Sierra / Scorpio lastutus?
Sierra / Scorpio lastutus?
Mistä saa lastuja Sierraan tai Scorpioon?
muukkonen tarjoaa jopa 17 hepan lastujaFoordson kirjoitti:Saako noihin edes lastuja?
http://www.tmuukkonen.fi/index.htm
Focus 1.0 edition a6 2017
Huhhuh tuota vastausten tasoa taas!
Luulisi ainakin että tuo 2.9 kone voisi olla hyödyllinen lastuttaa.
Kyselen onko kyseisiin autoihin ylipäätään saatavilla lastuja.jaska74 kirjoitti:älä vaan konetta kerro (ohc vai dohc)
Ensinnäkin lastusta on hyötyä esim. 3000 Omegassa ja muissakin tämän ikäisissä autoissa. Ja toisekseen kyse ei ole pelkästään tehon ja väännön lisäämisestä vaan myös kulutuksen pienentämisestä.samiharju kirjoitti:eiköhän nuo lastut auta vähän uudempiin autoihin enemmän.. vanhan koulukunnan viritystä se vain vaatii ei muuta.
Sitähän mä tässä juuri yritän kysellä!Foordson kirjoitti:Saako noihin edes lastuja?
Esim. 3000 Omegaan lastu maksaa n. 60e ja vääntöä tulee lisää ja ennen kaikkea kulutus tippuu 0,5-1 litraa sataselle, onko se rahan menoa? Kyllähän siinä pitkällä tähtäimellä säästää ja ajaminen on mukavampaa lisääntyneen väännön ansiosta.Tinde kirjoitti:Joo, vaparikoneissa harvemmin saa "lastuilla" mitään, paitsi rahan menoa.
Luulisi ainakin että tuo 2.9 kone voisi olla hyödyllinen lastuttaa.
Noiden lastujen kanssa homma menee siten, että jos onnistut bongaan esim. just foorumilta nörtin joka lastuja ohjelmoi harrastuksena, ni sillon hinta on juurikin 0-100€ ... Esim. kaveri just hommas nissaniinsa lastun ja tais kärsiä siitä huimat 20€ .... Muukkonen sensiaan tekee hommaa työkseen ja pyrkii ilmeisesti ohjelmoimaan nuo lastut yksillöllisesti ja kaivaan kaikki mahdolliset piilevät konit esille ja hinnathan siis ilmeisesti lastu asennettuna ... Kieltämättä silti aika suolanen hinta , mutta elämä edelleenkin on...
jaska74 kirjoitti: käsi ylös kaikki ketkä uskoo...
http://www.finnautomobile.net/index.php?categoryID=43
Että silleen.
itellä on omakohtaista ns"halvasta lastusta" tilattiin edellä mainittu 60€ lastu.
kyseessä kuitenkin oli se 3000 omega.
hurjia tehon lisäyksia ei tullut mutta alavääntöä kylläkin ja polttoaineen kulutus tippui noin 0,5l/100km
kyseistä lastua saa: http://www.finnautomobile.net/
kyseessä kuitenkin oli se 3000 omega.
hurjia tehon lisäyksia ei tullut mutta alavääntöä kylläkin ja polttoaineen kulutus tippui noin 0,5l/100km
kyseistä lastua saa: http://www.finnautomobile.net/
adf
Vähän taitaa kokemukset olla laidasta laitaan Mutta itse olen kanssa nähny niitä vähän reilun 400e jotka on hyödyllisiä oikeesti vasta jossain cossussa enkä tosiaan usko noihin pieruihin mitä myyvät halvalla joka nurkassa.. en sinänsä nää tollasessa järkeä mutta tosin saahan sitä megaruutallakin hyötysuhdetta parannettua jos osaa vain säätää ja hintakaan päätä huimaa
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Tuo on ihan autokohtaista. Tosiaan paremmin alkaa hyötyä olemaan turbo vehkeissä joissa hyvinkin voi jotain 30hv tai ylikin tulla, mutta vapareissa hyöty on pienempi. Esim. mun mondeossa ei saatu minkäänlaista tehon lisäystä uudelleen ohjelmoinnilla. Ensin ei meinattu millään saada edes ohjelmaa sisään. Fordit on kuulema siitä vaikeita.
Melkeen sitä smt6:ta suosittelisin tuohon sierraankin. Mulla oli korpparissa se ja myös mondeoon laitoin sen lopulta. On suhteellisen edullinen ja pystyy säätämään kartat aina uudelleen kun tekee autoon muutoksia.
