Mitä eroa 1.3 & 1.6 OHC moottoreissa?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
teukka1100
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44

Mitä eroa 1.3 & 1.6 OHC moottoreissa?

Viesti Kirjoittaja teukka1100 »

Onko ko. moottoreissa jotain ulkoisia eroja yms???
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

No, täällä on Sierran OHC-moottorivaihtoehdot selvällä bulgaarian kielellä.
http://ford-sierra-club.hit.bg/motor.html
Samaan kuvaan ne on pistäny 1,3 ja 1,6:sen.
Sierran kässäri taas sanoo, että moottorin koodimerkintä on 1,3:ssa JCT
ja 1,6:ssa LCS, LCT, LSD tai LSE. Mitäköhän ulkoisia eroja kysyjä hakee ? :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
teukka1100
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44

Viesti Kirjoittaja teukka1100 »

No kysyjää kiinnostaa, miten koneet ovat ulkoisesti tunnistettavissa :D
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

teukka1100 kirjoitti:No kysyjää kiinnostaa, miten koneet ovat ulkoisesti tunnistettavissa :D
Löytyykös moottorikoodit ? http://www.ajovalo.net/Ford_moottorit.htm
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Onko tässä nyt joku perus "huijaus" käynnssä eli omistat 1.3 ohc sierran ja aattelit laittaa 1.6 koneen ja ajella konttorille tarkastamaan et huomaakohan se....
Jos on ni jotkut kattoo noita koodeja ja jotkut ei, ei niissä taida hirveesti olla eroja ulkoisesti
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mulla katsastusmies viimeksi jälkitarkastuksessa ajeli semmosen 10-15 min. lenkin. Veikkaisin, että se kävi lähimmällä kiskalla ostamassa röökiä, mutta en viittiny kysyä mitään ku läpi meni....tiä sitten huomaako siinä ajellessa, että kumpi kone siellä on :lol:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
teukka1100
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44

Viesti Kirjoittaja teukka1100 »

Kyseessä ei ole mikään "huijaus" vaan wanha, siis todella wanha Ford kaipaa "uudempaa" tekniikkaa ja koska orginaali mylly on 1172 ccm ei 1.3 isompaa OHC:tä saa asentaa :shock:
Viimeksi muokannut teukka1100, 31 Heinä 2007 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Siis mihinkä autoon tässä nyt ollaan asentamassa sitä konetta ???
Ja siis onko sulla sielä kentti vai mikä kone entuudestaan :?
teukka1100
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44

Viesti Kirjoittaja teukka1100 »

Tämän näköiseen koppaan konetta haikaillaan... (mm. Engelsmannit, Ruotsalaiset ja Hollantilaiset
EU kansalaiset saavat asentaa samanlaisiin V8 & V6 myllyjä :evil: )

http://www.firstissuesuperfast.btintern ... opPage.htm
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

nätti peli.
tunge sinne jammun zx-10 tekniikka :D
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

No sviddu....tollasii ei ihan jokapäivä nää :shock:

Montakos heppaa siinä alkuperäsessä mosassa on ?
mietin vaan et meneekö jossain vanhassa normi 1.3 koneessa jo tehot yli :lol:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

teukka1100 kirjoitti:Tämän näköiseen koppaan konetta haikaillaan... (mm. Engelsmannit, Ruotsalaiset ja Hollantilaiset
EU kansalaiset saavat asentaa samanlaisiin V8 & V6 myllyjä :evil: )

http://www.firstissuesuperfast.btintern ... opPage.htm
Oletkin jo tuolla Overdriven puolella projektistas kirjotellu.

Itse en OHC:tä tunkis tuohon pikku koppaan.
Kent:ti kuitenkin huomattavasti kevyempi, pieni kokoisempi (ja lähempänä alkuperäistä) lisäksi helpompi löytää kuin 1300 OHC.

http://www.finnishclassicfords.net/forum/

Tuolla kans wanhoista foordeista jutustelua, ja myyntipalstalla nytkin myynnissä täydellinen 1300 kent
teukka1100
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44

Viesti Kirjoittaja teukka1100 »

Molemmissa on puolensa niin Kentissä kuin OHC:ssä...

Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin

Itse ole askarrellut viimeksi MK1 Escon, Capri I & Taunuksien kanssa viimeksi -80 luvulla ja silloin sai "hikisesti" ehjäkoppaisesta & toimivasta 1300 Escosta 3000 mk :shock:

tekniikan luovuttajaksi kelpaisi vaikka koko auto, sillä tekniikan mukana menee uusiksi jarrut yms... "pientä"

Prätkän kone olisi kokonsa & tehojen puolesta vallan mainio (prätkien kanssa onkin tullut askarreltua viimeiset 15 vuotta ...), mutta "kuristamisen" jälkeen maku täysin poissa & katsastusviranomaisille voi olla hieman vaikea selittää esim. Yammun 1000 FZS:n 143 hv:n myllyn sopivuutta ko. autoon...
Hondalta löytyisi myös mielenkiintoinen 1100 ccm V4: nen tai 1500 ccm 6-boxeri :?
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

teukka1100 kirjoitti:Molemmissa on puolensa niin Kentissä kuin OHC:ssä...

Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin

Itse ole askarrellut viimeksi MK1 Escon, Capri I & Taunuksien kanssa viimeksi -80 luvulla ja silloin sai "hikisesti" ehjäkoppaisesta & toimivasta 1300 Escosta 3000 mk :shock:

tekniikan luovuttajaksi kelpaisi vaikka koko auto, sillä tekniikan mukana menee uusiksi jarrut yms... "pientä"

Prätkän kone olisi kokonsa & tehojen puolesta vallan mainio (prätkien kanssa onkin tullut askarreltua viimeiset 15 vuotta ...), mutta "kuristamisen" jälkeen maku täysin poissa & katsastusviranomaisille voi olla hieman vaikea selittää esim. Yammun 1000 FZS:n 143 hv:n myllyn sopivuutta ko. autoon...
Hondalta löytyisi myös mielenkiintoinen 1100 ccm V4: nen tai 1500 ccm 6-boxeri :?
taitaa olla ne 1300 ohc koneet vähän etsinnässä,luulen. mutta jos sen löytää niin poraa sen sitte 1.6 männille.
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

Ei välttämättä.... :wink:
Transit 2.2tdci 2011 140
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

teukka1100 kirjoitti:Molemmissa on puolensa niin Kentissä kuin OHC:ssä...

Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin
No juu.. osaltaan varmaan johtuu siitä ettei näitä escoja nyt enää niin paljon ole tarjolla. Varsinkaan vanhakoppia :?
teukka1100
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44

Viesti Kirjoittaja teukka1100 »

Että 1300 ccm pellin alle meillä :twisted: muualla :shock:

http://www.gassermadness.com

Visitor´s rides
Anglias, Thames & Austins
Vastaa Viestiin