Sivu 2/2

Lähetetty: 05 Joulu 2005 16:55
Kirjoittaja p3
normaalissa pyöränkulmiensäädössäkin ohjauspyörän asento muuttuu helposti 5-10 astetta, mikäli ohjauspyörää ei keskitetä ja säätöjä suoriteta ohjauspyöränasennon mukaan.
kaarrekulmien eroihin vaikuttaa enempi alustankallistelu, toinenpuoli keventyy kun toiselle tulee lisää painoa :wink:

Lähetetty: 05 Joulu 2005 22:57
Kirjoittaja VesQ
No juu menee hieman pikkutarkaksi mutta esim mk2 ekkerissä kun nostaa/laskee keulaa 2cm niin auraus/haritus muuttuu about 10-15mm vanteen reunoista mitattuna eli kyllä sen huomaa ihan kunnolla jos on jo 1.5cm varpaat sisään tai ulos

Totta pieniä heittoja voi säätää raidetangoistakin mutta mielessä oli vaan että sierrassahan taisi olla se 6 kulman boori niin siitä tuleekin jo aikasta paljon säädettävää jos heittää pykälän :roll:

Lähetetty: 06 Joulu 2005 00:25
Kirjoittaja p3
VesQ kirjoitti:No juu menee hieman pikkutarkaksi mutta esim mk2 ekkerissä kun nostaa/laskee keulaa 2cm niin auraus/haritus muuttuu about 10-15mm vanteen reunoista mitattuna eli kyllä sen huomaa ihan kunnolla jos on jo 1.5cm varpaat sisään tai ulos

Totta pieniä heittoja voi säätää raidetangoistakin mutta mielessä oli vaan että sierrassahan taisi olla se 6 kulman boori niin siitä tuleekin jo aikasta paljon säädettävää jos heittää pykälän :roll:
aika jyrkässä kulmassa pitää raidetangot olla nuin suureen aurausmuutokseen, eikös se tee 4cm +30mm. raidetangot saisivat olla suorassa alustanlepokorkeudessa.
puolen pykälän heitto tarvii säätää :wink:

Lähetetty: 06 Joulu 2005 11:03
Kirjoittaja VesQ
No tuo oma ekkeri on nyt ohcn ja kynäjousien johdosta aika tarkaan 2cm vakiota matalampi keulasta niin silti raidetangot on aika reilusti alaviistossa (siis hammastanko ylempänä kuin pyörännapa. Jos keulan nostaa vakiokorkeudelle niin ne ovat vielä enemmän kulmassa ja muutosta tapahtuu vielä enemmän

Elikkä sisäänpäin joustossa haritus lisääntyy aika reilusti koska hammastanko akselin etupuolella

Lähetetty: 06 Joulu 2005 17:41
Kirjoittaja Esko
Tästähän kehitty keskustelu :shock:

Lähetetty: 05 Huhti 2006 20:43
Kirjoittaja ade
Sanokaas nyt miten saan ton liukuraudan kii tohon keskiöön... Uskaltaako sen väkisin painaa 10t prässillä..? Muovia kuitenki osaks...

Lähetetty: 07 Huhti 2006 16:08
Kirjoittaja koskar
ade kirjoitti:Sanokaas nyt miten saan ton liukuraudan kii tohon keskiöön... Uskaltaako sen väkisin painaa 10t prässillä..? Muovia kuitenki osaks...
Escortin rinkula lyötiin isoa hylsyä käyttäen tilaansa. Hyvin sen aika on nyt sielä kulunut.

Lähetetty: 29 Heinä 2006 11:21
Kirjoittaja urria
Johan täällä oli asiaa aiheesta, mutta täytyy nyt vielä tyhmän kysellä=)

eli ostin tossa eilen kaverilta kunnon ralliratin (ollut kuulemma datsunissa kiinni...) ja nyt aattelin, josko sen vois laittaa sit Sierraan kiinni. Jonkinmoisen keskiön siis ilmeisesti tarvitsee? Ja onko ratit yleismallisia, että käyvät merkkiin kuin merkkiin? Ja entäpä vakioratin irroitus?
Neuvoja tartteis, kun en tosiaan yhtään tiedä näistä rattijutuista.... :oops: :D

Lähetetty: 29 Heinä 2006 12:52
Kirjoittaja jaska74
sun pitää ostaa rattiin sopiva keskiö, joka on myös sierraan sopiva.

eivät ole ns yleismalleja

Lähetetty: 29 Heinä 2006 17:20
Kirjoittaja GeeTee-
Juu ratin merkki vaan muistiin ja sen mukaan varaosaputkia kiertämään. Yhteen O.B.A (vai mikä se oli) merkkiseen rattiin etsiskelin joskus aika kauankin keskiötä, mutta lopulta se sitten jostain liikkeestä saatiin tilattua. Ja sierraan meni sekin.

Lähetetty: 30 Heinä 2006 05:30
Kirjoittaja Krisse
Jos joku kaipaa 6x74 pulttijaolla olevaa keskiötä niin sitten käy ainakin Momon keskiöt joita saa hm-osatuonti.fi, maksaa alle 50e

Jos tuo tieto ei riitä niin pitää etsiä sellainen varaosaputka joka tilaa kamaa Motoralilta niin sieltä saa ratin keskiöitä joissa on kaksi eri pulttijakoa, siinä alkaa olemaan jo melko hyvä onnistumisprosentti jos pitää arvioilta vetää.

Näin lomalla sitä ei kyllä muista mitkä ne pulttijaot on.

Lähetetty: 31 Heinä 2006 20:21
Kirjoittaja urria
Ratti sai paikan Sierran ohjaamon sijaan huoneen seinältä:) Täytyy sanoa, että en oo hienompaa "taulua" ennen nähny :D

Lähetetty: 13 Marras 2006 23:15
Kirjoittaja Mr_Who
Aihe käsittelee ratteja, joten kyllä tämä tähän topikkiin kuuluu. :D On ihan pakko laittaa. Eli tommonen tuli hommattuu, että ei sormet jäätys aamulla. http://koti.mbnet.fi/tuskala/sierra/Tuninkia-_-.JPG

Lähetetty: 13 Marras 2006 23:52
Kirjoittaja j-k
Ja rattiasiaa edelleen; käykö Sierran ratti Taunukseen? On niin pirskatin ohkanen tuo tanarin ratas... Ei viittis turhaan irroittaa molempia.

Lähetetty: 14 Marras 2006 00:04
Kirjoittaja henu
j-k kirjoitti:Ja rattiasiaa edelleen; käykö Sierran ratti Taunukseen? On niin pirskatin ohkanen tuo tanarin ratas... Ei viittis turhaan irroittaa molempia.
ei käy

Lähetetty: 17 Marras 2006 22:24
Kirjoittaja palomark
Ja vielä jatkuu tyhmät kysymykset :roll:

Eli mistähän sais keskiön ja jonkin näkösen "hienon" ratin mk4 escorttiin ja millä hinnalla? Mielellään mahd. halvalla.