Hc-arvot 1600/1000

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jame

Hc-arvot 1600/1000

Viesti Kirjoittaja Jame »

Tere! Kysymys viisaammille : kuinka saada tuo hc-tippumaan sallittuihin lukemiin ? Seokset on ainakin kaasarista kunnossa ja sytytyspuolen osat on tarkistettu. kuulin että sytytysennakko voisi olla pielessä jonka takia tuo hc-arvo olisi noin korkea mutta kumpaan suuntaan sitä ennakkoa nyt pitäisi säätää jotta arvot pienenis ? Autona Sierra -84 1.6 kaasari kärjettömällä sytytyksellä. kiitoksia jo etukäteen vastanneille :)
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Jos kaasari ja sytkäpuoli on kunnossa, niin vika voisi löytyä liian pienistä venttiilinvälyksistä tai vuotavista venttiileistä.
Ainakin venttiilinvälykset kannattaa tarkistaa ja säätää vaikka hieman reilummin välystä mittausta varten.

Sytytysennakon ei mielestäni pitäisi erityisemmin vaikuttaa päästöihin. Pitäisi riittää että ennakko on sen verran paikallaan, että tyhjäkäynti on tasaista ja auto toimii muuten ok. Voihan tuon ennakon ajoituslampulla asetta helposti ohjekirjan arvoihin. Onhan nokan ajoitus muuten merkeissään?
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Menisin tuo ventiili puolelle itsekin. Hieman sitä saa tiputettua sytkää kääntämällä mutta voi olla että ei riitä.
gti golo palloilija
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

noin rajut arvot kun on kyseessä on varmaa että venttiili vuotaa. itselläni oli sierassa 1400. kaks pakovenaa kanto.tein kansirempan samalla kun käytin kannen pois,escortin kumit ja kevyt hionta.nyt arvot on säätämättä mitään 138.
irc voicecoil
escomk2
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Maalis 2005 04:06

Viesti Kirjoittaja escomk2 »

juu ja sitä sytkää myöhäsemmäl ni palaa paremmin
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

escomk2 kirjoitti:juu ja sitä sytkää myöhäsemmäl ni palaa paremmin
niin palaa paremmin matalemmilla kierroksilla.. mutta kun kääntää aikaselle niin ainakin "putoo" lambdat laihemmalle = palaa paremmin mielestäni.. mutta tulee happea lisää.. joten kääntää katsastukseen vähän myöhäselle.
joopa joo menee epäselväks..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Jame

Viesti Kirjoittaja Jame »

meneex sytkä myöhäsemmälle ku vääntää virranjakajaa myötäpäivään ?
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

paljonko co ja o2 arvot
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jame kirjoitti:meneex sytkä myöhäsemmälle ku vääntää virranjakajaa myötäpäivään ?
Riippuu kumpaan suuntaan jakaja pyörii, iso vaihde sisään ja liikutat autoa vähän eteenpäin ja samalla katsot kumpaan suuntaan pyörijä pyörii

eli kun käännät jakajaa samaan suuntaa kun pyörijä pyörii niin menee myöhäsemmälle ja vastakkaiseen suuntaan niin aikasemmalle

Ja kannattaa tosi pienillä liikkeillä kääntää jakajaa, milli vaikuttaa jo paljon
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Yhdessä Masassa oli kait pieni imuilmavuoto, oli samat ongelmat? :shock: No, mulla oli aina katsastuksessa ruuvimeisseli mukana, sillä säätelin ilmaruuvia pienemmälle ja sanoin katsastusmiehelle, että kerro milloin kelpaa, aina meni läpi, kotona sitten avasin ruuvia taas sopivaksi! :D
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Minulla oli kan viimevuonna sama ongelma. Hc melkein 1000. Kyseessä siis 2.0ohc kaasari. Syy: venttiilit kanto ja kaasutin ohjaili ryyppyä vähän miten sattuu. Päädyin ratkaisuun säätää venttiili välykset ja asentaa autoon ruiskulaitteet paikoillen enne katsastusta(tarkoitus oli jälkeen). Seuraavan kerran kun kävin koittamassa Hc 39 :D Co oli kyl aika rajoilla mut läpi meni.


