Sivu 1/1

Sierran vaihdelaatikon kannatinkumi

Lähetetty: 11 Heinä 2007 01:02
Kirjoittaja Tuukka06
Kertokaapa mulle, että mikä on ku vaihdon joku pari tuhatta km sitte ton vaihdelaatikon kannatinkumin ku entinen oli paskana. Tuolloin vaihdelaatiiko hakkas siihen "runko" osaan missä se kumi on kiinni. MUTTA nyt on alkanut taas kuulu kolinaa sieltä!! Kun kurkkasin sinne niin näyttää että se kumi vaan antaa nii prkl periksi että se laskee sen vaihdelaatikon liian alas ja se hakkaa!! Niin voiko olla mahdollista että se kumi on noin äkkiä mennyt rikki?? kun Tunkilla nostaa siitä kumin kohdalta nousee varmaan 5-10cm ylöspäin... Atuohan on Sierra sedan -90 2.0i

Lähetetty: 11 Heinä 2007 09:46
Kirjoittaja hoopee
Miten vaihdelaatikossa pysyy öljyt sisällä?
Itellä oli aikanaas samoja ongelmia. Ei edes vaihteet pysyny pitämättä päällä ku laatikko oli niin vinossa. No toisen kumin vaihdon jälkeen rupes homma toimimaan.

Lähetetty: 11 Heinä 2007 10:52
Kirjoittaja Tuukka06
No kyllä siellä öljy tippoja näkyy kun kurkkaa auton alle... Itellä kans 2 vaihteen kans vähän ongelmia, mutta pysyy kyllä pitämättä. Pitää vissiin uus kumi hommata...

Lähetetty: 11 Heinä 2007 12:35
Kirjoittaja Regu
En nyt tarkalleen muista miten noi sierrassa menee mutta missäs kunnossa sulla on koneen kannakkeet?

Lähetetty: 11 Heinä 2007 12:49
Kirjoittaja Tuukka06
Oon kyllä yrittäny niitäkin tutkailla ja kyllä ne näyttäs vielä ihan iskussa olevan. En oo kyllä verrannut uusin että siitä en sitte tiiä :roll:

Lähetetty: 11 Heinä 2007 13:07
Kirjoittaja Regu
no koitappas laittaa vaihde päälle ja känkkä niin kireelle kun kahvasta saat ja sitten pelti auki ja kaveri kattelee kuinka kone liikkuu kun koitat lähteä varovasti liikkeelle

Lähetetty: 11 Heinä 2007 13:32
Kirjoittaja hoopee
Eli korjaahan öljyvuodot samalla.

Lähetetty: 11 Heinä 2007 23:13
Kirjoittaja VesQ
Juu kyllähän se öljykin pehmentää kumia aikas paljon mutta ei nyt ihan parin tuhannen km aikana niin paljoa

Itse kyllästyin tuohon sierran laatikon palkkiin kun on alkujaan niin pirun löysä se kumi ja mk2 escortissa ottaa aika herkästi kiinni jos paljoa liikkuu

Uuden kumin hommasin ja se pyöreä lautanen mikä siellä on niin madalsin sitä niin paljon että kun sen lautasen kiristi laatikkoon niin se lautanen puristui muutaman millin sitä kumia vasten. Alunperinhän sen lautasen ja kumin välissä on varmaan sentin rako uudellakin kumilla

Tuli ihan suht jämäkkä eikä nimismiehenkiharoissakaan hakkaa enää kardaanitunneliin :D

Lähetetty: 13 Heinä 2007 14:50
Kirjoittaja Tuukka06
Ok. Kiitti vinkeistä!

Lähetetty: 13 Heinä 2007 23:21
Kirjoittaja Jaakko85
No en nyt tarkalleen muista millanen se kumi systeemi oli siinä kannakkeessa, mutta ite kumi ei välttämättä oo rikki vaan se kumia vasten oleva metalli oli omassa ruoskassa murtunut kulmasta ja näin ollen kumi pääsi höllymään liikaa, ite kumi oli kyllä ihan ehjä vielä siinävaiheessa.

Lähetetty: 16 Heinä 2007 12:01
Kirjoittaja Tuukka06
joo käytin sitä kumia irti sieltä niin ei siihen oikeen muuta syytä löytyny kun se vaan että se on niin löysä ja laskee vaihdelaatikon liian alas. Ois ne koneen puslatkin kyllä hyvä joskus uusia. Tietääkö kukaan onko olemassa mitään vahvempaa kannaketta?? tai onko niitä yleensäkään monelta eri valmistajalta, että onko niissä laatueroja?

Lähetetty: 20 Heinä 2007 14:13
Kirjoittaja Tuukka06
Osaisko kukaan vastata tohon edelliseen?????

Lähetetty: 24 Heinä 2007 01:18
Kirjoittaja mr.oohoosee
Tuukka06 kirjoitti:Osaisko kukaan vastata tohon edelliseen?????
paras on alkuperänen laatikon tuki! haet foordilta, hinta n, 35e
jos laitat tarvikkeen ja lähdet kokeilemaan, huomaat että vika ei ole kadonnut. ja tämä koskee nimen omaan mt-75 laatikkoa!

Lähetetty: 24 Heinä 2007 20:05
Kirjoittaja Tuukka06
No tuo auttoi jo paljon kiitos! tarvike se taitaa olla mikä on nyt paikoillaan

Lähetetty: 25 Heinä 2007 13:06
Kirjoittaja evolution
yksi vaihtoehto on valaa sikakitillä sen kumin reunat umpeen ylä ja ala puolelta joka omassani on toiminut hyvin, bonuksena jäykistää kumia jonkin verran 8)

Lähetetty: 02 Elo 2007 14:35
Kirjoittaja tub
mr.oohoosee kirjoitti: paras on alkuperänen laatikon tuki! haet foordilta, hinta n, 35e
jos laitat tarvikkeen ja lähdet kokeilemaan, huomaat että vika ei ole kadonnut. ja tämä koskee nimen omaan mt-75 laatikkoa!
Omaan sierraan vaihdettiin eilen korjaamolla kyseinen kumi. Fordilta hain ja maksoi tasan 35e eli kannattaa suosia alkuperäistä, kun tarvike olisi maksanut varaosamaailmassa 30e. Kyseinen kumi on sitten niiteillä kiinni poikittaispalkissa ellei ole jo aikaisemmin porattu auki. Poikittaispalkin poisto on katillisissa malleissa vaikeaa, kun pitää ottaa pohjalevy pois, että pääsee palkin vasemman puolen pultteihin kiinni.

Vanha kumi oli aivan loppu ja alkuperäinen, eli kyllä sen pitäisi 250tkm sitten kestää ainakin asfalttiajossa.