Ford Focus 2011 polttaa 1 pytyn tulppaa
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26 Loka 2023 17:23
Ford Focus 2011 polttaa 1 pytyn tulppaa
Elikkäs Focus 1,6 ecoboost rupesi polttamaan 1 pytyn tulppaa. Uuden tulpan kun vaihtaa, saattaa kestää parikin päivää, ennenkuin palaa taas. Vaihdettu uudet Boschin polttoainesuuttimet, kun korjaamolla epäilivät suutinvikaa. Tulppa on musta ja haisee bensalle edelleen suuttimien vaihdon jälkeen. Muiden pyttyjen tulpat normaalin värisiä. Tulpanvaihdon jälkeen lähtee hyvin käyntiin ja toimii normaalisti, myös vedot tallella, kovasti kiihdyttäessä pöläyttää välillä mustaa. Meni katsastuksesta ja pakokaasuista läpi. Isolla vaihteella vedättäessä voi ilmetä nyhtämistä, eli toimii paremmin isoilla kierroksilla. Korjaamolla epäilivät mäntä tai männänrengas vauriota. Korjaamolla työskentelevä kaverini taas epäili, että saa vieläin liikaa bensaa. Omko kokemusta kellään samanlaisesta tapauksesta?
Re: Ford Focus 2011 polttaa 1 pytyn tulppaa
Rikas seos rikkoo tulpan - ja havainnot sen varmistaa.
Eikö ole vikakoodeja?
Eikö ole vikakoodeja?
Re: Ford Focus 2011 polttaa 1 pytyn tulppaa
Puola mahdollisesti sökö, heikko kipinä ja tulppia menee. Tullut muun merkkisessä vastaan samaa ongelmaa ja lopulta se oli puola mikä oli huono.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26 Loka 2023 17:23
Re: Ford Focus 2011 polttaa 1 pytyn tulppaa
Ei tule vikakoodia ja obd katottu katsastuksessa, ei ollut sielläkään
Re: Ford Focus 2011 polttaa 1 pytyn tulppaa
Onko sitä 1 pytyn puolaa kokeiltu vaihtaa toiseen sylinteriin, että pysyykö vika edelleen siinä 1 pystyssä.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26 Loka 2023 17:23
Re: Ford Focus 2011 polttaa 1 pytyn tulppaa
En ole sitä kokeillut, mutta puristukset olivat muissa 9 luokkaa ja 1 pytyssä 7. Kun vaihtaa uuden tulpan, pyörii nätisti ja vedotkin tallella joka kierrosalueella, menee parista päivästä 4, kun taas polttaa tulpan. Kokeilen vaihtaa puolan paikkaa.
Re: Ford Focus 2011 polttaa 1 pytyn tulppaa
Ettei vaan pääsisi öljy jostain sinne 1. pyttyyn ja sotkee sitten tulpan? Tuo puristusmittaus antaa toki suuntaa, mutta ehkä kannattaisi tehdä tai teetättää ohivuotomittaus ja lisäksi ammattilainen voisi mahdollisesti kurkata endoskoopilla tulpanreiästä että missä kunnossa sylinterin seinämät on. Tällä tavoin voidaan ainakin poissulkea mekaaniset viat ennen kuin aletaan uusia sytkä- tai polttoainepuolen osia.FordFocus2011 kirjoitti: ↑05 Marras 2023 13:47 En ole sitä kokeillut, mutta puristukset olivat muissa 9 luokkaa ja 1 pytyssä 7. Kun vaihtaa uuden tulpan, pyörii nätisti ja vedotkin tallella joka kierrosalueella, menee parista päivästä 4, kun taas polttaa tulpan. Kokeilen vaihtaa puolan paikkaa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER