S-Max vetoakselin valinta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
aktamy
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Touko 2024 13:48

S-Max vetoakselin valinta

Viesti Kirjoittaja aktamy »

Tervehdys!
Elikkä olen tässä yrittänyt selvitellä oikeaa vetoakselin tyyppiä omaan S-maxiini. Ajattelin josko täältä löytyisi tietoa. Elikkä minulla on 2L diesel 163hp, automaattilaatikolla. Rekisteröintipäivä on 5.1.2011. Nyt kun katsoo varaosahaulla (esim autodoc) niin tuolla on kolmenlaista vetoakselia riippuen vaihdelaatikosta. Vaihdelaatikko näyttää vaihtuvan 12/2010, eli juuri tuolla minun auton rekisteröinnin lähettyvillä.

Varaosasivuilla on jaoteltu kolmeen ryhmään nuo laatikot:
- automaattivaihteisto(akselin pituus932mm)
- AWF21 vaihteisto (pituus 580mm)
- MPS6 powershifting (akselin pituus 590mm).

Nyt kun katsoin vaihdelaatikon päältä koodin niin laatikko näyttää olevan AV9R 7000 AB. Ja kuusivaihteinen tuo automaattilaatikko on.

Nyt sitten tästä täytyisi päätellä, että mikä laatikko tämä oikein on, jotta osaisi ostaa oikean akselin. En ole oikein selvennystä löytänyt mistään, jossa olisi selvästi tämä mainittu. Löytyykö täältä rautaista tietoa tai valistuneita arvauksia?
aktamy
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Touko 2024 13:48

Re: S-Max vetoakselin valinta

Viesti Kirjoittaja aktamy »

Nuo AWF21 ja MPS6 mallien akselipituudet näyttääkin olevan väärin minun edellisessä viestissä. Taisin ottaa vasemman puolen pituudet noille kahdelle vaikka tarkoitus oli ottaa oikean puolen. Joka tapauksessa tuo jaottelu menee noin noiden vaihteistojen välillä.
Taunusautomaatti
Viestit: 2075
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: S-Max vetoakselin valinta

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

laitappa googlen kuvahakuun nuo mps6 powershift ja awf21 niin näät ulkoiset erot...aika helppo tunnistaa toisistaan.
ulkopää eli se jossa ei moottori on erilainen selkeesti.
aktamy
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Touko 2024 13:48

Re: S-Max vetoakselin valinta

Viesti Kirjoittaja aktamy »

Joo, näyttäisi olevan tuo mps6 vaihteisto sen löysin laatikon koodillakin kun kaivoin lisää. Ja valmistuskuukausi minun autolla näyttäisi olevan marraskuu, joten taitaa olla juuri ennen tuota 12/2010 vaidospäivää.

Löysin netistä tällaisen linkin, jolla voi tutkailla valmistuskuukautta runkonumeron perusteella. Toivottavasti muillekin apua tästä.

https://www.techtips.ie/INA/ford-produc ... cation.pdf
Taunusautomaatti
Viestit: 2075
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: S-Max vetoakselin valinta

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

aika hyvät tiedot autostasi ja siihen asennetuista osista saanet kun naputtelet VIN numeron tuonne...
Ainakin parissa omassa se osaa kertoa kaikki lisävarusteetkin ja korin maalin värin yms.

https://ford.7zap.com/fi/car/
Vastaa Viestiin