ford ohc kannen avarrus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
-mtl-
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2007 16:16
Paikkakunta: kuopio/joensuu/stockholm

ford ohc kannen avarrus

Viesti Kirjoittaja -mtl- »

olisi kysyttävää kun olen ostamassa kantta turbokäyttöön,se on tehty 1.6 kannesta,ei laskettu.palotilat muotoiltu,44.5/38 venttiilit,pronssiohjurit.kanavia on muotoiltu ja suurennettu,ohjurit on katkaistu imu ja pakopuolella kanavan katosta.tekeekö tuolla mitään?

penkityslappu löytyi vaparina 159hv 40mm webereillä ja kansi on kuulemma tehty virtauspenkissä,mut tuloksista ei ole tietoa
Viimeksi muokannut -mtl-, 09 Tammi 2007 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR »

Kannattaa selvitellä tuolla kannella tulevaa puristussuhdetta.
Voi nousta liian korkeex.
Jos 2.0 kone kyseessä ei penkitys tulos ehkä ihan parhaimmasta päästä.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Tai ainakin kysellä minkä kokoiset palotilat tuossa kannessa on jos kerran jo kunnolla tehty niin pitäisi silloin olla tiedossa.
Sen jälkeen voikin jo alkaa laskeskelemaan mitä siellä puristuksia tulee olemaan,kun tietää mitä alakertaan tulee laitettavaksi.
gti golo palloilija
-mtl-
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2007 16:16
Paikkakunta: kuopio/joensuu/stockholm

Viesti Kirjoittaja -mtl- »

laskeskelin et tiivisteestä riippuen saan tuolla kannella ja alakerralla 7.9 tai 7.5 puristussuhteeks
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Re: ford ohc kannen avarrus

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

-mtl- kirjoitti:
penkityslappu löytyi vaparina 159hv 40mm webereillä ja kansi on kuulemma tehty virtauspenkissä,mut tuloksista ei ole tietoa
Ei mitkään huippu lukemat kyllä, jos 2litrasesta penkitetty. Riippuu tietysti millä nokalla. Tosin noi kaasaritkin kyllä olleet vähän alakanttiin 2-litraselle.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Re: ford ohc kannen avarrus

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

s.o.h.c kirjoitti: Ei mitkään huippu lukemat kyllä, jos 2litrasesta penkitetty. Riippuu tietysti millä nokalla. Tosin noi kaasaritkin kyllä olleet vähän alakanttiin 2-litraselle.
Ei oo hirveet hienot lukemat, mutta riittänee ahdin käytössä ihan kivasti.
olafu
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2005 14:39

Viesti Kirjoittaja olafu »

Riippuuhan se tosiaan siitä nokastakin mikä siinä on penkityshetkellä ollut kiinni. Hyvälläkään kannella ei saa tehoa jos nokka ei ole hyvä.
Millä männillä ajattelit tehdä moottorin?
-mtl-
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2007 16:16
Paikkakunta: kuopio/joensuu/stockholm

Viesti Kirjoittaja -mtl- »

nokka oli penkkaushetkellä ollu gp1 ja puristussuhde 9.tossa mulla on alakerrassa turbo wisecot,eaglen veivit,takoteräskampura,motecin öljynlauhdutin,suurteho/korkeapaine öp öljyruiskulla,arp pultit,pinnapultit kannelle,liekkirenkaat,mitä kannentiivistettä suosittelette liekkirenkaiden kaa?
kanteen ois tulossa enemin turbo nokka miedoilla asteilla,11.9nostot ja nokkakulma 114.sitten tatech 5 suorasytkällä ja 45 läppärungot,ahdin on garrett gt 3076r ja iso cooleri ym.sälää,nää tulee välikoppaan
tuosta kannesta vielä kun mulla oli f-ryhmän kilpakansi niin siinä oli ohjurin kohdat viistetty,tuosta ne on poikkaistu kanavan katosta kokonaan molemmista kanavista,millainen vaikutus tällä asialla on?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kerropas sitten kun saat tuon paketin toimimaan kuinka tuo 3076 rupeaa toimimaan. Tai lähinnä kuinka alhaalta lähtee potkimaan. Milläs pakopesällä otit tuon ?
Itelle mietiskelin tuota kansa mutta hyvien kokemusten saattelemana valinta kääntyi H1E holsettiin. 1,8L nizanissakin todettu toimivan alhaalta ja vetävän rajoittajaan asti voimalla(8500)
gti golo palloilija
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR »

-mtl- kirjoitti:nokka oli penkkaushetkellä ollu gp1 ja puristussuhde 9.tossa mulla on alakerrassa turbo wisecot,eaglen veivit,takoteräskampura,motecin öljynlauhdutin,suurteho/korkeapaine öp öljyruiskulla,arp pultit,pinnapultit kannelle,liekkirenkaat,mitä kannentiivistettä suosittelette liekkirenkaiden kaa?
kanteen ois tulossa enemin turbo nokka miedoilla asteilla,11.9nostot ja nokkakulma 114.sitten tatech 5 suorasytkällä ja 45 läppärungot,ahdin on garrett gt 3076r ja iso cooleri ym.sälää,nää tulee välikoppaan
tuosta kannesta vielä kun mulla oli f-ryhmän kilpakansi niin siinä oli ohjurin kohdat viistetty,tuosta ne on poikkaistu kanavan katosta kokonaan molemmista kanavista,millainen vaikutus tällä asialla on?
No nyt alkaa vaikuttaan asialliselta :wink:
Noi pätkästyt ohjurit epäilyttää, mä oon jättäny aina ohjurin pään suorax.
Koneistamolla varoittivat kerran ettei saa kanavan muotoon tehä ohjuria, varsinkaan pakopuolta turbo koneessa (kovat lämpökuormat).
Heidän mielestä saattaa alkaan venttiili taipumaan lämmön vaikutuksesta koska venttiilin varresta lämpö siirtyy vinosti kanteen ja lämölaajeneminen kääntää venttiiliä vinoon :roll:
Vastaa Viestiin