Mondeo Mk4 ajonesto
Mondeo Mk4 ajonesto
Akku kyykähti lopullisesti ja nyt on sitten ajonesto päällä. Kaksi toimivaa avainta on, joilla antaa virrat laittaa päälle ja keskuslukitus ym. toimii, mutta siihen se sitten jääkin. Vikakoodit antaa P1260 ja U0129. Osaisiko kukaan neuvoa mistäpäin vikaa kannattaa alkaa etsimään?
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Ensiksi akku on ladattu täyteen vaikka sillä ålylaturilla ja näyttää mitatessa 12.7v jännitettä. Samoin sulakepuoli.kunnossa jotka liittyy ajoestoon. Oletko kokeilut kääntää avainta monesti se auttaa avaimen tunnistamiseen. Tuossa focus sama vika. viewtopic.php?t=59447
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Akku on vaihdettu uuteen ja ladattu vielä varmuuden vuoksi täyteen. Avainta on jonkun verran tullut väännettyä Onko sulakkeista tai releistä tietoa, mitkä kannattaisi ensialkuun tsekata?
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Käännä virrat päälle odota niin kauan kun se ajoeston valo herkiää vilkkumasta ja käynnistä auto tämä on kikka2 .Mikä malli tässä onko bensa ja manuaali vai mikä?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
1.8 tdci -09 manuaali. Se siis ilmottaa, kun kääntää virrat päälle, että immobilizer active
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Siinä mikään valo ei vilku sitten vai kuinka on?
Ongelma on se että auto ei tunnista avaimia jännä homma. Oliko akku ihan tyhjä ettei siinä ollut yhtään jännitettä.
https://www.youtube.com/watch?v=BeMoIvHNmiE
Ongelma on se että auto ei tunnista avaimia jännä homma. Oliko akku ihan tyhjä ettei siinä ollut yhtään jännitettä.
https://www.youtube.com/watch?v=BeMoIvHNmiE
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Vilkuttaa punaista valoa siinä mittariston yläosassa ja alhaalla on teksti, että immobilizer active.
Akku oli ihan kaputt, oli siis periaatteessa ilman virtaa kokonaan muutaman päivän, ennenkuin siihen akun laitoin paikalleen.
Akku oli ihan kaputt, oli siis periaatteessa ilman virtaa kokonaan muutaman päivän, ennenkuin siihen akun laitoin paikalleen.
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
No kokeile sitten anna vilkkua loppuuko se ja käynnistä sitten. Tämä kikka kun ei maksa mitään. Kerkiät kyllä kahvit jouda odottaessa varmaan.
Ulkomainen foorumi
Jätin valot päälle ja tyhjensin akun kokonaan, laitoin nyt uuden akun. Minulla on nyt viesti, jossa ajokilometrin pitäisi olla "ajonestolaite aktiivinen".
Ensimmäinen askel on käynnistää Forscan kannettavalla tietokoneella tai puhelimella ja käyttää ELM327:ää yhteyden muodostamiseen autoon. Se voi etsiä virhekoodeja, jotka vahvistavat ajonesto-ongelman, ja voi tarvittaessa ohjelmoida uudelleen käynnistyksenestolaitteen avaimet, vaikka se ei ole yksinkertainen prosessi.
Voit yrittää irrottaa uuden akun muutamaksi minuutiksi ja kytkeä uudelleen nopeasti ja puhtaasti, jotta näet, käynnistyykö auto hyvin, mutta en ole optimistinen tämän suhteen. PATS (Passive Anti-Theft System tai immobiliser) on luonnollisesti suunniteltu kestämään akun irrottaminen ilman ohjelmoinnin purkamista, tuhannet ihmiset tekevät tämän ok, mutta tässä tapauksessa voi olla, että jokin meni pieleen.
On olemassa useita erilaisia vikoja, ja jos ajoneston LED-valo palaa, se vilkkuu koodista. Google PATS flash-koodit.
