Mistä voisi johtua kun ostikon mukainen auto:
- Pitää sisäkennon paikkeilta ihmeellistä lorinaa/pulputus ääntä
- Ääni kovenee kierrosten mukana kun vesi kiertää kovempaa
- Auton lämmöt nousevat todella nopeasti auton käynnistyksen jälkeen 90° ja lämmöt nousevat niin että mittari pomppaa ensin suoraan n. 75° ja sitten heti perään 90°
- Vaikka lämmöt ovat ylhäällä ja kone on kuuma, niin puhaltaa silti vain haaleaa/lämmintä ilmaa. Kuskin puolelle puhaltaa selkeästi viileämpää, hanttarin puolelle puhaltaa lopuksi auton tarpeeksi lämmettyä myös kuumaa
- Lorina vähenee moottorin lämpenemisen myötä, joskus jopa loppuu kokonaan
- Mitään nesteitä ei kuitenkaan katoa mihinkään
- Auton lapuista/kuiteista löysin, että jollain edellisellä omistajalla oli myös ollut samaa vikaa, ja sisäkenno oli vaihdettu ja ainakin lappujen mukaan oire olisi silloin parantunut. Tästä aikaa useampi vuosi.
Mistä siis lähteä vikaa etsimään? Voiko sisäkenno olla taas tukossa, ja jos olisi niin mikä siinä aiheuttaa lorinan, ja lämpömittarin oudon käyttäytymisen. Tai miksi kuljettajan puoli puhaltaa kylempää ilmaa, jakaantuuko ilmastointikanavat jo ennen sisäkennoa, jolloin voisi olettaa että kuskin puolelta on kenno tukossa?
Focus 1.6 2005 sisäkenno ääntelee/lorisee ja kuskin puoli ei puhalla kylmää
Re: Focus 1.6 2005 sisäkenno ääntelee/lorisee ja kuskin puoli ei puhalla kylmää
Ilmeisesti ilmaa kennossa joka aiheuttaa kyseisen äänen.- Pitää sisäkennon paikkeilta ihmeellistä lorinaa/pulputus ääntä
Tässä mallissa saattaa lämpömittarin anturi sijaita kannessa jolloin lämpömittari nousee hyvinkin rivakasti vaikka nesteet ei lämpene.- Auton lämmöt nousevat todella nopeasti auton käynnistyksen jälkeen 90° ja lämmöt nousevat niin että mittari pomppaa ensin suoraan n. 75° ja sitten heti perään 90°
Voi johtua siitä kennon ilmalukosta.- Vaikka lämmöt ovat ylhäällä ja kone on kuuma, niin puhaltaa silti vain haaleaa/lämmintä ilmaa. Kuskin puolelle puhaltaa selkeästi viileämpää, hanttarin puolelle puhaltaa lopuksi auton tarpeeksi lämmettyä myös kuumaa
Termostaatin aukenemisen myötä virtausnopeus sisäkennolle saattaa vähentyä jolloin lotinaa ei kuulu.- Lorina vähenee moottorin lämpenemisen myötä, joskus jopa loppuu kokonaan
Joskus jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen on henkimaailman juttuja ja kun ei kyseisestä mallista ole omakätistä kokemusta niin hankala on neuvoa sen ilmaamista mutta uskoisin ongelmien johtuvan juurikin siitä että siellä on ilmalukko sisäkennossa tai sen lähettyvillä
"harder" is not a very good safeword
Re: Focus 1.6 2005 sisäkenno ääntelee/lorisee ja kuskin puoli ei puhalla kylmää
Tuossa on ohje mitä Ford suosittelee. viewtopic.php?t=15216
Normaalisti autoissa paisarinkorkki auki ja lämmöt nousee että termari aukeaa ja vesi kiertää niin kyllä ne ilmataskut pitäisi lähteä liikkeelle. Muuten moottori kunnossa ei mitään alkavaa kansivikaa ole.. Pakkaset on ja hyvä saada lämpöä ohjaamoon.
Onko sama systeemi ://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35563
Normaalisti autoissa paisarinkorkki auki ja lämmöt nousee että termari aukeaa ja vesi kiertää niin kyllä ne ilmataskut pitäisi lähteä liikkeelle. Muuten moottori kunnossa ei mitään alkavaa kansivikaa ole.. Pakkaset on ja hyvä saada lämpöä ohjaamoon.
Onko sama systeemi ://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35563
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.6 2005 sisäkenno ääntelee/lorisee ja kuskin puoli ei puhalla kylmää
Ei kuitenkaan kupli paisarissa koneen käydessä?
Ilmaukseen (jos sitä on jäänyt järjestelmään) toiminee sama tekniikka kuin Mk1:ssäkin eli keula ylämäkeen ja kierrokset 2500, odotellaan että flekti käynnistyy ja sitten minuutiksi 5000 jonka jälkeen kokeillaan letkuista ovat kaikki lämmenneet. Toiminut myös Mk7 Fiestassa saman perheen koneella (Duratec 1,25).
Ilmaukseen (jos sitä on jäänyt järjestelmään) toiminee sama tekniikka kuin Mk1:ssäkin eli keula ylämäkeen ja kierrokset 2500, odotellaan että flekti käynnistyy ja sitten minuutiksi 5000 jonka jälkeen kokeillaan letkuista ovat kaikki lämmenneet. Toiminut myös Mk7 Fiestassa saman perheen koneella (Duratec 1,25).
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus 1.6 2005 sisäkenno ääntelee/lorisee ja kuskin puoli ei puhalla kylmää
Ei kupli paisarissa, kaikki letkut kyllä lämpenee. Kokeiltu kierrättää myös ylämäessä, ei toki 5000 eikä noin kauaa, mutta ei ole kyllä ikinä tullut autoa vastaan joka tuollaista toimenpidettä vaatisi ilmauksessa. Ja luulisi että ilmakupla olisi ainakin vuoden aikana ajossa tullut pois.duckworth kirjoitti: ↑05 Joulu 2022 20:31 Ei kuitenkaan kupli paisarissa koneen käydessä?
Ilmaukseen (jos sitä on jäänyt järjestelmään) toiminee sama tekniikka kuin Mk1:ssäkin eli keula ylämäkeen ja kierrokset 2500, odotellaan että flekti käynnistyy ja sitten minuutiksi 5000 jonka jälkeen kokeillaan letkuista ovat kaikki lämmenneet. Toiminut myös Mk7 Fiestassa saman perheen koneella (Duratec 1,25).
Re: Focus 1.6 2005 sisäkenno ääntelee/lorisee ja kuskin puoli ei puhalla kylmää
Jäähdytysjärjestelmä on varmaa myöskin putsattu, eli kaikki paikat on puhtaat eli nesteet kiertää vapaasti. Jos kerran systeemissä ei ole ilmaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali