Aika hyviä lukemia vaparista ! Tosin saman verran siihen on varmaan menny rahaa kun turbokitin asentelussa.kiesi kirjoitti:
Pirulainen, pitääpä miettiä vähän tuota vaparilinjaa vielä. Olis aikalailla helpompaa katsastaa se kun tässä maassa eivät oikein suvaitse moottorimodeja. Eihän se katsari mitään läppärunkoja ja sen sellaisia erota alkuperäisista mutta pari ylimääräistä turbon näköistä möykkyä saattaa pistää silmään...[/quot
Moottori itsessään on yllätävän halpa, kaikki paitsi venttiilit ja männät on alkuperäistä. männät on kuplan mahlet joten nekään ei maksa juuri mitään. Veivit on kevennetyt ja kiillotetut, nokka-akseli on alkuperäisestä tehty. Pako- ja imusarjat ovat myös oma-valmisteita. Läppärungot ja moottorin ohjaus sitten jo vähän maksavatkin. Kierrokset on rajattu 7000rpm, Mutta jos tän kesän kestää näillä eväillä sitten tarkoitus olisi laitaa kunnon veivit sun muuta, ja kestihän tämä jo sisään ajon, 3,5 tuntia jarrupenkis kaasu pohjas
Auto on 20.5 riihimäellä seurahuone sprintis ensi kerran tosi toimis..niin ja kori on valkoinen mk3 escort..
Itse kyllä katuautoon melkein melkein ajattelisin noita turboja, varmasti kulutus on pienempi kuin vaparilla ja kestävyys myös parempi, tahtoo nämä vireät vapari koneet tarvita tota huolta aika usein.