdotonta siitä. :wink:
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Bootsi kirjoitti:Eli siis oltiin mittaamassa kannen palotilan kokoa...
joka on OHC:ssa sen muotoinen että tilavuuden mittaaminen "mittanauhalla"on lähes mahdotonta siitä. :wink:
ääh ei olla mittaamassa tilavuutta vaan palotilan halkaisiaa koska 1.8 ohc:een sylinterin halkaisia on jotain 87mm ja jos se 2.0 ohc:een palotilan max halkaisia on 92 tai jotain sinne päin ni se palotilahan menee liekkirenkaan taakse ja näi ollen ei kestä
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

varmaan huomasit lallin laittamat mitat toisessa topicissa.

Poraukset x iskunpituus:

1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm
Focus 1.0 edition a6 2017
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

henu kirjoitti: ääh ei olla mittaamassa tilavuutta vaan palotilan halkaisiaa koska 1.8 ohc:een sylinterin halkaisia on jotain 87mm ja jos se 2.0 ohc:een palotilan max halkaisia on 92 tai jotain sinne päin ni se palotilahan menee liekkirenkaan taakse ja näi ollen ei kestä
Heitä siihen 1.8 päälle 2.0:n tiiviste niin näät suurinpiirtein missä mennään.
jjracing
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Helmi 2005 21:01
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja jjracing »

jos käytät 2,0 OHC:n kantta niin käytä myös 2,0:llan kannentiivistettä. pitäs onnistua 1,8:ssa jos onnistuu 1,6:sessakin.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

jjracing kirjoitti:jos käytät 2,0 OHC:n kantta niin käytä myös 2,0:llan kannentiivistettä. pitäs onnistua 1,8:ssa jos onnistuu 1,6:sessakin.
Niin... Jos Henu ei juurikin tarkoittanut että olis tulossa irraliset kupari liekkirenkaat siihen ...siis juurikin ne mille pitää koneistaa lohkoon urat. ...jolloin ei onnistu, jos yllä olevat tiedot pitää paikkansa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Vastaa Viestiin