kuparitiiviste

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

kuparitiiviste

Viesti Kirjoittaja henu »

eli paljonko kuparinen kannentiiviste puristuu kasaan jos se on 3.5mm paksu uutena ja kansi kiristetään normaali tiukkuuteen kone ohc 1.8 1.6 ohc:een kannella, ku pitäs tietää et paljonko jää puristus suhteeks ton paksusella tiivisteellä, lievää turbotusta ajatellen :roll:
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Öö, mistä hommasit noin paksun?? Itseäkin kiinnostaisi että laittaisi paksumman tiivisteen näin aluksi.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

TuningUkkeli kirjoitti:Öö, mistä hommasit noin paksun?? Itseäkin kiinnostaisi että laittaisi paksumman tiivisteen näin aluksi.
no ei oo vielä varmaa mut kuopiossa oleva metallialan yritys brandente tai jotenkii tolleen se kirjotetaan ni sinne lähetettiin mailia eilen ja ei oo vielä vastausta tullu mut sielä on laaser leikkuri ni sillä jos onnistuu ni teetetään
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

OT: Vinkki: helpommin ja nopeemmin tämmöset asiat selvii kun käy itse paikan päällä kyselemässä. esim. jos he eivät tee sellaisia niin tietävät todennäkösesti kuka tekee kun kaikissa metalli-alan puteekeissa ei välttämättä kovin hirveesti sähköpostia käytetä 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

...ja kaikissa (tai lähes kaikissa) metalli firmoissa pitää tällähetkellä kiirettä, joten ei välttämättä niitä kiinnosta edes pienet yksitysasiakkaat.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

ZyaS kirjoitti:OT: Vinkki: helpommin ja nopeemmin tämmöset asiat selvii kun käy itse paikan päällä kyselemässä. esim. jos he eivät tee sellaisia niin tietävät todennäkösesti kuka tekee kun kaikissa metalli-alan puteekeissa ei välttämättä kovin hirveesti sähköpostia käytetä 8)
noo se on kaverin entinen työpaikka ni eiköhän ne vastaa ku tunteevat henkilön
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

sehän riippuu hyvin paljon siitä miten se on löijätty..siis se puristuminen mut ei se montaa satasta painu. mut jos se kovin monta kymppiä makso niin oli hukka ostos koska ,, jos on olevinna niin kiree kone ettei enää cosan tiiviste riitä ..esim,korkee puristussuhde,korkeet käyttö kierrokset ,korkeet oktaanit jolloin ennakko suuri..niin eikö olis ollu helpompaa turvautua cometicin tiiviste tuotteisiin?? se kuparin kanssa pelleily on niin vanhan aikaista..ja työlästä.. nimimerk.kokemusta on..
irc voicecoil
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

voicecoil kirjoitti:sehän riippuu hyvin paljon siitä miten se on löijätty..siis se puristuminen mut ei se montaa satasta painu. mut jos se kovin monta kymppiä makso niin oli hukka ostos koska ,, jos on olevinna niin kiree kone ettei enää cosan tiiviste riitä ..esim,korkee puristussuhde,korkeet käyttö kierrokset ,korkeet oktaanit jolloin ennakko suuri..niin eikö olis ollu helpompaa turvautua cometicin tiiviste tuotteisiin?? se kuparin kanssa pelleily on niin vanhan aikaista..ja työlästä.. nimimerk.kokemusta on..
noo noi cometicin tiivisteet on vaan niin kalliita et ei kehtaa semmoseen tuhlata ja täs ei olla rakentamassa mitään älytöntä kilpuria vaan eneminkin kokeilu mielessä ja onhan se kuparitiiviste vanha keksintö mut nii on tää kyseinen taunuskii :D
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

henu kirjoitti: noo noi cometicin tiivisteet on vaan niin kalliita et ei kehtaa semmoseen tuhlata ja täs ei olla rakentamassa mitään älytöntä kilpuria vaan eneminkin kokeilu mielessä ja onhan se kuparitiiviste vanha keksintö mut nii on tää kyseinen taunuskii :D
onko se sitten minkälainen taunus?
irc voicecoil
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

voicecoil kirjoitti:onko se sitten minkälainen taunus?
no tai siis öö kaikillahan on omanäkemys vanhasta ja uudesta mut se on vm 80 muistaakseni :D
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

tähän samaan vois kysyä näistä paineistetuista kaasareista eli onko olemassa muita ohc:een imu sarjaan käypästä kaasareita ku toi weeberin dat, ja onkos semmonen huhu totta et jotkin volvon kaasarit kestäs painetta vaik eivät olis tarkotettu turbo käyttöön :?:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

itse aikoinaan tein montakin kaasutin vekotinta joissa käytin ihan normaalia taunus kaasaria,ostaa vaan muoviset kohot ja kumipäisen neulaventtiilin.esim,moposportilta.tekee vaan tiivisteen sitten jostain ohuesta kumista joka kestää bensaa.mutta jos haluaa rakentaa kaasarilla/kaasareilla niin se vaatii hieman tietoa ja malttia ettei tule mäntäpistiäisiä kylään.mutta jos jostain löydät datin niin sillä kyllä saa toimimaan varmasti.ja tarvittaessa jopa tehoa pihalle ihan pienin muutoksin.ja siitä kansitiivisteestä,vakiot oharin tiivisteetkin kestää ihan hyvin jos puristus,sytty,seos on oikea.esim,toi mikin cossu taunus oli pitkään tossa viimevuosina ihan normaali reinzillä ja kuitenkin painetta oli parhaillaan 1.3baria.kyllähän niitä sitten muutama suhahti mutta se on aika halpa ns"sulake" tollasessa käyttöautossa.eli menee ennemmin tiiviste kuin mäntä.
irc voicecoil
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

