Sierra 1.6-->2.0 taas
Sierra 1.6-->2.0 taas
Heitetään tähän väliin tälläinen nopea varmistuskysymys vaikka juttua on ollut ihan kyllästymiseen asti
Ford Sierra vm8jotain 165 lohkoinen kone (e-max??) ja tilalle pitäisi pudottaa 205 lohkoinen. Laatikko on nelivaihteinen mutta varma en ole onko iso vai pieni, kardaanin poorit ainakin pienemmät kuin 5v 9-type lootassa
laatikon puolestahan nuo käy mutta se kytkin, eli vaihtoehtoina on nopeasti ajatellen
1: siihen kakstonniseen vauhtipyörä, asetelma ja levy tuosta 16satasesta
2: kakstonnisen oma vauhtipyörä ja GT taunuksen vai caprin levy ja 2.0 asetelma
Toinen varmistuksen asia, pakosarjat ilmeisesti käy ristiin 1.6--> 2.0 ja toisinpäin entäs imusarjat jos ottaisi tuosta 1.6 imusarjam ja kaasarin
tai sitten 2.0 imusarja ja ladan kaasari ?? kumpi parempi
Ford Sierra vm8jotain 165 lohkoinen kone (e-max??) ja tilalle pitäisi pudottaa 205 lohkoinen. Laatikko on nelivaihteinen mutta varma en ole onko iso vai pieni, kardaanin poorit ainakin pienemmät kuin 5v 9-type lootassa
laatikon puolestahan nuo käy mutta se kytkin, eli vaihtoehtoina on nopeasti ajatellen
1: siihen kakstonniseen vauhtipyörä, asetelma ja levy tuosta 16satasesta
2: kakstonnisen oma vauhtipyörä ja GT taunuksen vai caprin levy ja 2.0 asetelma
Toinen varmistuksen asia, pakosarjat ilmeisesti käy ristiin 1.6--> 2.0 ja toisinpäin entäs imusarjat jos ottaisi tuosta 1.6 imusarjam ja kaasarin
tai sitten 2.0 imusarja ja ladan kaasari ?? kumpi parempi
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
kytkinlevy siitä minkä laatikko on, eli se 1600sen levy, ja pikku ja ison laatikon erottaa jo ihan koostakin vaikka ei olisi vierekkäin mutta paras tuntomerkki on öljyn täyttö tulppa joka on pikkulaatikossa oikealla ja isoissa vasemmalla.
ja vauhtipyörä kun on ohc:sta niin silloin toimii
noi kaasarit käy kyllä ristiin mutta pienemmässä koneessa on muistaakseni pikku kurkut ja suuttimet ja ilmaputket on pienemmät, joten jos kikkailee niin silloin imusarja mistä saa ja sitten 2l kaasari
ja vauhtipyörä kun on ohc:sta niin silloin toimii
noi kaasarit käy kyllä ristiin mutta pienemmässä koneessa on muistaakseni pikku kurkut ja suuttimet ja ilmaputket on pienemmät, joten jos kikkailee niin silloin imusarja mistä saa ja sitten 2l kaasari
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Juu, tuli hommattua tuo sierain ns tilapäiskulkineeksi jotta saa tuon välihopan tehtyä mutta näyttää että pysyy ainakin kesään asti ja maaliskuussa pitäisi leimalle näyttää
Imuventtiili todennäköisesti palanut muuta ei enää voi olla ja pakokaasuista pitäisi läpi päästä, työntää aika reilusti raakana putkesta ja käynti on mitä on
Paperit on 2.0 joten ajattelin tehdä sellaisen jotenkintoimivan käyttövehkeen osista joita löytyy tallinnurkasta
Tuo 1.6 imusarja on pienemmällä kaasarin pulttijaolla kuin tuo 2.0, eli perusweberi ei käy tuohon 1.6 sarjaan
Ps öljyä menee 1l/700-1000km ja bensaa 12-13l/100km
Ihmetyttää kun edellisen omistajan kanssa vaihdettiin tuo nykyinen 1.6 kone+tekniikka varaosaautosta niin siinä luovuttajassa pelasi ja kävi prkeleen hyvin, auto oli kyljellään pariviikkoa ennenkuin raapaistiin siitä tekniikka pois ja tuossa kopassa ei ole käynyt kertaakaan kunnolla, sähkö/sytysosia vaihdeltu ristiinrastii , usealla kaasarilla kokeiltu, jako tarkistettu edellisen omistajan sekä minun toimesta eikä mitään vikaa ole löytynyt mistään
Imuventtiili todennäköisesti palanut muuta ei enää voi olla ja pakokaasuista pitäisi läpi päästä, työntää aika reilusti raakana putkesta ja käynti on mitä on
Paperit on 2.0 joten ajattelin tehdä sellaisen jotenkintoimivan käyttövehkeen osista joita löytyy tallinnurkasta
Tuo 1.6 imusarja on pienemmällä kaasarin pulttijaolla kuin tuo 2.0, eli perusweberi ei käy tuohon 1.6 sarjaan
Ps öljyä menee 1l/700-1000km ja bensaa 12-13l/100km
Ihmetyttää kun edellisen omistajan kanssa vaihdettiin tuo nykyinen 1.6 kone+tekniikka varaosaautosta niin siinä luovuttajassa pelasi ja kävi prkeleen hyvin, auto oli kyljellään pariviikkoa ennenkuin raapaistiin siitä tekniikka pois ja tuossa kopassa ei ole käynyt kertaakaan kunnolla, sähkö/sytysosia vaihdeltu ristiinrastii , usealla kaasarilla kokeiltu, jako tarkistettu edellisen omistajan sekä minun toimesta eikä mitään vikaa ole löytynyt mistään
niin mikä kaasari siinä on ollu.
koska 1.6 ja 2.0 kaasarit on weberin dfth joka on vain muutettu eri koneille(kurkut ja putket).
ittellä ainakin oli joskus kun kaasareilla leikin niin imusarja 1.6:sta ja kaasari 2l ja koitettiin sitä tsydeemiä weberin dgav:kin joka myös istui imusarjan päälle
koska 1.6 ja 2.0 kaasarit on weberin dfth joka on vain muutettu eri koneille(kurkut ja putket).
ittellä ainakin oli joskus kun kaasareilla leikin niin imusarja 1.6:sta ja kaasari 2l ja koitettiin sitä tsydeemiä weberin dgav:kin joka myös istui imusarjan päälle
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
Tuollainen näyttäisi olevan
http://www.piercemanifolds.com/34DFT.pdf
Eli Weber 32/34 DFT sähköryypyllä ja alunperin alipainetoimisella kakkoskurkulla joka muutettu mekaaniseksi
Meinasin tuohon kokeilla weberin dgvtä eli ihan peruskaasaria kun oli pari päivää lainassa niin oli kiinnityspulttien jako oli pienempi kuin tuossa dgvssä joka on ollut mm 2.0 imusarjassa kiinni
Eli muutamia millejä pienemmällä välillä pultit, viilaamalla kaasarin reikiä olisi voinut saada kiinni
http://www.piercemanifolds.com/34DFT.pdf
Eli Weber 32/34 DFT sähköryypyllä ja alunperin alipainetoimisella kakkoskurkulla joka muutettu mekaaniseksi
Meinasin tuohon kokeilla weberin dgvtä eli ihan peruskaasaria kun oli pari päivää lainassa niin oli kiinnityspulttien jako oli pienempi kuin tuossa dgvssä joka on ollut mm 2.0 imusarjassa kiinni
Eli muutamia millejä pienemmällä välillä pultit, viilaamalla kaasarin reikiä olisi voinut saada kiinni
dgv/dgav on taunus mallien kaasari joka ei istu sierran 2l imusarjaan mikä on tehty dfth jaolla.
ja muuten sori pieni sekaannus tossa edellisessä viestissäni, mullahan olikin sen dgav:n kanssa myös tanarin imusarja eikä suinkaan sierran
ja muuten sori pieni sekaannus tossa edellisessä viestissäni, mullahan olikin sen dgav:n kanssa myös tanarin imusarja eikä suinkaan sierran
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen