1.6:n kannen vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
patapää

1.6:n kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja patapää »

Sopiikohan vanhempi kansi e-maxin tilalle heittämällä,kumpaa kannentiivistettä pitäis käyttää?
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

kyllä se sinne heittämällä menee, laita normi kansipahvi koska muissa kuin e-max kansissa ei oo epäsymmetristä kansipahvia... 8)
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Se onko sitä järkevää laittaa onkin ihan toinen juttu.
Vanhan 1,6 kannen palotila on suurempi, ja menee reilun 6mm ohi E-Maxin porauksen.
Jos kannelle tehdään muutakin kuin paikalleenlaitto, niin se muuttaa asian...
patapää

Viesti Kirjoittaja patapää »

Kiitos tiedoista.
Ja jos nyt vähän puristukset laskee niin ei haittaa,pääasia että liikkuu.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

En nyt muista minkälaisen ilmiön se voi aiheuttaa jos kannen palotila menee porauksen ohi, mutta maalaisjärjelläkin sen ymmärtää, että palaminen on suunniteltu tapahtuvan sylinterissä kannen ja männän välissä, eikä lohkon pinnalla.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

lalli69 kirjoitti:En nyt muista minkälaisen ilmiön se voi aiheuttaa jos kannen palotila menee porauksen ohi, mutta maalaisjärjelläkin sen ymmärtää, että palaminen on suunniteltu tapahtuvan sylinterissä kannen ja männän välissä, eikä lohkon pinnalla.
aivan, eikä siihen kyllä kansipahvikaan oikein sovi mitenkään. e-max:n pahvi on aivan liian pieni ja vanhemman kansipahvi taas menee ylisuureksi (lohkoon nähden).

eli ei tossa mitään järkeä ole, mutta kukin tyylillään :wink:
Vastaa Viestiin