No katos tarinani jäi vajaaksi. Eli kyllä sync moduuli uusittiin.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Harkinnassa ensimmäiseksi fordiksi tuollainen 2019-2020 1,5l 150hp bensa automaatti (st-line tai vignale). Onko näissä jotain sellaisia tyyppivikoja jotka olisi hyvä tietää etukäteen?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uusi Focus kotiutui vappuaattona, magnetic harmaa 155hv A7 St-line (hatchback). Onko tosiaan niin, ettei mitään 1000km tms. ensihuoltoa näissä uusissa ole -> liikkeestä samoilla öljyillä seuraavaan huoltoon asti (pahimmillaan 2v päähän)? Itse vaihdatan viimeistään vuoden päästä öljyt, mutta tuli mieleen vaikka myyjältä muistaakseni asian tarkistin.
Muuten ollut todella tyytyväinen autoon, kaikin puolin tuntuu laadukkaammalta ja paljon sporttisemmalta kuin St-line Puma. Jämäkkä ja pirteä ajaa, kaikki toimii niin kuin kuuluu
Muuten ollut todella tyytyväinen autoon, kaikin puolin tuntuu laadukkaammalta ja paljon sporttisemmalta kuin St-line Puma. Jämäkkä ja pirteä ajaa, kaikki toimii niin kuin kuuluu
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen kahdelta eri jälleenmyyjältä ostanut viimeisen 3 vuoden aikana. Toinen suosittelee siinä 5000km kohdalla ja toinen ei maininnut mitään. Viralliseen ohjelmaan ei kuulu ja se ei myöskään siirrä sitä huolto-ohjelman mukaista vaihtoa. Toisin sanoen, varmaan sen mukaan kuinka kauan meinaat ajella. 30tkm samoilla ensiöljyillä ei ole sitä mitä välttämättä kannattaa tehdä, mikäli auto on pitkään itsellä käytössä. Itse olen aina vaihdattanut.antizero kirjoitti: ↑14 Touko 2024 10:02 Uusi Focus kotiutui vappuaattona, magnetic harmaa 155hv A7 St-line (hatchback). Onko tosiaan niin, ettei mitään 1000km tms. ensihuoltoa näissä uusissa ole -> liikkeestä samoilla öljyillä seuraavaan huoltoon asti (pahimmillaan 2v päähän)? Itse vaihdatan viimeistään vuoden päästä öljyt, mutta tuli mieleen vaikka myyjältä muistaakseni asian tarkistin.
Muuten ollut todella tyytyväinen autoon, kaikin puolin tuntuu laadukkaammalta ja paljon sporttisemmalta kuin St-line Puma. Jämäkkä ja pirteä ajaa, kaikki toimii niin kuin kuuluu
Tulossa: 2024 Kuga ST-line X AWD
Ajossa: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Ajossa: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tätä funtsinkin, oisko joku kuullut suosituksia vaikkei virallisesti Fordin ohjelmassa olisikaan. Itsellä tulee vain reilu kymppi vuodessa ja vuoden välein öljyt vaihdellut silti. Jotenkin tuntuis mielenrauhan kannalta mukavammalta vaihdattaa alkukilsoilla öljyt kun moottori päässyt vähän tekeytymään. Katsellaan syksyllä, ehkä kysäisen "oman" Ford-huollon mielipidettä asiaan myös.Jazzo kirjoitti: ↑14 Touko 2024 11:12 Olen kahdelta eri jälleenmyyjältä ostanut viimeisen 3 vuoden aikana. Toinen suosittelee siinä 5000km kohdalla ja toinen ei maininnut mitään. Viralliseen ohjelmaan ei kuulu ja se ei myöskään siirrä sitä huolto-ohjelman mukaista vaihtoa. Toisin sanoen, varmaan sen mukaan kuinka kauan meinaat ajella. 30tkm samoilla ensiöljyillä ei ole sitä mitä välttämättä kannattaa tehdä, mikäli auto on pitkään itsellä käytössä. Itse olen aina vaihdattanut.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oli ensimmäinen katsastus, takana 4 vuotta ja 110 000 km. Takajarrupalat pitäisi uusia pian. Muuta huomautettavaa ei ollut.
Luulen, että kuluneet takajarrupalat ovat ehkä syy tuohon ilmiöön, josta kirjoitin muutama sivu taaksepäin. Märällä kelillä kun autolla lähtee ajamaan, niin ensimmäinen jarrutus on tehoton ja voimaa saa käyttää että pysähtyy. Kuivilla keleillä tätä ei ole. Saa nähdä kun nuo vaihdetaan ja tulee vesikelit. Ja tuo ilmiö alkoi itselläni vasta viime talvena.
Missä vaiheessa ilmastointi pitäisi huoltaa ja ainetta lisätä? Kylmää tulee kyllä, mutta en osaa sanoa onko tarpeeksi kylmää tai niin kylmää kuin pitäisi, kun on tuohon tottunut. Että jos huoltaisi, paranisiko teho.
Luulen, että kuluneet takajarrupalat ovat ehkä syy tuohon ilmiöön, josta kirjoitin muutama sivu taaksepäin. Märällä kelillä kun autolla lähtee ajamaan, niin ensimmäinen jarrutus on tehoton ja voimaa saa käyttää että pysähtyy. Kuivilla keleillä tätä ei ole. Saa nähdä kun nuo vaihdetaan ja tulee vesikelit. Ja tuo ilmiö alkoi itselläni vasta viime talvena.
Missä vaiheessa ilmastointi pitäisi huoltaa ja ainetta lisätä? Kylmää tulee kyllä, mutta en osaa sanoa onko tarpeeksi kylmää tai niin kylmää kuin pitäisi, kun on tuohon tottunut. Että jos huoltaisi, paranisiko teho.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ilmastointi huolletaan 3 vuoden välein, ihan autosta riippumatta