Korpparissa saatiin putkistoa muuttamalla ja peltisatseilla ym. pikku muutoksilla säädettyä karttoja sen verran, että irtosi se 223hv/320nm.(vrt.195hv/275nm)
Mondeossakin pelkällä takapönttöjen vaihdolla ja paneeli vaparilla 214hv/n.265nm. (vrt. 200hv/250nm)
Lastullahan yleensä pelkästään "optimoidaan" vakio auton kartat, mutta noilla lisäbokseilla pystytään myös säätämään parantuneen virtauksen mukaan uudelleen.
Melkeen sitä smt6:ta suosittelisin tuohon sierraankin. Mulla oli korpparissa se ja myös mondeoon laitoin sen lopulta. On suhteellisen edullinen ja pystyy säätämään kartat aina uudelleen kun tekee autoon muutoksia.
Korpparissa saatiin putkistoa muuttamalla ja peltisatseilla ym. pikku muutoksilla säädettyä karttoja sen verran, että irtosi se 223hv/320nm.(vrt.195hv/275nm)
Mondeossakin pelkällä takapönttöjen vaihdolla ja paneeli vaparilla 214hv/n.265nm. (vrt. 200hv/250nm)
Lastullahan yleensä pelkästään "optimoidaan" vakio auton kartat, mutta noilla lisäbokseilla pystytään myös säätämään parantuneen virtauksen mukaan uudelleen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
No juuri tuo lastun vaihtaminen on sitä "boxin rukkausta". Toki pitää tietää mille suuttimille, MAP-anturille (jos on), bensapaineille ja ahtopaineille (jos ahdettu) ko. lastu on tarkoitettu. Eli ei välttämättä vaadi suutinten vaihtoa, jos on tehty vakiosuuttimille.
Kuten aiemmin mainittiin myyntipalstoilla liikkuu tänä päivänä noita halppislastuja, jotka ovat siis kopioituja ns. merkkilastuista. Minullakin oli cossussa aikanaan noita kopioituja lastuja (sekä vakiosuuttimille ja MAP:lle että isommille suuttimille ja 3bar MAP:lle) ja hyvin pelitti.
Vaparin järkevintä virittämistä on ahtaa se...ainakin minun mielestä.
Kuten aiemmin mainittiin myyntipalstoilla liikkuu tänä päivänä noita halppislastuja, jotka ovat siis kopioituja ns. merkkilastuista. Minullakin oli cossussa aikanaan noita kopioituja lastuja (sekä vakiosuuttimille ja MAP:lle että isommille suuttimille ja 3bar MAP:lle) ja hyvin pelitti.
Vaparin järkevintä virittämistä on ahtaa se...ainakin minun mielestä.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Mustang ht 289+C4 -67
Re: Sierra / Scorpio lastutus?
Eli ongelma olisi seuraavan lainen. Oon tehny sierraan tekniikanvaihdon, 2,0l -> 2,3l doch 16v scorpparin koneeseen. Nokat on vaihdettu piperin tekeleisiin joittenka optimaali alue on 2000-7000rpm. Mutta kun tuo 2,3l boxin rajoitin on 6250rpm ja katkaisee menon kun se on miltei parhaimmillaan. Eli mistäköhän tuohon saisi tehtyä lastun jolla sais nostettua ton rajoittimen tonne 7000rpm ja pääsisi myös eroon niistä ikävistä nykäyksistä joita tuo automaattilaatikkoon tarkotun ecun perkele aiheuttaa ilman sen vastuksen kolvaamista väliin?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierra / Scorpio lastutus?
Miksei sitä vastusta voi kolvata sinne kahden johdon väliin, kun nykiminen rauhoittuu sillä?
Lastutus hommista en tiedä.
Lastutus hommista en tiedä.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierra / Scorpio lastutus?
Kysy eBaysta sellaiselta myyjältä kuin magnex-exhaust tjsp. Collins Performance Engineering on yritys joka tapauksessa. Olettaen että tuossa on vielä EEC-IV niin sitten on saumaa, että löytyy koodi. Ainakin RS2000 ECUn (AGB1) kanssa nostaa rajoittajan jonnekkin 7200/7300 paikkeille kuiten Superchipilläkin. Tuo Powerchip mitä ne kauppaa on ymmärtääkseni suora kopio tuosta Superchipistä mikä on hieman hinnakkaampi (~110€ toimitettuna vs. ~300€?).
Re: Sierra / Scorpio lastutus?
Sierra2.3-16v kirjoitti:Miksei sitä vastusta voi kolvata sinne kahden johdon väliin, kun nykiminen rauhoittuu sillä?
Lastutus hommista en tiedä.
Joo kyllä mä sen kolvaan sinne mutta meinasin että jos joku pääsee tekemään tohon jonkun lastun ni vois samalla päästä eroon tost nykimisestä ku kerran pääsee räpläämään tota ecua.