scorpio 2.8i motti?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

scorpio 2.8i motti?

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Tarjottiin kyseistä tekniikkaa tuossa, mutta pari kysymystä tuli mieleen, jos joku osaisi avittaa?
-liittyykö moottorin piuhat jotenkin abs:n, eli jos jätän absit pois toimiiko moottori?
-Siinä oli paikoillaan sellainen systeemi mikä kierrättää pakokaasua jotenkin takaisin ilmanputsariin, voiko sen poistaa ongelmitta?
-kai se on samantehoinen kuin muutkin 2.8, vaikka onkin tuo saasteenesto ruottin malli?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

- toimii
- voi
- ei tietoa
:D
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Re: scorpio 2.8i motti?

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

cossu2 kirjoitti:Tarjottiin kyseistä tekniikkaa tuossa, mutta pari kysymystä tuli mieleen, jos joku osaisi avittaa?
-liittyykö moottorin piuhat jotenkin abs:n, eli jos jätän absit pois toimiiko moottori?
-Siinä oli paikoillaan sellainen systeemi mikä kierrättää pakokaasua jotenkin takaisin ilmanputsariin, voiko sen poistaa ongelmitta?
-kai se on samantehoinen kuin muutkin 2.8, vaikka onkin tuo saasteenesto ruottin malli?
Koneen ECU:lla ei mitään tekemistä ABS:ien kanssa. Eli toimii.

Pakokaasun kierrätyksellä ei itsessään ole suurta tehollista vaikutusta, mutta se karstoittaa imusarjaa ja muutenkin nokeaa konetta. Eli heivaa pois vaan.

Ruotsin malli? Onko kone Ruotsista tuodusta autosta peräisin? Eli kone on matalampi puristeinen ja KAT:ein varustettu. Tehoja ilmoitetaan 143 hv ja koneen koodi PR4. Toki se teho nousee kun katit on pois ahdistamasta.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

on ruotsista tuotu. en pannu tyyppinumero ylös.
Kiitos vastauksista.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ei se katti huimia siellä vaikuta 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kymmenkunta heppaa?
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

No on kyllä voimakas katti! :D
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:lol:
ei sieltä mitään junia t...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

janzamar kirjoitti:kymmenkunta heppaa?
jos yhen tai puoltoista heppaa ni... :roll:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

just..aattelin kun Mi 16 katilla 148 ja ilman 160..?
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Yleensä katittomassa koneessa ja katillisessa on todennäköisesti muitakin eroja koneessa. Kattiversiossa jouduttu tod.näk tinkimään tehosta jotta saatu päästöarvojen sisään

Näin veikkaisin
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kyllä se katti melkolailla vaikuttaa huipputehoihin koska se alkaa just siellä yläkierroksilla ahistamaan. Toi kymmenkunta heppaa on ihan realistinen lukema. Kun ottaa huomioon myös sen että se on aivan varmasti ajan myötä vähän tukossa. Ei siellä koneessa mitään eroa tarvii olla jos katti on.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kyllä niissä koneissa on yleensä eroja (katiton:arrow:katillinen)
yleensä muutoksen kohteena nokka-akseli(t), imusarja, pakosarja.

pelkkä huippu teho ei kerro onko koneelle tehty muutoksia, ois hyvä tietää myös huippu vääntö. ja näistä kun sais vielä käyrät niin pystyy vertaileen paremmin purkamatta konetta.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

Kyllä TeRoK ainakin näissä meidän koneissa nuo kattien puuttumattomuus lisää mahtavasti voimaa. Jossakin parilitraisessa OHC:ssä taikka DOHC:ssa voi tuo katti ahdistaa vaan sen pari hp. Itseasiassa itsellänikin on käyttöautona "vähäpäästöinen" DOHC Sierra jossa katti paikallaan vain pari tuntia vuodessa.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Hevosiin siis vaikuttaa, eli laitumella olevat tulevat takaisin! :D Mutta paljonko vaikuttaa vääntöön alakierroksilla, jotain 1000 -3000? :?:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Moutine: Joo oot kyllä oikeassa siinä, että ei välttämättä kaikissa vehkeissä samalla lailla vaikuta, mutta tosiaan näissä 24venasissa ero on kyllä huomattava ylä kierroksilla.
Monteonisti: No enpä oo kyllä minkäänlaista eroa huomannu alaväännössä... mutta toisaalta. Missäs sitä muka tarvii? :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Jarppo
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Maalis 2005 01:40

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

Ruotsin ECU:ssa on eri softa johtuen juuri niistä saaste rajoituksista mutta tuskin vaikuttaa mihinkään. Käsittääkseni ero on vain siinä, että boxi antaa paljon enemmän vikakoodeja ulos kuin tavallinen.
Vastaa Viestiin