Kannaattaako ostaa sierraa?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Bowtie
Viestit: 47
Liittynyt: 02 Maalis 2005 08:43
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Bowtie »

Mä en ole niin Ford-friikki että voin vähän haukkuakkin... :D Ajettavuus on ihan ok lukuunottamatta etupäätä, mun käsittääkseni Sierra ei uutenakaan ollu mikään hirveen suuntavakaa keksintö. Vakiovikoja etupäässä taitaa olla puslat finaalissa ja jarrulevyt kierot. Se mistä mä en myöskään Sierrassa tykkää on muovinen sisusta, millon mikäkin paikka nitisee ja rämisee jatkuvasti. Mätäpaikat vissiin lueteltiin jo, plus farkussa takaluukku ja takaluukun ympärys. Soppaa menee taajamassa ainakin mulla kympin verran, maantiellä pääsee alle kasin. Kyseessä siis 2-litranen kaasari-OHC.
Rebo
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Helmi 2005 18:28
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Rebo »

Entinen autoni oli vm.-90 2.0i dohc jonka myin syyskuussa(ja on taas myynnissä!) Kulutus oli MAX. 9.9l/100km ja kaasua sai kyllä rankalla kädellä silloin.. kone toimi kuin kello.. keittikin pari kertaa eikä mitään vikoja ilmennyt :?: .. ei kulunut öljyä, ei vettä.. oli ihan hyvä ajaa ->edessä vakio iskarit, takana kaasut, motonet madallusjouset.. 100km/h vauhdissa hieman vemppoi(johtui osaksi huonoista renkaista, uusiot).. 180 vauhdissa meni kuin juna..jarrulevyä, palaa, niveltä ja tankoo vaihtelin eteen.. siinä se suurimmaksi osaksi olikin.. muutama pikkuvika.. ja 90 000km...(kok. ~270 000km).. Kaikin puolin kiva auto ja vähäruosteinen 15v vanhaksi autoksi..

Tässä biili
Kinsky
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kinsky »

Jaa että kannattaako?? Kyllä, suosittelen... Omaan Taunukseeni on uponnu pelkkiin korjauksiin ja varaosiin 2.vuoden aikana n.2500€ (kuitit tallella), mutta kaiken kaikkiaan olen ollut enemmän kuin tyytyväinen :wink: ...tosin kohta kyseinen pirssi lähtee vaihtoon... Kuhan saadaan vaihdettua kämppä ensix isompaan.. Mutta joo...
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Mitäs nämä Sierran I.S.-mallit muuten ovat? Miten erovat esim. normaalista ruisku-DOCH:ista?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

dohc.ssa on kaks nokka-akselia,is tavallinen ohc ruiskulla..
noin aluksi..
ei sieltä mitään junia t...
Kinsky
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kinsky »

hynkkeli kirjoitti:Mitäs nämä Sierran I.S.-mallit muuten ovat? Miten erovat esim. normaalista ruisku-DOCH:ista?
MK2 (mikä mulla) IS:sissä pelkkä varustelutaso ja MK1:sessä ruisku+varustetaso...
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Kinsky kirjoitti: MK2 (mikä mulla) IS:sissä pelkkä varustelutaso ja MK1:sessä ruisku+varustetaso...
Eli mitä varusteita noin niinkuin listattuna? En vielä ole perillä näistä systeemeistä :)
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

on vaan kinskyllä aika hieno surra!
irc voicecoil
Avatar
Boss429
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:18
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Boss429 »

hynkkeli kirjoitti: Eli mitä varusteita noin niinkuin listattuna? En vielä ole perillä näistä systeemeistä :)
mk1 iiässässä on ainaki paremmat penkit, xr4i/xr4x4 malliset, sumuvalot eli ghia/xr tyylinen etupuskuri ja takapuskuri,jenkamittari, cossu-tyylinen kolmipuolaratti, ei nahkainen,ja lisäpitkälliset umpiot, pieni kuminen takaspoileri, korin alaosa musta, erilaiset pölykapselit ja peltivanteet ku tavallisessa ( :D ), oliko peräti tiheempi perävälitys,alusta mahdollisesti matalampi,tosin isot pojat sanoo ettei olis mut oma ainakin oli tavallista matalampi ja tod.näk oli vakio alusta. takakallistuksenvakaaja 11mm muistaakseni. eikä ole lukkoperää vakiona. tosin iiässään sellainen on lisävarusteena hankittu todennäköisemmin ku johonkin karvalakkimalliin.
näin mun muistikuvien mukaan. jotain unohtu taatusti
´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´90 Sierra 2.0 GL
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

ei
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Olihan se 85-86 is matalampi 2cm + kaasuiskarit ja lisäksi motissa oli teräskanget ja takomukit paikoillaan. 70A laturi ja parempi flekti (2 remminen) ja sisustassa oli myös digitaalinen kello noiden aikaisemmin mainittujen lisäksi, 87 jälkeen se is menettikin merkityksensä... :?
ylimark
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Helmi 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja ylimark »

cossu2 kirjoitti:Olihan se 85-86 is matalampi 2cm + kaasuiskarit ja lisäksi motissa oli teräskanget ja takomukit paikoillaan. 70A laturi ja parempi flekti (2 remminen) ja sisustassa oli myös digitaalinen kello noiden aikaisemmin mainittujen lisäksi, 87 jälkeen se is menettikin merkityksensä... :?
Samat kanget ja mukit ku muissaki 205 lohkoisissa sierroissa pl. Cossu...
Sierra RS Cosworth -86
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

muissa ennen 86 valmistetuissa malleissahan käytettiin 20 lohkoa vielä...
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

cossu2 kirjoitti: 70A laturi ja parempi flekti (2 remminen) ja sisustassa oli myös digitaalinen kello noiden aikaisemmin mainittujen lisäksi.
Ei, ei, ja ei.

Mun '86 ex- iiässäs ei ollu mitään noista.
Näin olen ymmärtänyt että oli jonkinlainen lista josta is:ään sai rastittaa kaksi varustetta veloituksetta.
Omastani löytyi lukkoperä ja lasikattoluukku.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

mimmones is:sä sult sit oikein on ollu jos ei 70a laturia ollu? oliko siinä sit ees ruiskua :lol: On tainnu osat vaihtua huonompiin matkan varrella, kattoluukku ja lukko olivat lisävarusteita jotka sai kaikkiin sierroihin haluttaessa.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Laturista ei oo varmaa tietoa, mutta ihan perus flekti, ja analoginen kello siinä ainakin oli.
Ruisku siitä löytyi :wink: ,sporttipenkit ,kiekkamittari, kolmipuolainen "ralliratti" ...
Eikös lukkoperä on ollut optiona vain Is ja Ghia malleissa.
tomiix
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Maalis 2005 11:59
Paikkakunta: Mikkeli

sierra

Viesti Kirjoittaja tomiix »

Joo kyllä sierra ihan kiva peli sierra on. Hyvä ja halpa tekniikka. Kuvassa koneella ajettu 30tkm. Yksi setä halusi väkisin ostaa auton...

http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0008.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0009.jpg

Kuvat linkkeinä kiitos! -lalli69-
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Itse ostin vähän vastaavan lailla palaneen sierran tuossa toissa kesänä, ehkei ihan ollu noin paha. Koneella oli ajettu 2000km täyden remontin jälkeen (kansi kokonaan uusiksi, poraus ekaa ylikokoo yms.). Sen verran katsoin et onko kone pahassa kunnos palon jäljiltä et vena kopan käytin pois. Nokka näytti ettei ole sinistynyt eli varmaan kone ihan ok, löin 300€ kaverille kouraan ja vein pois. vaati tietenkin perusteellisen puhdistamisen kun mäntien päällä sammutusjauhetta. Sen koneen voimalla sitä on tässä kohta 2v ajeltu... joskus se melkein uusi kone voi kävellä tuommoisessa vastaan ja paljon halvemmal kuin ite laittas.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Mitä sanottavaa teillä on noista Diesel-sierroista? Lujia? Onnistuuko piristäminen? :D
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

hynkkeli kirjoitti:Mitä sanottavaa teillä on noista Diesel-sierroista? Lujia? Onnistuuko piristäminen? :D
2,3 riisselin kone on täysin peugeotin tekemä kone, joka on suhteellisen kestävä paketti joskin täysin tehoton.
1,8TD:ssä on joku tyypillinen vika joka hajottaa kannen(?), mutta en nyt paljoa jaksa kertoa, kun valehtelen kuitenkin. (viisaammat kertokoon)

Täällä jotain vääntöä virityksestä:
viewtopic.php?t=368
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

eikös tuo peogeotin kone ole aika herkkä lämmölle?
irc voicecoil
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Minkälaisia nämä Sierra RS -mallit ovat? Onko joku joskus sattunut omistamaan moisen :) ´
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

hynkkeli kirjoitti:Minkälaisia nämä Sierra RS -mallit ovat? Onko joku joskus sattunut omistamaan moisen :) ´
Harvinaisia, ja kalliita, mutta mukavia. :wink:
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Siis en puhu nyt cosworthista, vaan jostain vapaasti hengittävästä 150 hevosvoiman mallista. Onkohan tuossa sitten moniventtiilikansi tm.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

XR4:stako tarkoitit?
Vastaa Viestiin