Sattuu ja tapahtuu
Sattuu ja tapahtuu
on tuossa tullut emännän siskon autoa korjailtua.
Hänen poikaystävänsä on AUTOPUOLEN käynyt ammattikoulussa.
Soitti sitten eräs ehtoo että mikä voisi olla sierrassa vikana kun kolkuttaa pahasti ja kaikki teho puuttuu. oli kuulemma yllättäen alkanut motarilla. Ei pystynyt siihen oikein mitään sanomaan katsomatta. No seuraavana päivänä tämä hänen poikaystävänsä soitti ja sanoi että epäilee venttiilin olevan poikki kun kerran kolisee . Sanoin hälle että ei koske mihinkään ja painelin itse katsomaan. Kone ei suinkaan kolissut vaan ampui imusarjaan niin perkuleesti. Eikun auto tallille ja kansipahvi vaihtoon. Pahvista löytyi noin 4cm matkalta 2 ja 3 pytynvälinen railo. Kyselin sitten että miten se niin yllätäen alko ku pahvi on totaalisen kappaleina. Ni sanoi et oli siin ny hiukan vauhtia. Tai itseasiassa olivat soittaneet pedaali tiskissä jo 30km matkan .
joopa joo.
No se sierra sittemmin meni myyntiin ja nyt oli taas sierra saapunut käyttöön. oli kuulemma hyvä peli ja vm. 89. lisäksi myyjä oli maininnut että on kuulemma KÄRJETKIN juuri vaihdettu . Oli ihan pakko mennä katsomaan mitäköhän se oli ostanut...
No pellin avattuani sieltä tosiaankin löytyi kärjellinen virranjakaja ja konekin näytti olevan ihan aito 20 lohkolla oleva taunuksen motti. peltiset putsarit ja kaikki .
No muutama päivä kului ja taas tuli puhelu... ylläri, sierra oli taas yllättäen lauennut tielle. eikä lähde käymään. Hinasivat sen jonnekkin ja seuraavana päivänä tuli taas poikaystävän toimesta diagnooseja. Kuulemma startatessa lyö liekkiä kaasarista, joten varmasti saa liikaa bensaa kun noin kovin roihuaa . No kerroin että ei varmaankaan liika bensa moista aiheuta . annoin vinkiksi että vilkaisee virranjakajaa, jos vaikka olis pyörähtänyt tai jotain muuta häikkää mikä aiheuttaa kipinän venttiilin ollessa auki. Noh soittivat taas ja ei kuulemma ollut virranjakajassa vikaa, olivat ihan avanneet kiristyksenkin ja koittaneet kävisikö paremmin jos sitä pyörittelee sinne tänne . No eihän siinä auttanut kuin itse uhrata yksi lauantai ja lähteä katsomaan enen kuin ketään vaikka loukkaantuu vakavasti . Kiihdytyspumppu ainakin ruokki konetta, kiersin ajoituksen kohdalleen ja kipinääkin tuli, mutta käyntiin koittaessa ei mitään, no lopuksi kun pumppasi imusarjan täyteen bensaa niin heräsi, kiekat 7000 ja sammu samantien. Saa siis hieman liikaakin ilmaa jostain . kyselin sitten että mihis olette koskeneet, niin kertoivat että olivat kaasarin putsanneet, kyselin että pulloharjalla kurkusta vai, mutta ei olivat ihan oikeasti purkaneet sen. oli jopa lähtenyt imusarja ihan ilman työkaluja sormilla pyörittäen . koitin kaasaria mutta kyllä se nyt kiinni oli . Aloin sitten ottamaan kaasari pois (jos vaikka olis jotain hauskaa sisällä ) mutta sitten se löytyi. PRIKAT kaasarin ja imusarjan välissä . Kaikkea on tullut nähtyä mutta tää oli jo uskomaton.
Mitäköhän kivaa tulevaisuudessa
Hänen poikaystävänsä on AUTOPUOLEN käynyt ammattikoulussa.
