turbon paluukierto
turbon paluukierto
ajattelin kysäistä minkä kokosta öljyn paluu putkea porukka on laittanut noihin turboihin.
omassani tarttisi suurentaa mutta en viitti ostaa osia ennen ku kuulee muittenkin kokemuksia
omassani tarttisi suurentaa mutta en viitti ostaa osia ennen ku kuulee muittenkin kokemuksia
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
No, eipä ole vaikeaa jos on asetyleeni/happi pullot ja pillit..evolution kirjoitti:se turbon lähtö on 16mm. että siinä sitä taivuttelemista onkin ku kupariputkesta meinasin tehdä.
Hehkutat ja muokkaat varovasti.
Tämä tuli sitten LV-asentajan sormista.
Millää kynäkosaanilla ei kannata edes alottaa hehkutusta..
Hehkutuksen jälkeen kupari on pehmeää myös kylmänä eli kysäseppäs jostai putkiliikkeestä että hehkuttaiskos ne sen putken sulle valmiiksi..
Simppeliä. Ja myyhän joku honkkari putkitaivutintakin pilkkahintaan ja silloinkin noin iso CU-putki tarttee hehkutusta..
Ja kupariputken koko on tuossa välissä sitte joko 15mm tai 18mm.
16mm putkee ei ole sitte lainkaa. 8)
tänään kävin hakemassa 18mm kupariputkea(sisältä ton 16mm).
sitte vielä paikallisesta hydrauliikka liikkeestä tarttui mukaan 16mm reijällä olevia helmi liittimiä ja muutama läpivienti, joten eiköhän noista jotain saa aikaan.
täytyy vaan repiä öljypohja pois että saa ton läpiviennin siihen kylkeen kiinni
joo kyllä löytyy noi kaasupotut tallista, mutta ymmärsinkö oikein että se putki on pehmeetä vielä kylmänäkin kun sen on vaan hehkuttanu ensin kunnolla
sitte vielä paikallisesta hydrauliikka liikkeestä tarttui mukaan 16mm reijällä olevia helmi liittimiä ja muutama läpivienti, joten eiköhän noista jotain saa aikaan.
täytyy vaan repiä öljypohja pois että saa ton läpiviennin siihen kylkeen kiinni
joo kyllä löytyy noi kaasupotut tallista, mutta ymmärsinkö oikein että se putki on pehmeetä vielä kylmänäkin kun sen on vaan hehkuttanu ensin kunnolla
Juu kun sen hehkuttaa punaiseksi niin se jää pehmeäksi, olikohan niin ettei sitä saannut lämmityksen jälkeen jäähdyttää (vesi) vai oliko niin että piti heittää johonkin veteen
Kuparipeltiä kun muotoilee niin punaseks ja alkaa muotoutua, tosin sitten kun sitä aikansa naputtelee vaikka vasaralla niin jonkun ajan päästä se taas "kovettuu", siihen auttaa taas uusi lämmitys
Kuparipeltiä kun muotoilee niin punaseks ja alkaa muotoutua, tosin sitten kun sitä aikansa naputtelee vaikka vasaralla niin jonkun ajan päästä se taas "kovettuu", siihen auttaa taas uusi lämmitys
jos sulla on 205 lohko niin mikset laita sitä suoraan siihen lohkossa olevaan öljynpaluureikään ? pultti pois ja nippa tilalle. ?evolution kirjoitti:tänään kävin hakemassa 18mm kupariputkea(sisältä ton 16mm).
sitte vielä paikallisesta hydrauliikka liikkeestä tarttui mukaan 16mm reijällä olevia helmi liittimiä ja muutama läpivienti, joten eiköhän noista jotain saa aikaan.
täytyy vaan repiä öljypohja pois että saa ton läpiviennin siihen kylkeen kiinni
joo kyllä löytyy noi kaasupotut tallista, mutta ymmärsinkö oikein että se putki on pehmeetä vielä kylmänäkin kun sen on vaan hehkuttanu ensin kunnolla
Voi muokata ihan kuumana (jos näpit kestää) tai ihan kylmänä...VesQ kirjoitti:Juu kun sen hehkuttaa punaiseksi niin se jää pehmeäksi, olikohan niin ettei sitä saannut lämmityksen jälkeen jäähdyttää (vesi) vai oliko niin että piti heittää johonkin veteen
Kuparipeltiä kun muotoilee niin punaseks ja alkaa muotoutua, tosin sitten kun sitä aikansa naputtelee vaikka vasaralla niin jonkun ajan päästä se taas "kovettuu", siihen auttaa taas uusi lämmitys
LV-asentaja edelleen puhuu.. 8)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45