eskon puoltaminen

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
palontie
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Marras 2005 03:01

eskon puoltaminen

Viesti Kirjoittaja palontie »

Mitäs voisi johtua puoltaminenkun kiihdyttää kovemmin, tai joskus vaihdetta vaihdettaesssa?Tehnyt nyt muutaman viikon ja sekä talvi-että suvi kumeilla.Auto -97stw ja mitään ylimääräisiä kolinoita ei lähiaikoina ole ilmaantunut,Puoltamista tapahtuu enemmän oikealle,mutta joskus myös vasemmalle.
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: eskon puoltaminen

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Tukivarren puslat tullut tiensä päähän...tai pyöränkulmat päin hanuria.
Osaava vaihtaa tukivarsiin uudet puslat ja vähän kädettömämmät voi ostaa kokonaan uudet tukivarret...tuleepahan alapallot vaihdettua samalla. Niitäkin toki saa irtotavarana, myös merkkiliikkeestä (fiestan alapallo)
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
pieteri
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Kesä 2007 20:28

Re: eskon puoltaminen

Viesti Kirjoittaja pieteri »

kannattaa katella uudet pultit sinne samalla jostain(erikoispultit), itellä ainaki ruostunu niin kiinni että ei auennu vaan väkisin piti vääntää pultit poikki. varmaan ne tukivarren etummaiset puslat menny niin että holkit tullu kumista läpi. jättää vanhat tukivarret vaikka varalle ja uusii niihin joskus ne puslat ja pallonivelen
doubletrouble
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: eskon puoltaminen

Viesti Kirjoittaja doubletrouble »

Omasta ekkeristä oli tukivarsien puslat sökönä, joten ei ihme jos ajo oli kiemurtelua.
Jos on kunnolliset työkalut ja hyvä paikka remppailla, niin silloin vain puslat vaihtoon.
Mutta varaudu voiman käyttöön. Ensimmäinen vastustus tulee tukivarren kiinnityspulttien kanssa.
Tukivarsi kahdella läpipultilla (mutteri takana) apurungossa ja alapallo yhdellä läpipultilla iskarissa
kiinni. Työläin vaihe onkin saada noi puslat irti tukivarresta. Itse käytin hydrauliprässiä, jolla
pullautin pienemmät puslat (etummaiset) kokonaisena ulos ja taaemmat (isommat) jättivät ulom-
man metalliholkkinsa tukivarteen. Nämä eivät hievahtaneetkaan vasara+taltta-menetelmällä, joten
jouduttiin katkaisemaan (pienellä hiomakoneella + katkaisulaikalla). Uudet menivät prässillä
nätisti paikalleen (pientä takomista tosin vaati loppuvaiheessa). Sitten vaan tukivarret takas
paikalleen. Näin helppoa se on. Mulla meni noin 4 tuntia kaikkine ihmettelyineen ja jauhantaan. :D
Vastaa Viestiin