Soitti sitten eräs ehtoo että mikä voisi olla sierrassa vikana kun kolkuttaa pahasti ja kaikki teho puuttuu. oli kuulemma yllättäen alkanut motarilla. Ei pystynyt siihen oikein mitään sanomaan katsomatta. No seuraavana päivänä tämä hänen poikaystävänsä soitti ja sanoi että epäilee venttiilin olevan poikki kun kerran kolisee . Sanoin hälle että ei koske mihinkään ja painelin itse katsomaan. Kone ei suinkaan kolissut vaan ampui imusarjaan niin perkuleesti. Eikun auto tallille ja kansipahvi vaihtoon. Pahvista löytyi noin 4cm matkalta 2 ja 3 pytynvälinen railo. Kyselin sitten että miten se niin yllätäen alko ku pahvi on totaalisen kappaleina. Ni sanoi et oli siin ny hiukan vauhtia. Tai itseasiassa olivat soittaneet pedaali tiskissä jo 30km matkan .
joopa joo.
No se sierra sittemmin meni myyntiin ja nyt oli taas sierra saapunut käyttöön. oli kuulemma hyvä peli ja vm. 89. lisäksi myyjä oli maininnut että on kuulemma KÄRJETKIN juuri vaihdettu . Oli ihan pakko mennä katsomaan mitäköhän se oli ostanut...
No pellin avattuani sieltä tosiaankin löytyi kärjellinen virranjakaja ja konekin näytti olevan ihan aito 20 lohkolla oleva taunuksen motti. peltiset putsarit ja kaikki .
No muutama päivä kului ja taas tuli puhelu... ylläri, sierra oli taas yllättäen lauennut tielle. eikä lähde käymään. Hinasivat sen jonnekkin ja seuraavana päivänä tuli taas poikaystävän toimesta diagnooseja. Kuulemma startatessa lyö liekkiä kaasarista, joten varmasti saa liikaa bensaa kun noin kovin roihuaa . No kerroin että ei varmaankaan liika bensa moista aiheuta . annoin vinkiksi että vilkaisee virranjakajaa, jos vaikka olis pyörähtänyt tai jotain muuta häikkää mikä aiheuttaa kipinän venttiilin ollessa auki. Noh soittivat taas ja ei kuulemma ollut virranjakajassa vikaa, olivat ihan avanneet kiristyksenkin ja koittaneet kävisikö paremmin jos sitä pyörittelee sinne tänne . No eihän siinä auttanut kuin itse uhrata yksi lauantai ja lähteä katsomaan enen kuin ketään vaikka loukkaantuu vakavasti . Kiihdytyspumppu ainakin ruokki konetta, kiersin ajoituksen kohdalleen ja kipinääkin tuli, mutta käyntiin koittaessa ei mitään, no lopuksi kun pumppasi imusarjan täyteen bensaa niin heräsi, kiekat 7000 ja sammu samantien. Saa siis hieman liikaakin ilmaa jostain . kyselin sitten että mihis olette koskeneet, niin kertoivat että olivat kaasarin putsanneet, kyselin että pulloharjalla kurkusta vai, mutta ei olivat ihan oikeasti purkaneet sen. oli jopa lähtenyt imusarja ihan ilman työkaluja sormilla pyörittäen . koitin kaasaria mutta kyllä se nyt kiinni oli . Aloin sitten ottamaan kaasari pois (jos vaikka olis jotain hauskaa sisällä ) mutta sitten se löytyi. PRIKAT kaasarin ja imusarjan välissä . Kaikkea on tullut nähtyä mutta tää oli jo uskomaton.
Mitäköhän kivaa tulevaisuudessa
Re: Sattuu ja tapahtuu
Kehtaat vielä kertoa tämän julkisesti .cossu2 kirjoitti: PRIKAT kaasarin ja imusarjan välissä
XR3i
Autopuolen käyny jätkä ja pistää prikat kaasarin ja imusarja välii.
