is rajoitin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sierraIS86
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Loka 2005 19:33
Paikkakunta: Imatra

is rajoitin

Viesti Kirjoittaja sierraIS86 »

Paljonko vakio OHC iS sierra pitäisi kiertää?
Mulla ei ota uuden varvikellon mukaan kuin 5900rpm!?
Meno toppaa kun valotolppaan...

Onko rajoitin mekaaninen jakajassa vai hoitaako boxi sen?
[/url]
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja caddy »

en muista mitä pitäisi kiertää, mutta omani ottaa mittarin mukaan reilut 6500
sierraIS86
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Loka 2005 19:33
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja sierraIS86 »

Kunpa kiertäs allekirjottaneellakin...mut ku ei kierrä.
Aattelin et jos venttiilinjouset ois niin kulahtaneet että niistä
johtuisi tuo kiertämättömyys, mutta meno tyssää tosiaan NIIN
tykkenään et vaikuttaa epätodennäköiseltä.
Tiedän kyl miltä kuullostaa kun toppaa venttiileihin.
Aikanaan caprin 2.8 otti tappiin 7300rpm kohdalla ja meteli oli kyl
senmukainenkin.

Mekaaninen rajoitinhan ajan myötä herkkenee. Mutta mites
iiässässä on tuo toteutettu? Ei ole tarvinnu tuota jakajaakaan
paljon availla.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ei siellä jakajassa rajoitinta ole. Boksi hoitaa sen, en nyt juuri muista millä kierroksilla, oisko ollu about 6500rpm

Loppuuko bensa, putsari vaihdettu milloin, ja tankissa oleva karkeasuodatinkin voi olla tukossa. Virranjakajan kunto ja kipinäpuoli yleensäkkin

Miksi sen muuten yleensäkkin pitää kiertää yli 6000rpm, ei siellä ole enää voimaa vakiokoneessa

niin ja se mittarikin saattaa hyvinkin näyttää höpöjä jos on noita halppismittareita kuten trisco, equus, autogage, biltema yms
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

miks sen pitäs kiertää kun huipputeho on noin 5400:n kohdalla
Focus 1.0 edition a6 2017
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

jaska74 kirjoitti:miks sen pitäs kiertää kun huipputeho on noin 5400:n kohdalla
Kai siksi että se tehtaalta lähtiessä on sen tehnyt.

Itsellä on ollut muutama is ohari riesa ja ovat kiertäneet 7000rpm ja melkoista rääkymistä se on :lol:
sierraIS86
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Loka 2005 19:33
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja sierraIS86 »

VesQ kirjoitti:Ei siellä jakajassa rajoitinta ole. Boksi hoitaa sen, en nyt juuri muista millä kierroksilla, oisko ollu about 6500rpm

Loppuuko bensa, putsari vaihdettu milloin, ja tankissa oleva karkeasuodatinkin voi olla tukossa. Virranjakajan kunto ja kipinäpuoli yleensäkkin

Miksi sen muuten yleensäkkin pitää kiertää yli 6000rpm, ei siellä ole enää voimaa vakiokoneessa

niin ja se mittarikin saattaa hyvinkin näyttää höpöjä jos on noita halppismittareita kuten trisco, equus, autogage, biltema yms
Bensansuodatin vaihdettu juuri äsken.
Mutta tuo karkeasuodatin pitääkin tarkistaa.

Eihän siellä 6000 paremmalla puolella varmastikkaan voimaa hirviästi ole,
mutta kun ois kiva jos ottais kakkosella sataset.
Ja tosiaan jos tehtaalta tullessa on kiertäny enempi ku 5900 niin
saishan tuo kiertää kaiken.
Mittari on kyl ihan laadukas, eli ei huijaa.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

sierraIS86 kirjoitti: mutta kun ois kiva jos ottais kakkosella sataset.
Sehän se maaginen raja jota kaikki autoltaan haluaa :twisted: ...

Kieltämättä näyttää usein paremmalta 0-100km/h kiihdytys lukemissa, kun jää 1kpl vaihteen vaihtoja tarpeetomaksi :mrgreen: :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Kessi kirjoitti:Sehän se maaginen raja jota kaikki autoltaan haluaa :twisted: ...

Kieltämättä näyttää usein paremmalta 0-100km/h kiihdytys lukemissa, kun jää 1kpl vaihteen vaihtoja tarpeetomaksi :mrgreen: :wink: ...
Heh,johan mun wanhus farkku-Tane tuon ottaa, 2-vaihteella sen 100 :lol:
Ei nyt niin nopeasti tosin,mutta kun on tuo 3.44.1 välitys.. :wink:
ei sieltä mitään junia t...
sierraIS86
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Loka 2005 19:33
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja sierraIS86 »

janzamar kirjoitti: Heh,johan mun wanhus farkku-Tane tuon ottaa, 2-vaihteella sen 100 :lol:
Ei nyt niin nopeasti tosin,mutta kun on tuo 3.44.1 välitys.. :wink:
Juu, ittellä oli caprissa kans 3.44 perä ja 3.0 enkkuaski pitkällä ykkösellä(muistaakseni 3.14 tai sinnepäin) otti ykkösel lähelle 70 ja kakkosel sataset aika kepeesti. Oli hauska ajettava.
Kun sais ton riesankin kiertämään tonne satasen nurkille :lol:
olafu
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2005 14:39

Viesti Kirjoittaja olafu »

Se IS:n mittari saattaa myös valehdella. Boksissa oleva rajoitin ei ajaudu itsestään mihinkään, vaan se on siinä mihin se on tehtaalla laitettu.
sierraIS86
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Loka 2005 19:33
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja sierraIS86 »

olafu kirjoitti:Se IS:n mittari saattaa myös valehdella. Boksissa oleva rajoitin ei ajaudu itsestään mihinkään, vaan se on siinä mihin se on tehtaalla laitettu.
Jeps, siksi hommasinkin erillisen.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

sierraIS86 kirjoitti: Jeps, siksi hommasinkin erillisen.
Kyllä ne Autometeritkin on näyttäneet väärin...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Noita ohari EFI:n boxeja on useampaa mallia, rajoitin on siinä 6tonnin tuntumassa. 6050rpm tais olla korkein.
Vastaa Viestiin