zetec käyttöhihnan vaihto
zetec käyttöhihnan vaihto
minkälainen homma? ei vissiin kovin työläs? kyseessä siis se moniurahihna joka pyörittää apulaitteita. tarviiko jotain erikoistyökaluja? paljonko kannattaa varata aikaa? mitä pitää purkaa tieltä? tarviiko vaihtaa jotain kiristintä lisäks? motonetistä kattelin osia, niin en löytäny ainakaan mitään kiristintä tuohon vaan pelkän hihnan.
Re: zetec käyttöhihnan vaihto
Melko helppo homma - ainakin, jos pääsee auton alipuolelta vaihtamaan. Päällipuoleltakin onnistunee, mutta silloin on hankalampi katsoa, mistä välistä hihna hiertää. Minun ei ole omissa vaihdoissani tarvinnut irrottaa rengasta eikä mitään sellaista, kun minulla on ollut mahdollisuus ajaa auto paikkaan, josta alipuolelta pääsee työskentelemään.Mataz kirjoitti:minkälainen homma? ei vissiin kovin työläs? kyseessä siis se moniurahihna joka pyörittää apulaitteita. tarviiko jotain erikoistyökaluja? paljonko kannattaa varata aikaa? mitä pitää purkaa tieltä? tarviiko vaihtaa jotain kiristintä lisäks? motonetistä kattelin osia, niin en löytäny ainakaan mitään kiristintä tuohon vaan pelkän hihnan.
Kiristin vaikuttaisi aika pitkäikäiseltä. Sitä ei tarvinne vaihtaa, jos se ei pidä mitään ääntä eikä tunnu tarpeettoman löysältä. Omastani vaihdoin muovisen ohjainrullan (ei kiristimestä), kun sen laakeri piti kitinää. Maksoi silloisella Tikkurilan Stockmannilla muistaakseni 35 euroa.
--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92