Elikkä kyseisestä autosta on kipinä kateissa.
Moottorina 1.6l EFi
Mistäköhän tuota vikaa voisi alkaa etsimään?
Seuraavat asiat on tehty / testattu:
- Tulpat juuri vaihdettu
- Tulpanjohdot ovat kunnossa (testattu yleismittarilla)
- Toisella sytytyspuolalla on koitettu (Kuva)
- Akku ladattu täyteen
Tämän lisäksi auto nyki sekä joskus jopa sammui täydellä kaasulla kiihdyttäessä ennen kipinän katoamista (meinas lyödä nenän tuulilasiin ).
Kysymys:
- Millasia virtoja sytytyspuolalle tulevaan kolmen johtimen liittimeen pitäisi tulla?
Johdot:
- Kelta-Vihreä: Maa?
- Musta: Virtalukko ?
- Puna-Vihreä: ??
Ford Fiesta XR2i kipinä hukkassa
Tuli luettua vikakoodit:
(todella nopeat 3? väläytystä)-2-2-(2)-2-2-1
Merkinnät (ajat vain arvioita):
- = tauko n. 3s
2 = 2 väläytystä n. 1.5s välillä
(2) = 2 väläytystä n. 0.5s välillä
Näistä merkkasin (2):lla nopeammat kaksi kuin mikään muu, joskin noiden muiden 2:n välissä on lyhyempi väli kuin tauot -.
Pitäisikö tämä tulkita että vikakoodit on 22 eli "Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Sensor Out Of Self Test Range" ja 221 eli "Spark timing error"? Jos näin niin ilmeisesti anturi rikki joka ajoittaa tuota kipinää vauhtipyörästä (joku voisi kertoa tarkemman nimen)?
(todella nopeat 3? väläytystä)-2-2-(2)-2-2-1
Merkinnät (ajat vain arvioita):
- = tauko n. 3s
2 = 2 väläytystä n. 1.5s välillä
(2) = 2 väläytystä n. 0.5s välillä
Näistä merkkasin (2):lla nopeammat kaksi kuin mikään muu, joskin noiden muiden 2:n välissä on lyhyempi väli kuin tauot -.
Pitäisikö tämä tulkita että vikakoodit on 22 eli "Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Sensor Out Of Self Test Range" ja 221 eli "Spark timing error"? Jos näin niin ilmeisesti anturi rikki joka ajoittaa tuota kipinää vauhtipyörästä (joku voisi kertoa tarkemman nimen)?