Jäännöshappi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Fordmula
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Maalis 2005 13:51

Jäännöshappi

Viesti Kirjoittaja Fordmula »

Sierra 2.0 Doch -92 pitäisi viedä leimalle, mutta päästömittaus herjaa jäännöshapesta. Ennen lambda oli kiinni alkuperäisen valupakosarjan jälkeisessä putkessa ja nyt peltipakosarjan haarassa, johon 2 käyrää yhdistynyt. Voiko tuo jäännöshappi johtua nykyisen lambdan sijainnista (peltipakosarjalla epätasaisempi pakokaasupulssi, koska kaasut tulee 2:stä käyrästä ja valupakosarjan jälkeisessä putkessa ollessaan taasen maistelee 4:än käyrän kaasuja). Yleensä tyhjäkäynti on tasainen, mutta joskus vaeltaa. Tuo lambda taitaa olla Bilteman "pro-kamaa" eli sekin vähän arveluttaa.
lähtee kuin lehmä makuulta
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Ootko kattonu alipaine letkut ja että putki ei vuoda....

Edit:niin pakoputkea tuolla "putkella" tarkotin :roll:
Viimeksi muokannut avoesco, 03 Tammi 2006 17:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Yleisin syy korkeaan O2 arvoon on vuotava pakoputki. Ei tarvi kummoistakaan vikaa liitoksessa olla, että nousee. En oikein tiedä tuosta pulssisuudesta, en usko, että vaikuttaa.

Sen anturan voisi siirtää hieman kauemmaksi, eli pikasen siitä haarasta putkenpuolelle, ei vaikuttane juurikaan anturin lämpeämiseen. Siinähän pulssit pitäisi jo tasoittua.

Onhan ruiskuboksi resetoitu uuden anturin asennuksen jälkeen? (En tiedä miten tehdään.)
Fordmula
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Maalis 2005 13:51

Viesti Kirjoittaja Fordmula »

Anturin siirto kauemmas huomioitu (piirongin laatikossa lymyilee M18x1,5 malakantamutteri + tulevaan orpoholeen tulppa).
En ole ennen kuullut tuosta resetoinnista, joten ei näköjään kannata märehtiä kaikkia mysteerejä omin päin eli lahko jakaa hyvää.
Ken tietää tästä resetoinnista, puhukoon nyt tai olkoon ikuisesti vaiti!
lähtee kuin lehmä makuulta
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Pitäs nollautua kun pitää jonkun 15-30min akunjohdot irti. Opettelee uudestaan asetukset kun käyttää vähän aikaa ensin tyhjäkäynnillä ja lähtee sitten ajelemaan normaali kaasunkäytöllä. oppii uusiksi arvonsa n.10kilsan ajon jälkeen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

tuninki pakoputkenpää "ISO" sotkee kans pakokaasumittaus arvoja.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eikai sen pitäs sotkea jos vaan saa sen letkun tiiviisti siihen putken päälle ja se ISO tuuninkipää on siten kiinni että ei fuskaa putken ja tuuninkipään välistä

Silleen tuon vuotamisen näkee melko hyvin että auto käymään ja ryömii alle samalla kun kaveri painaa rättiä, kenkää, kämmentä putken päähän eli tukkii putkea. Sitten kuunnella mistä puhisee, jos ei tuolleen kuulu tai tunnu kädellä että vuotaa niin ei pitäisi merkittävästi vaikuttaa päästöihin
Jukkiss
Viestit: 81
Liittynyt: 04 Loka 2005 18:10

Viesti Kirjoittaja Jukkiss »

Mites muuten jos on ISO tuninkipää ja siihen vakioreijän ympärille on tökitty reikiä äänien isontamiseksi niin vaikuttaako nuihi happilukemiin jne.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Jukkiss kirjoitti:Mites muuten jos on ISO tuninkipää ja siihen vakioreijän ympärille on tökitty reikiä äänien isontamiseksi niin vaikuttaako nuihi happilukemiin jne.
Vaikuttaahan nekin, mutta saa sen mittaletkun lykättyä vähän syvemmälle tämmösissä tapauksissa. :)
Fordmula
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Maalis 2005 13:51

Viesti Kirjoittaja Fordmula »

Sain tänään liuskan päästöistä. Heppu oli vaihtanut lambdan ja oli joutunut lisäksi kikkailemaan saadakseen passelit arvot. Profetoi, että venttiiliremontti olisi edessä, siinä syy kohonneeseen jäännöshappeen. Hänen mukaansa lambdan olisi parempi olla putkessa, johon kaikki 4 käyrää yhdistynyt eli tuolla pulssisuudellakin saattaa olla vaikutusta. Lisäksi uteli, milloin viimeksi on öljyjen sekaan lorautettu "huuhteluaine" ennen öljynvaihtoa. Pitäisi välillä kuulemma tehdä tälläinen paskojen pois liuotus, jotta hydr.nostajat toimisivat kunnolla ja käyttää notkeita öljyjä.
lähtee kuin lehmä makuulta
Vastaa Viestiin