Vanha akku on täytynyt olla aika tylsä tyhjentyä, kaikissa näissä autoissa ajovalot ja raskaat kuormat sammuvat sytytyksen yhteydessä tai pian sen jälkeen, ja sisävalotkin sammuvat noin puolen tunnin kuluttua. Vain pysäköintivalot saavat jäädä palamaan, ja niiden pitäisi kestää vähintään 10 tuntia puolet kunnollisella akulla. Pitkä aika matalalla jännitteellä on saattanut häiritä ECU:ta PATSin kanssa.
Ajonestolaite on aina aktiivinen, kun sytytysvirta katkaistaan. Sen pitäisi sammua heti, kun voimassa oleva ja tunnistettu avain käännetään virtalukkoon. Avaimen sisällä on pieni kapseli, joka kommunikoi auton kanssa varmistaakseen, että se on voimassa.
PATS on lähes täysin erillinen keskuslukitus- ja hälyttimen kauko-ohjausjärjestelmästä. PATS on tarkoitettu turvallisemmaksi kuin kaukosäätimen RF-kaukosäätimet.
PATS:n uudelleenohjelmointi vaatii vähintään kaksi erilaista avainta, jotka ovat voimassa autossa.
Muussa tapauksessa tarvitaan lukkosepän tai autosähköasentajan käynti, joka on erikoistunut ajonestolaitteen uudelleenohjelmointiin, tai auto on hinattava lähimmälle (ja erittäin kalliille) Fordin franchising-jälleenmyyjälle!
Ulkomainen foorumi
Jätin valot päälle ja tyhjensin akun kokonaan, laitoin nyt uuden akun. Minulla on nyt viesti, jossa ajokilometrin pitäisi olla "ajonestolaite aktiivinen".
Ensimmäinen askel on käynnistää Forscan kannettavalla tietokoneella tai puhelimella ja käyttää ELM327:ää yhteyden muodostamiseen autoon. Se voi etsiä virhekoodeja, jotka vahvistavat ajonesto-ongelman, ja voi tarvittaessa ohjelmoida uudelleen käynnistyksenestolaitteen avaimet, vaikka se ei ole yksinkertainen prosessi.
Voit yrittää irrottaa uuden akun muutamaksi minuutiksi ja kytkeä uudelleen nopeasti ja puhtaasti, jotta näet, käynnistyykö auto hyvin, mutta en ole optimistinen tämän suhteen. PATS (Passive Anti-Theft System tai immobiliser) on luonnollisesti suunniteltu kestämään akun irrottaminen ilman ohjelmoinnin purkamista, tuhannet ihmiset tekevät tämän ok, mutta tässä tapauksessa voi olla, että jokin meni pieleen.
On olemassa useita erilaisia vikoja, ja jos ajoneston LED-valo palaa, se vilkkuu koodista. Google PATS flash-koodit.
Vanha akku on täytynyt olla aika tylsä tyhjentyä, kaikissa näissä autoissa ajovalot ja raskaat kuormat sammuvat sytytyksen yhteydessä tai pian sen jälkeen, ja sisävalotkin sammuvat noin puolen tunnin kuluttua. Vain pysäköintivalot saavat jäädä palamaan, ja niiden pitäisi kestää vähintään 10 tuntia puolet kunnollisella akulla. Pitkä aika matalalla jännitteellä on saattanut häiritä ECU:ta PATSin kanssa.
Ajonestolaite on aina aktiivinen, kun sytytysvirta katkaistaan. Sen pitäisi sammua heti, kun voimassa oleva ja tunnistettu avain käännetään virtalukkoon. Avaimen sisällä on pieni kapseli, joka kommunikoi auton kanssa varmistaakseen, että se on voimassa.
PATS on lähes täysin erillinen keskuslukitus- ja hälyttimen kauko-ohjausjärjestelmästä. PATS on tarkoitettu turvallisemmaksi kuin kaukosäätimen RF-kaukosäätimet.
PATS:n uudelleenohjelmointi vaatii vähintään kaksi erilaista avainta, jotka ovat voimassa autossa.
Muussa tapauksessa tarvitaan lukkosepän tai autosähköasentajan käynti, joka on erikoistunut ajonestolaitteen uudelleenohjelmointiin, tai auto on hinattava lähimmälle (ja erittäin kalliille) Fordin franchising-jälleenmyyjälle!
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Kiitos vinkeistä! Ilmoittelen huomenna miten kävi
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Yksi tarkastuskohde on myös akun miinuskaapelin liitos koriin siinä akun vieressä. Pultti auki, liitospintojen puhdistus liasta ja maalista vaikka hienolla hiekkapaperilla. Takaisin kiinni suojarasvaa unohtamatta.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Eipä auttanut noista mikään sulakkeet on tsekattu, seuraavaks varmaan sitten johtoja tutkimaan. Vinkkejä otetaan vastaan
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Tuo tappipultti on ällistyttävästi laitettu maalattua pintaa vastaan, ainakin minulla oli.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Eli nyt mittaristoon syttyy kaikki valot ja tekstit normaalisti. ECU:lla on siis yhteys ja virtaa.
Ja käänsit virrat päälle ja odottelit ainakin pari minuuttia, mutta valo vain vilkuttaa.
Jos tuossa on käynyt niin, että virran loppuessa ECU on määritellyt, että autoa yritetään varastaa tai käynnistää väärällä avaimella, se pitää ajoneston päällä.
Sen poistamiseen on varmasti joku keino. Sitä vain ei ole meille kerrottu...
Ja käänsit virrat päälle ja odottelit ainakin pari minuuttia, mutta valo vain vilkuttaa.
Jos tuossa on käynyt niin, että virran loppuessa ECU on määritellyt, että autoa yritetään varastaa tai käynnistää väärällä avaimella, se pitää ajoneston päällä.
Sen poistamiseen on varmasti joku keino. Sitä vain ei ole meille kerrottu...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Edelleen vikaa etsimässä. Mittariston testillä antaa vikakoodit DTC 42268, DTC 160782, DTC C41668, DTC C41568, DTC C40168..
Oisko vinkkejä heittää?
Oisko vinkkejä heittää?
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Kuules noi on noita ns.teknisiä koodeja. Pystyykö kukaan lukemaan muistista noita koodeja jotka alkaa P kirjaimella. Pääsisi eteenpäin onko mittaristo vika vai modulli ei tunnista avainta.
https://www.talkford.com/threads/dtc-codes.161851/
https://www.talkford.com/threads/dtc-codes.161851/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Vikakoodinlukija antaa tällaiset tiedot:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Ford
============1==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: Engine control unit
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============2==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: Engine control unit
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============3==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: Transmission control unit
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============4==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: ABS/ESP
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============5==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: Dashboard
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============6==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: ACCM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============7==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: ACM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============8==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: APIM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============9==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: BCM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============10==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: BCMC/BJB
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============11==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: BECM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============12==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: BECMB
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============13==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: CCM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============14==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: CMR
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============15==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: DCDC
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============16==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: DCME
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============17==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: SCMF
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pendin
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Ford
============1==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: Engine control unit
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============2==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: Engine control unit
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============3==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: Transmission control unit
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============4==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: ABS/ESP
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============5==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: Dashboard
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============6==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: ACCM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============7==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: ACM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============8==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: APIM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============9==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: BCM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============10==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: BCMC/BJB
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============11==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: BECM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============12==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: BECMB
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============13==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: CCM
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============14==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: CMR
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============15==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: DCDC
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============16==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: DCME
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Data bus, brake system control module - no communication
============17==============
U0129(00)
Raw code: C12900
ECU: SCMF
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pendin
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Taisi testi epäonnistua.
Raakakoodi: C12900
ECU: BECM
Tila: Testi epäonnistui, Testi epäonnistui (nykyinen ajojakso), Odottaa, Vahvistettu, Testi epäonnistui viimeisen DTC:n poiston jälkeen
OBDII: Dataväylä, jarrujärjestelmän ohjausmoduuli - ei tiedonsiirtoa
Raakakoodi: C12900
ECU: BECM
Tila: Testi epäonnistui, Testi epäonnistui (nykyinen ajojakso), Odottaa, Vahvistettu, Testi epäonnistui viimeisen DTC:n poiston jälkeen
OBDII: Dataväylä, jarrujärjestelmän ohjausmoduuli - ei tiedonsiirtoa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Nyt on ihan hakuammuntaa, mutta olisiko akun vaihdossa johtonippu tai sen liitin saanut kipeää? Oletko jo tarkastanut konepellin alla johtoniput ja liittimet?
Onko autolle tehty muita toimenpiteitä juuri ennen ongelmaa? Hitsattu, pesty painepesurilla jne?
PS. Laitan tähän linkin videoon, jossa näkyy ecu:n sijainti ja massiivinen johtonippu, joka sinne menee. Ei välttämättä liity mitenkään tähän tapaukseen.
https://youtu.be/UblcEo9OVjY
Onko autolle tehty muita toimenpiteitä juuri ennen ongelmaa? Hitsattu, pesty painepesurilla jne?
PS. Laitan tähän linkin videoon, jossa näkyy ecu:n sijainti ja massiivinen johtonippu, joka sinne menee. Ei välttämättä liity mitenkään tähän tapaukseen.
https://youtu.be/UblcEo9OVjY
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Sen verran nyt selvinnyt, että obd-pistokkeen kolmos pinniin ei tule virtaa. Eikä eculta tule yhdelle releelle virtaa. Etsintä jatkukoon ja edelleen vinkkejä ja neuvoja otetaan kiitollisena vastaan. Ainoa oire on siis päällä oleva ajonesto. Ei mitään muuta vikailmoituksia.
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Onko se vaihelaatikon kulmalla haarautuva PAKSU johtonippu tutkittu jo? Yks haara menee eculle ja tossa haarautumiskohdassa on ollu poikkimenneitä johtoja jos joku johto on taittunut siinä terävälle mutkalle nippua tehdessä. Mulla oli esim. niin ettei edes startannu ku siellä oli yks johto poikki. Kuori näytti ehjältä mutta kun käsin varovasti nykäsi tunsi ettei siellä kupari vastustanut vetoa yhtään, vain pelkkä kuori sen aikaa kunnes katkesi. Muitakin tapauksia on netissä sijoittunut tohon haaraan ja katkenneeseen johtoon, mm. flektin toimimattomuus
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Johdot on nyt mitattu ja katsottu, samoin sulakkeet ja releet. Ecuun saa yhteyden, mutta sitten abs-boksiin ei saa. Voiko olla niin, että ecu on "unohtanut" avaimet, koska ainoa "vika" on se ajonesto. Eikös tässä mallissa ole abs-boksi ja ajonesto jotenkin yhteydessä?
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
viewtopic.php?t=48821 tuossa juttua.
Ecu noita ajoestoja hoitaa joten tarkkana että kaikki piuhat siellä kunnossa ja tukevasti kiinni. Tuossa edellisessä jutussa kuinka tuota ajoestoa voi vähän huijata. Linkki minkä näköinen osa se Ecu oikein on
https://www.breakeryard.com/online-used ... ecu-engine
Ecu noita ajoestoja hoitaa joten tarkkana että kaikki piuhat siellä kunnossa ja tukevasti kiinni. Tuossa edellisessä jutussa kuinka tuota ajoestoa voi vähän huijata. Linkki minkä näköinen osa se Ecu oikein on
https://www.breakeryard.com/online-used ... ecu-engine
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Ainakin avaimettomassa mallissa täytyy lukemani mukaan ABS-pumppu olla koodattu ECU:un, että ajonesto lupaa käynnistää. Olisikohan tässä sama, jos kerran yhteys ABS-modulille puuttuu?raikkuri kirjoitti: ↑04 Marras 2022 17:51 Johdot on nyt mitattu ja katsottu, samoin sulakkeet ja releet. Ecuun saa yhteyden, mutta sitten abs-boksiin ei saa. Voiko olla niin, että ecu on "unohtanut" avaimet, koska ainoa "vika" on se ajonesto. Eikös tässä mallissa ole abs-boksi ja ajonesto jotenkin yhteydessä?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo Mk4 ajonesto
Tuollaisia on joku löytänyt; mikä estää kokeilemasta:
viewtopic.php?t=61204
viewtopic.php?t=61204
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex