Escort 1.8 sammuilu ja tyhjäkäynnin katoaminen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Escort 1.8 sammuilu ja tyhjäkäynnin katoaminen

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Eli homma meni näin. Lähdin lauantai iltana töihin, ajelin noin 7km, ja suurin osa moottoritietä. Kun pääsen parkkeeraamaan, meinaa auto sammua, saan pidettyä tuurilla käynnissä. Tyhjäkäynti kadoksissa, jos päästää kaasun niin auto joko sammuu tai jää 500rpm jurnuttamaan. Käyntiin lähtee ilman ongelmia. Joskus toimii hetken kohtuu normaalisti.

Mikähän mahtaisi olla vialla? Tyhjäkäyntiventtiili oli joskus ongelmana, mutta oli vain liitin paksana, ja silloinkaan ei sammunut vaan tyhjäkäynti oli korkeaa. Eli se tuskin on syynä. Termari tuohon juuri vaihdettiin, tuskin sekään syynä kun ei mihinkään muuhun kuin koneen lämpöihin vaikuttanut (lämmöt nousivat ennen vain normaalin rajalle).

Ja autona siis 1.8 -96 Escort.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Eikö kellään mitään ehdotuksia?
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Eli päivitystä tapaukseen. Auto näyttää lisäksi kadottavan jäähdytysnestettä. Maximista minimiin viikossa. En ainakaan pikaisella vilkaisulla havainnut vuotoja. Pakokaasu haisee hiukan kitkerälle, ja savuttaa vaaleaa. Eli mitähän nyt taas?
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Olet kai katsonut ettei liemet ole sekaisin? Onko tuo päässyt keittämään jossain vaiheessa?
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Mites tarkistan moisen? Öljyn määrä ei ainakaan ole lisääntynyt. Keittämään ei pitäisi olla päässyt. Termostaatin vaihdon jälkeen kyllä nousi kerran ylemmäs lämmöt, mutta ei lähellekkään punarajaa. Ja sammutin auton ja jäähdyttelin hetken kaiken varalta. Ja toimi sen jälkeen ihan normaalisti vajaan viikon kunnes nyt lauantaina ei enää tahtonut toimia.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

No lähinnä kai jäähdytysnesteitä katsomalla, kyllähän sen väristä huomaa jos olisi öljyä seassa. Mutta tuo tuskin on tapahtunut jos keittänyt ei ole, ja sitä kautta olisi kansipahvi mennyt.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Mikäs moista sitten aiheuttaisi? Öljyä se näky hikoilevan tuolta kannen ja lohkon välistä, sieltä termostaattikotelon kohdilta. Ja öljyä kadonnut maxista minimiin kuukaudessa. Ja jäähdytysneste aina ollut hiukan ruskehtavaa. Ei oikein saa selvää onko ruostetta vai mitä mukana.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Vastaa Viestiin