Ja ohc jakajahan pyörii myötäpäivään... joten syttö menee aikaisemmalle vastapäivään ja myöhemmalle myötäpäivään.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Eemeli kirjoitti:Minulla oli kan viimevuonna sama ongelma. Hc melkein 1000. Kyseessä siis 2.0ohc kaasari. Syy: venttiilit kanto ja kaasutin ohjaili ryyppyä vähän miten sattuu. Päädyin ratkaisuun säätää venttiili välykset ja asentaa autoon ruiskulaitteet paikoillen enne katsastusta(tarkoitus oli jälkeen). Seuraavan kerran kun kävin koittamassa Hc 39 :D Co oli kyl aika rajoilla mut läpi meni.


Ja ohc jakajahan pyörii myötäpäivään... joten syttö menee aikaisemmalle vastapäivään ja myöhemmalle myötäpäivään.
HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin :D
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

s.o.h.c kirjoitti: HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin :D
kuin nii?? mulla escortissa "katsastus" säädöissä Hc n.55 mitattu kolmella eri mittarilla ja katsastuksessa..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

s.o.h.c kirjoitti: HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin :D
Joo en tied... mutta kun vahän sitä jälkeenpäi ruuvas et toi Co tippu niin nosti Hc 80 paikkeille. Ehkä hiukka saatto tietenki vaikuttaa se litra masinolia 20litras pensaa siel tankissa katsastuksen ajan. :lol:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

s.o.h.c kirjoitti: HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin :D
Itsellä 2.0Efi OHC, ilman kattia. tyhjäkäynnillä HC 60-70 ;) Kierroksilla menee alle 30:n :) Tuo alhainen HC on vaan merkki siitä, että moottori todellakin toimii ja polttaa kaiken saamansa bensan..
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Mak383 kirjoitti: Itsellä 2.0Efi OHC, ilman kattia. tyhjäkäynnillä HC 60-70 ;) Kierroksilla menee alle 30:n :) Tuo alhainen HC on vaan merkki siitä, että moottori todellakin toimii ja polttaa kaiken saamansa bensan..
Ruiskulla on vaikutusta HC arvoihin..

..voi olla että en sitten enää muista mitä vakio koneiden hc on ollut, kun en vakio koneilla ole ajellut pitkiin aikoihin. Nokka nostaa hc:t aina pilviin. :D
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ei ne virinokat aina niitä pilviin nosta, mutta usein kyllä. varsinki oon kuullu että Ohc:ssä ois Ko. ongelmia esiintynyt.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

ZyaS kirjoitti:ei ne virinokat aina niitä pilviin nosta, mutta usein kyllä. varsinki oon kuullu että Ohc:ssä ois Ko. ongelmia esiintynyt.
Ja tämä riippuu siitä paljonko nokassa on overlap:ia. jos kyse on jostain katu nokasta jossa asteet n.270 ja nostoa vaikka 11,5mm ei siinä paljon overlappia ole.. Kun nokan asteet alkaa kasvamaan => overlap suurenee => HC arvot kasvaa..
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

s.o.h.c kirjoitti: Ja tämä riippuu siitä paljonko nokassa on overlap:ia. jos kyse on jostain katu nokasta jossa asteet n.270 ja nostoa vaikka 11,5mm ei siinä paljon overlappia ole.. Kun nokan asteet alkaa kasvamaan => overlap suurenee => HC arvot kasvaa..
"kerrankin" joku puhuu täyttä asiaa ;)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

ZyaS kirjoitti: "kerrankin" joku puhuu täyttä asiaa ;)
Toi on kyl ihan totinen tosi. Siihenkin virinokasta johtuvaan Hc pulmaan tavallisesti auttaa riittävä masinoli määrä tankissa päästömittauksen ajan. :lol:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja isot venttiilivälykset ja sytkää myöhäselle
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

janzamar tyhmänä miettii että eikös masinol aikasta sytkää vähän,elikkä mites säätö myöhäselle?
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eihän se polttoaine sytytystä säädä mutta menee laihemmalle eli syttyy aiemmin ja saattaa aiheuttaa nakutusta. Niin sitten käännetään sytkää sopivasti myöhäselle ja samalla kun menee myöhäselle niin kerkeää kaikki bensa palamaan ennenkuin se työntää sen putkesta pihalle
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

aivan,nyt meni jakelu perille :D
aikas loogista taas.
ei sieltä mitään junia t...
Jame

Viesti Kirjoittaja Jame »

p3 kirjoitti:paljonko co ja o2 arvot
jos saan oikein selvää tuosta katsastusmiehen käsialasta niin co 2,0 ja o2 12
Vastaa Viestiin