voicecoil kirjoitti:itse aikoinaan tein montakin kaasutin vekotinta joissa käytin ihan normaalia taunus kaasaria,ostaa vaan muoviset kohot ja kumipäisen neulaventtiilin.esim,moposportilta.tekee vaan tiivisteen sitten jostain ohuesta kumista joka kestää bensaa.mutta jos haluaa rakentaa kaasarilla/kaasareilla niin se vaatii hieman tietoa ja malttia ettei tule mäntäpistiäisiä kylään.mutta jos jostain löydät datin niin sillä kyllä saa toimimaan varmasti.ja tarvittaessa jopa tehoa pihalle ihan pienin muutoksin.ja siitä kansitiivisteestä,vakiot oharin tiivisteetkin kestää ihan hyvin jos puristus,sytty,seos on oikea.esim,toi mikin cossu taunus oli pitkään tossa viimevuosina ihan normaali reinzillä ja kuitenkin painetta oli parhaillaan 1.3baria.kyllähän niitä sitten muutama suhahti mutta se on aika halpa ns"sulake" tollasessa käyttöautossa.eli menee ennemmin tiiviste kuin mäntä.
joo näinhän se on mut ku siinä ei oo ne puristukset kohallaan ku siin on 1.6 ohc:een kans ja 1.8 alakerta ja puristus suhde on noin 10.3 ni sitä tässä ajettiin takaa et sil paksulla tiivisteellä olis laskenu puristuksii mut nyt oon ruennu miettimään et jos ottas kylmänviileesti vingun käteen ja ajas palotiloist pois sen verran et sais puotettuu ne puristukset

edit: ainii ja siin on se weberin dgav kaasari ni onnistuuko siinä toi paineistetuks muuttaminen
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

joo kyllä se kannattaa palotilat vetästä vingulla isoks niin ei tarvii mitään jippoja.. ja siitä kaasarista,eikös tuo ole just alipainekakkoskurkulla,sillon se ei onnistu.
irc voicecoil
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

voicecoil kirjoitti:joo kyllä se kannattaa palotilat vetästä vingulla isoks niin ei tarvii mitään jippoja.. ja siitä kaasarista,eikös tuo ole just alipainekakkoskurkulla,sillon se ei onnistu.
ööö se ei oo alipaineella vaan mekaanisesti toimivilla kurkuilla, ni en oo varma kyl tosta mallista mut epäilisin et se on jonku vanhemman 2.0 sierran kaasari
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

tähän samaan vois vielä kysyy et paljonko on 55cc esim millilitroissa tai vaikka deseissä ku pitäs noi palotilat ajaa noin suurinpiirtein tohon kokoon
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

lapazu kirjoitti: cc=cubic centimetres. 55cc= 0.055 litraa.

http://www.digitaldutch.com/unitconverter/

Tuolta lisää muunnoksia.
kiitän
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Osaisko joku kertoo miten paksu on 2.0 ohc koneen vakio kannentiiviste. :?:
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

hohhoi.. kannattaa tosiaan sitä puristusta pienentää muilla keinoin kuin millään 3,5m kuparilevyllä..

taas yritetään tehdä eurolla turboa.. jos ei raski yhtään sijoittaa osiin niin sama ajella vakiolla.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

mr.oohoosee kirjoitti:hohhoi.. kannattaa tosiaan sitä puristusta pienentää muilla keinoin kuin millään 3,5m kuparilevyllä..

taas yritetään tehdä eurolla turboa.. jos ei raski yhtään sijoittaa osiin niin sama ajella vakiolla.
tämä on täysin totta..
irc voicecoil
Mikey
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Helmi 2005 21:23
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Mulla aikoinaa ennen kun laitoin tanariin ton Cossun koneen niin käytin ihan Payenin kannen tiivistettä kannesta oli palotilat muotoilin niin paljon pallonmuotiseksi kuin mahdollista mustaakseni palotila oli 65cc sekä kanavat avarrettiin. Männistä oli otettu 1,3mm pois ja noi oli is sierran männät. Polttoaineen syöttö oli 2kpl 40mm pysty lortot joihin oli vaihdettu turboa varten tiivistesarja ja ahtimena oli saabin t3 imu 34mm pako44mm Harisella mitatiin takapyörätehoksi 155Kw 5660rpm ja vääntö oli jotain karvan yli 300Nm 3660rpm ja ahtoja 1.3Bar nokka oli Kent Cams 276.

Kuten Voicecoil tossa tokaskii että Cosassa kun oli 7.4 puristus suhde niin käytin tota vakio tiivistettä ja painetta oli 1.5bar ja tiiviste hajos joka kerta kun toi vesiletku meni poikki muutoin toi tiiviste kesti yllättävänkin hyvin ahdin oli silloin garretin3/4 hypridi imu 54mm pako 57mm
Ei riemull rejaa ku Cossu tanel ajaa
Vastaa Viestiin