focus lukituspropsi

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
m.ä

focus lukituspropsi

Viesti Kirjoittaja m.ä »

Focus 1.6 vm. 2000
Ei kaukosäätöinen keskuslukitus kiukkuaa. Eli ei toimi kuskin ovesta avainta kääntämällä, vaan toimiipa repsikan ovesta. Missä vika?
Jukka.H
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Syys 2007 20:39
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka.H »

Mulla autto kyseiseen vaivaan avaimen teettäminen.
Avain oli niin kulunut ettei se sillä toiminut.
Ootko kokeillu toisella avaimella?
Voi kyllä olla piuhavaivaakin eli ehkä oveen tuleva piuha on poikki.
Ford Fiesta Flair Zetec 1,25 -96
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: focus lukituspropsi

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Vika on varmaan tässä kolmen vuoden aikana korjattu?

Sama vika ilmeni tänään omassa -00 focuksessa. Kaukosäätimellä aukeaa mutta ei mene lukkoon. Kuskin ovesta ei saa avaimella lukkoon mutta apukuskin ovesta saa. Ei myöskään aukea kuin kuskinovi kun avaimella koittaa. Lukot ovat joskus aiemmin muutamia kertoja auenneet omia aikojaan.

Mistähän kannattaisi aloittaa vianhaku?
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: focus lukituspropsi

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Vika löytyi avaimen pikkuruisesta kytkimestä, kellosepäntaidoilla sai korjattua ainakin toistaiseksi.. Lukitus pelaa näköjään myös kuskinovesta vääntämällä, kunhan käyttää toista avainta joka ei ole niin kulunut..
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Riepupetteri
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Marras 2010 16:49

Re: focus lukituspropsi

Viesti Kirjoittaja Riepupetteri »

Mulla oli sellainen onkelma kun on tuo karvalakimpi -99 versio että ei menny avaimella kuskinovesta lukkoon,mutta aukesi. Oli antanut periksi mutkanen tanko mekanismissa lukkopesän ja ovenlukon välissä.Vittumainen rasti nyrkit naarmuilla irrottaa ensin oven lukko jota epäilin. Sitten kasaan eikä toiminu.Onneksi mulla jäi se muovinen suojus siitä väliaikaisesti pois ja hokasin ettei avaimen lukkoliike riittänyt sähköisen salvan liikkeeseen eli ei painunut pohjaan. Vähän nykäsin mutkatangosta mutkaa suoremmaksi niin jopa alkoi lukko pelittään..Sekava selitys... :lol:
Vastaa Viestiin