Saabin veiveistä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TmHPower
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Marras 2008 17:25
Paikkakunta: Uusikaupunki

Saabin veiveistä

Viesti Kirjoittaja TmHPower »

niin että kun olen kuullut kun ihmiset puhuvat laittaneen saab 900 kiertokanget ohc sierraan niin että sopiiko suoraan siihen vai ei... ja sopiiko myös doch sierroihin....
vaihtoehtoisesti voi kertoa dohc sierran 2.0 8valve siis kiertokangen mitat..

KIITOS
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Saabin veiveistä

Viesti Kirjoittaja emax »

Semmonen budjetti takomäntä sarja on porauttaa ohc mahlen 92mm matalille takomännille (alunperin vw kupla) ja laittaa niiden kans saabin H moottorista kiertokanget. Kiertokangen laakerit saabista ja sopiva hela yläpäähän niin sopii ja kampikulma paranee. Vakiomännän kans kanget ei sovi.
Eipä taida dohciin sopia.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
TmHPower
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Marras 2008 17:25
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Saabin veiveistä

Viesti Kirjoittaja TmHPower »

kiitos tuosta mutta ei hyödyttänyt minua, onko kellään tietoa doccilaisen kiertokangen mitoista. laakerireikä (kampiakselin päähän), pituus ja männäntapin reiän koko? kiitos.
Avatar
tikkku
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Joulu 2006 22:52

Re: Saabin veiveistä

Viesti Kirjoittaja tikkku »

niin ja ne saapin kanget pittää laittaa väärinpäin.. se pitää muistaa ettei mene kulmat sekasi.. ku saabahan pyöriii väärin päin vai mitenpäin se nyt oli..
onko kellään tietoa passaako TURBO saaban kanget ohariin?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Saabin veiveistä

Viesti Kirjoittaja emax »

TmHPower kirjoitti:kiitos tuosta mutta ei hyödyttänyt minua, onko kellään tietoa doccilaisen kiertokangen mitoista. laakerireikä (kampiakselin päähän), pituus ja männäntapin reiän koko? kiitos.
Pituutta en saanu mitattua kun en moisia veiviä enää löytäny mutta täs ny jotain std mittoja, jos viä tarvii.

DOHC
Kiertokanki: laakerikaula 50,89-50,91mm pesä 53,89-53,91mm
Mäntä: halkaisia 86mm lakikorkeus 32,27mm kokonaiskorkeus 62,27mm
Männäntappi 20,6mm puristekiinnitys

OHC
Kiertokanki: 51,99-52,00mm / 55,01-55,02mm
Mäntä: 90,83mmx41,55mmx69,55mm
Tappi: 24mm puriste
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
viagratabu
Viestit: 44
Liittynyt: 23 Syys 2007 12:36

Re: Saabin veiveistä

Viesti Kirjoittaja viagratabu »

tikkku kirjoitti:niin ja ne saapin kanget pittää laittaa väärinpäin.. se pitää muistaa ettei mene kulmat sekasi.. ku saabahan pyöriii väärin päin vai mitenpäin se nyt oli..
onko kellään tietoa passaako TURBO saaban kanget ohariin?
paska puhetta! kanget oikein päin ja männät väärin päin, männissä oleva nuoli vauhtipyörään päin! itsellä huono kokemusta ku nuolet laittanut jakopäähän´päin! kuplassa männät laitetaan vauhtipyörään päin... ja saahan sen mittaamalla männäntapistakin ettei ole keskellä ja se "vahvempi" puoli tulee siis sinne päin kun mäntä nousee ylös, eli siis vahvempi kuskin puolelle! se on FAKTA! :)
Ovi edellä jo vuodesta 2007...
Vastaa Viestiin