EFI/IS käynti öngelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

EFI/IS käynti öngelma

Viesti Kirjoittaja BlackEscort »

Kyse vakiosta ohc is/efi sierrasta jossa kireempi kansi ja 300asteinen nokka-akseli eikä autossa ole lambdaa. Kaikki moottorin säädöt perseellään. Auto käy jotenkuten, mutta huonosti ja kierrokset aaltoilee. Kansi ja nokka oli toisessa moottorissa tuplien kanssa kiinni ja kävi nätisti 800-900rpm kierroksilla.
Kuinka paljon kaasuläpän täytyy olla auki kun syttyä ruvetaan säätämään? Kun sytytystä säätää niin kierrokset heiluu jopa 2000rpm noin 0-15 asteen välillä. Entä meneekö seokset rikkaammalle kun kuusiokoloruuvia kiristetään ilmamäärämittarissa?
Muut häiriö tekiät on poistettu kuten imuvuodot, tyhmäkäyntiventtiili...

Taitaa olla mahdoton ilman suurempia suuttimia ja säädettävää ruihkutuspoksia?...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Sierra Cosworth Replica -86
ESCORT RS2000 -93
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kireempi kansi :?:
Focus 1.0 edition a6 2017
mondis
Viestit: 117
Liittynyt: 27 Kesä 2005 11:02

Viesti Kirjoittaja mondis »

Ootko selvittäny onko se nokka-akseli edes ruiskun kans käypänen? Ruisku koneissa käytetään erilaisia nokkia ku kaasari koneissa!
Rahalla saa ja Fordilla pääsee!!!
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Eipä taida toimia vakioruisku tuon nokan kanssa.
2.9i
Feel The Difference.
Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

Viesti Kirjoittaja BlackEscort »

Imu/pako kanavat avarrettu, kantta laskettu inhimillisesti.
Ja sillä nokalla ei ole merkitystä mikä se on, vaan voiko sen säätää vakio efi-roinien kanssa. Tai toisin sanoen: täysin vakio efissä kaasuläpän kuuluu olla hiukan auki, mutta kuinka paljon?
Squirt, isommat suuttimet, +++ tulossa...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Sierra Cosworth Replica -86
ESCORT RS2000 -93
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Vakioruiskun läppämallinen ilmamäärämittari ei toimi liian kireällä nokalla.
Ja kaasuläppä on kiinni kun kaasu on poissa.
Vastaa Viestiin