Avo escon turvakaaren kestävyys?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Jupe B
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2005 14:59
Paikkakunta: JNS

Avo escon turvakaaren kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Jupe B »

Onko joku ajanut tuollaista esim. neloskoppaista avoeskoa "katolleen"? Onko se turvakaari kestänyt? Henkihän lähtee takuuvarmasti avossa jossa ei turvakaarta ole mutta miten on tuollaisessa?
hidas mutta ruma
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

En tiedä sen turvallisuudesta mutta jos ajattelee esim näin :

Oletetaan että se kaari siinä penkkien takana pysyy täysin muodossaan, ja tuulilasi ja a-pilarit taittuu alas, niin seuraava kova kohta on keula. Jos laittaa vaikka kakkosnelosen keulan etunurkasta sen turvakaaren päälle ja menee autoon istumaan ja miettii että kun auto on katollaan niin maa on vähintään sen puun kohdalla ja kun siihen lisätään vielä epätasainen maasto, kiviä kantoja yms ja kun matkustajat vielä "roikkuvat" vöiden varassa vaikkapa 10cm normaali istuma-asennosta "ylempänä/alempana" niin ei sinne kyllä paljoa tilaa jää, joten näin pikaisesti ajateltuna en lähtisi kokeilemaan ihan heti
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Eiköhän tuollaisessa avossa ole a pilari/tuulilasin kehys jotenkin vahvistettu moista silmälläpitäen?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jk
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Helmi 2005 01:18
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jk »

eipä ainakaan omassa mk5 cabriossa tunnu tuulilasin kehys mitenkään vahvistetulta.. kun siihen nojailee niin tuntuu hieman antavan periksi. Eli en siihen luottaisi.
Vastaa Viestiin