Tainnu käydä kirjekurssina. Tai voittanu muropaketista sen tutkinno. Tai voihan se olla et esson baarin puolella suoritettu tutkinto kun todellisuudessa olisi pitänyt istua koulun penkillä.
Tainnu käydä kirjekurssina. Tai voittanu muropaketista sen tutkinno. Tai voihan se olla et esson baarin puolella suoritettu tutkinto kun todellisuudessa olisi pitänyt istua koulun penkillä.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Täytyypä kertoa tässä yks itselle käynyt moka
Nuorena miehen alkuna (17v.) ruuvailtiin kaverin kans sen El Caminoa, tarkoituksena laittaa kasi keulille.
Kone hommattiin käytettynä ja tietty se piti avata ja vaihtaa laakerit, hoonata laittaa uudet m-renkaat ym. ym.
No mikäs siinä homma tehtiin ja eikun pataa keulille nostamaan, kahteen mieheen se käsipelin saatiinkin paikoilleen, tosin kannet ja imusarja pultattiin vasta sitten paikoilleen kun kone oli jo autossa kiinni.
Kaikki hyvin ja oltiin ylpeitä saavutuksesta... 8)
Seuraavana päivänä alettiin innoissan pulttaileen puuttuvat osat kiinni kannet, peltisarjat, laturi, startti, syyläri... ym. ym.
Viineiseksi jätettiin tietty virranjakaja, ettei olis tiellä kun siinä ruuvailtiin.
Noh sitten kun tuli sen jakajan vuoro, huomattiin että NYT on tullut MOKA..
Letukassa on nimittäin sama käyttöakseli öljypumpulla ja virran jakajalla, eikä sitä Vit**n akselia näkynyt siellä koneessa, vaikka kuinka kurkittiin jakajan kiinnitys reikään.
Ei kun takas talliin etsimään sitä akselia.. ja kas siinähän se oli hyllyssä ÖLJYPUMPUN vieressä
Eli koko 2 vrk. työ oli turhaa, koska kone oli otettava pois jos halus ö-pumpun koneeseen paikoilleen.
Elämä on.. laiffii.
Nuorena miehen alkuna (17v.) ruuvailtiin kaverin kans sen El Caminoa, tarkoituksena laittaa kasi keulille.
Kone hommattiin käytettynä ja tietty se piti avata ja vaihtaa laakerit, hoonata laittaa uudet m-renkaat ym. ym.
No mikäs siinä homma tehtiin ja eikun pataa keulille nostamaan, kahteen mieheen se käsipelin saatiinkin paikoilleen, tosin kannet ja imusarja pultattiin vasta sitten paikoilleen kun kone oli jo autossa kiinni.
Kaikki hyvin ja oltiin ylpeitä saavutuksesta... 8)
Seuraavana päivänä alettiin innoissan pulttaileen puuttuvat osat kiinni kannet, peltisarjat, laturi, startti, syyläri... ym. ym.
Viineiseksi jätettiin tietty virranjakaja, ettei olis tiellä kun siinä ruuvailtiin.
Noh sitten kun tuli sen jakajan vuoro, huomattiin että NYT on tullut MOKA..
Letukassa on nimittäin sama käyttöakseli öljypumpulla ja virran jakajalla, eikä sitä Vit**n akselia näkynyt siellä koneessa, vaikka kuinka kurkittiin jakajan kiinnitys reikään.
Ei kun takas talliin etsimään sitä akselia.. ja kas siinähän se oli hyllyssä ÖLJYPUMPUN vieressä
Eli koko 2 vrk. työ oli turhaa, koska kone oli otettava pois jos halus ö-pumpun koneeseen paikoilleen.
Elämä on.. laiffii.
Onkohan sama juttu? Vai onko jollain muullakin sattunut olemaan prikat välissä...
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
Kuulostaa ainakin samalta
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
Kuulostaa ainakin samalta
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Ei hulluksi vaan Foortihulluksi! Sehän on täysin eri asiacossu2 kirjoitti:Hulluksi vielä haukkuu
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45