Sivu 2/2

Lähetetty: 01 Heinä 2006 00:00
Kirjoittaja TuningUkkeli
Turbo diiseliin/bensaan eurolla saa sen 20-30hp. Mut ei vapari bensaan piste. Niin ja tää oli ennenki jossain ja joskus.

Lähetetty: 01 Heinä 2006 00:04
Kirjoittaja TuningUkkeli
Juu ei mitn! Liiiam humalassa.

Lähetetty: 01 Heinä 2006 11:43
Kirjoittaja Aguél
TuningUkkeli kirjoitti:Turbo diiseliin/bensaan eurolla saa sen 20-30hp. Mut ei vapari bensaan piste. Niin ja tää oli ennenki jossain ja joskus.
Juu en minä sitä kysynykkään että mihin saa tehoja ja minkä verran vaan missä on se pistoke 1.6EFI koneessa mihin vastus laitetaan? Sen kyllä tiedän että siitä ei ole mitään hyötyä mutta kaikkea on aina pakko kokeilla ennenkun itse uskoo.

Lähetetty: 01 Heinä 2006 19:36
Kirjoittaja WSE
TuningUkkeli kirjoitti:Mihinkähän kohtaan tuo vastus tulee, vähän kiinnostais... Octaviaankin saa 22hp lisää kun laittaa vastuksen, joten tuo on täysin mahdollista.
Niin saa turbokoneissa kun joidenkin antureiden huijauksella saadaan nostettua maksimi ahtopainetta. Vapareissa ei ole käytännössä mitään hyötyä koska ilmaa ei saada koneeseen enempää joten ylirikkalla seosella saavutettuun marginaaliseen teholisään päästäkseen on tuskin mitään mieltä laittaa varsinkaan kiinteää huijausanturia jolloin kulutuskin nousee ja moottori karstoittuu. Vaparin lastuvirityksestäkään ei ole sanottavaa hyötyä jos mitään muuta ei koneelle tehdä. Lastuvirityksessä ei kuitenkaan kulutus nouse normaaliajossa kuten tuommoisilla vaparin anturiarvoja huijaavilla vastuksilla joita ei todellakaan ole mitään järkeä laittaa mihinkään "ei turbokoneeseen".

Lähetetty: 02 Heinä 2006 16:32
Kirjoittaja Aguél
Johtuuko tämä nyt tiedon puutteesta vai mistä kun ei saa vastauksia kysymyksiinsä vaan hirveän määrän valistusta asiasta? Kysyin vaan että missä sijaitsee se anturi minkä tilalle se vastus pitää laittaa 1.6EFI koneessa olis siitä sitten hyötyä tai ei.

Lähetetty: 04 Heinä 2006 14:25
Kirjoittaja koskar
Aguél kirjoitti:Mikä näistä järjestelmistä löytyy Escortin 1.6 EFI koneesta?
Villi arvaus: MAP.

Lähetetty: 11 Heinä 2006 00:36
Kirjoittaja WSE
Kyllä noissa MAP anturi on, ja kyseinen anturi antaa 100-160 hertsin pulssia ecm:lle joten vastuksella sen kanssa ei saa muuta kuin anturin pulssin vaimennettua jolloin ecm luulee anturin olevan vialla.
IAT anturia voi vastuksen kanssa kikkailla jolloin moottorinohjaus antaa hieman rikkaampaa seosta luullessaan koneen olevan koko ajan kylmä -> hyöty lienee käytännössä sama kuin ajaisi kaasariautolla koko ajan ryyppy päällä.

Lähetetty: 11 Heinä 2006 07:03
Kirjoittaja j-k
TeRoK kirjoitti:No onon. Mutta kun tossa grebe juuri sano että oli tekstin lukenut ja siinä sanottiin, että huijaa ecun luulemaan ,että imuilma on kylmempää kuin mitä se todellisuudessa on (ja siis MAF:n väliin kytketään.) niin sitä meinasinm, että jos mondeoissa on läppämallin mittari niin ei se sitten ainakaan niin toimi, koska läppämallin mittari ei tunne itsessään lämpötilaeroja.

Huhhuh. Jopas tuli kauhee selittäminen tosta. :? :D
Sierran läppäanturin yhteydessä ainakin on imuilman lämpöanturi. Maffiboksiin menee 4 piuhaa, yksi yhteinen analoginen maa, maffin syöttö ja signaalianto sekä lämpöanturin karva. Viimeksimainittu (Bn/Y [Ruskea/Keltainen]) vain poikki ja vastus väliin :lol:

Lähetetty: 13 Heinä 2006 12:36
Kirjoittaja NiceMan
Aguél kirjoitti:Johtuuko tämä nyt tiedon puutteesta vai mistä kun ei saa vastauksia kysymyksiinsä vaan hirveän määrän valistusta asiasta? Kysyin vaan että missä sijaitsee se anturi minkä tilalle se vastus pitää laittaa 1.6EFI koneessa olis siitä sitten hyötyä tai ei.
Tai porukka tietää jo tuon virityksen turhaksi ajan ja rahan hukkaamiseksi.