FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Koeajolle huomioitavaa? Vieläkö takapuskuri hinkkaa noita takakaaria?
Nykyinen 2012 ollut niin huoleton tapaus että vähän pelottaisi jopa vaihtaa uudempaan
Nykyinen 2012 ollut niin huoleton tapaus että vähän pelottaisi jopa vaihtaa uudempaan
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
No kun olet ostamassa käytettyä autoa niin katso että auto on ruostesuojattu. Tuolla on juttua että ko .asiasta ja muutenkin muutakin mitä pitää katsoa.
viewtopic.php?t=52956&start=1250
viewtopic.php?t=52956&start=1250
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 2100
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Ruostesuojaus takapenkistä taaksepäin pohjassa olisi hieno homma joka autossa.
Etupäät yleensä kestää paremmin.
Näppärä kaveri tekee sen ittekin muutamalla kympillä.
Alle kotelosuoja-aine (ML) ja päälle kiveniskumassa.
Yks auto tuli 3 vuotiaana tehtyä tuo homma 2009 eli 13 v sitten ja pohja edelleen kuin uusi.
Joka autoon on tullut vedettyä tuo käsittely eikä ole hitsailla tarvinnut.
Koeajolla noita tuboja kantsii vähän polkea jotta tuntee vetääkö puhtaasti eikä tee mitään malfunctiota kun turbo puhaltaa täysillä...
Etupäät yleensä kestää paremmin.
Näppärä kaveri tekee sen ittekin muutamalla kympillä.
Alle kotelosuoja-aine (ML) ja päälle kiveniskumassa.
Yks auto tuli 3 vuotiaana tehtyä tuo homma 2009 eli 13 v sitten ja pohja edelleen kuin uusi.
Joka autoon on tullut vedettyä tuo käsittely eikä ole hitsailla tarvinnut.
Koeajolla noita tuboja kantsii vähän polkea jotta tuntee vetääkö puhtaasti eikä tee mitään malfunctiota kun turbo puhaltaa täysillä...
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Ruostesuojaus on kyllä hyvästä, mutta noihin takakaarten/puskurinsauman ruostumiseen tuskin auttavat , kun ongelmahan on väliin jäävä hiekka ja lika joka ajan kanssa hankaa maalipinnan puhki. Toki huolellisella pesulla saa jonkun verran elinaikaa pinnan pelleille kuten em. takakaarille.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Vesiruisku ja käsipesu muutenkin on suositeltavaa tuo ns.type vian takia jos noita tiukkoja sovituksia harrastetaan jonne soraa kertyy. Samoin alustasta lähtee savea ja hiekkaa aika kivasti kun vesisuihkua tarjotaan välillä. Pieni vaiva mutta suuri hyöty . Onnea ostoon.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Onko noiden sähköisten käsijarrujen kanssa ollut mitään tai muiden hilavitkuttimien. Paljon on uutta vempainta näihin lyöty
Ja takajarrut tais olla mallia tuuletetut tai sitten optinen harha.
ST-line siis haussa ja mielellään 180hp versio, jos näitä nyt 150hp edes on.
Ja takajarrut tais olla mallia tuuletetut tai sitten optinen harha.
ST-line siis haussa ja mielellään 180hp versio, jos näitä nyt 150hp edes on.
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
En ole varma onko näissä uudemmissa Fordeissa sähköinenkäsijarru toteutettu siten että johdot tulee satulaan saakka vaiko kuten PSA-konsernin tuotteissä että perinteiset linkut satuloissa ja sähköinen moottori kiskoo vaijereita? Jos jälkimmäinen ratkaisu niin samat ongelmat kuin perinteisessä sen lisäksi täytyy vielä ajaa testerillä huoltoasentoon vaijerit jos haluaa vaihtaa osia, aikamoinen painajainen talvipakkasilla Se kai kaikissa sähkökässäreissä on pahinta että jos jää laahaamaan niin sitä ei tunne, muuten kun että jarrut alkaa kuumeta ajossa, siinä missä kahvallisissa tuntee liikeradasta heti jos jompi kumpi puoli ei irtoakaan parkista lähtiessä.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Ei mitään ongelmia takajarrujen kanssa. Ei ole tuuletetut. On 150hv ja ihan hyvin riittää. Ohjelmalla saa molempiin 200hv ja 320nmfiestafocus kirjoitti: ↑15 Helmi 2022 08:45 Onko noiden sähköisten käsijarrujen kanssa ollut mitään tai muiden hilavitkuttimien. Paljon on uutta vempainta näihin lyöty
Ja takajarrut tais olla mallia tuuletetut tai sitten optinen harha.
ST-line siis haussa ja mielellään 180hp versio, jos näitä nyt 150hp edes on.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Voin vahvistaa tuon menetelmän kestäväksi.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑14 Helmi 2022 13:18 Ruostesuojaus takapenkistä taaksepäin pohjassa olisi hieno homma joka autossa.
Etupäät yleensä kestää paremmin.
Näppärä kaveri tekee sen ittekin muutamalla kympillä.
Alle kotelosuoja-aine (ML) ja päälle kiveniskumassa.
Yks auto tuli 3 vuotiaana tehtyä tuo homma 2009 eli 13 v sitten ja pohja edelleen kuin uusi.
Joka autoon on tullut vedettyä tuo käsittely eikä ole hitsailla tarvinnut.
Koeajolla noita tuboja kantsii vähän polkea jotta tuntee vetääkö puhtaasti eikä tee mitään malfunctiota kun turbo puhaltaa täysillä...
Omassa käytössä vanha auto ostettiin v. 2007 jolloin tehtiin kuvauksen mukainen suojaus. Nyt 15 vuotta myöhemmin on kaksi kertaa kevyesti paikattu hiekkasuihkujen kuluttamia kohtia. Kotelot edelleen lähes uutta vastaavat ja autolla ikää kuitenkin noin parikymmentä vuotta.
Nimenomaan tuo ML (Dinitrol) plus kiveniskumassa.
-
- Viestit: 2100
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Jep...jos vetää pelkän massan niin tilanne voi olla jopa huonompi kuin ilman massaa... jää se ruoste muhimaan.
Mutta ML alle niin alkanutkin ruoste vaipuu talviuneen.
Mutta ML alle niin alkanutkin ruoste vaipuu talviuneen.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
1.0 ja 2.3 koeajettu. Ehkä se vois tosta välistä olla
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
-
- Viestit: 2100
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
paljonko tulee kilsoja vuodessa?
miten ois ecoblue?
miten ois ecoblue?
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
10-20t vaikea ennustaa. En oo tommosesta kuullutkaa onko se joku VAPARI
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Diesel versio. Ei taida noilla kilsoilla kannattaa. 2.3 ehdottomasti jos vaan jostain saa hyvän Diilin..fiestafocus kirjoitti: ↑16 Helmi 2022 14:01 10-20t vaikea ennustaa. En oo tommosesta kuullutkaa onko se joku VAPARI
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
-
- Viestit: 2100
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
dieseli kuluttaa noin 3 litraa vähempi satasella eli 300 litraa 10 000km ja litrat on noin 10 cent halvempia.
Säästöä siis satasella noin 600 euroa. Käyttövoimavero on samaa suuruusluokkaa. Mutta "päästövero" alhaisempi koska vähempi CO2.
Eli 10k diesel on jo tasoissa ellei hieman halvempi. Ja hieno ajettava.
Jos paljon kaupunki ajoa niin diesel entistä edullisempi, kulutus suhteessa pienempi kaupungissa ja raskailla kuormilla.
Dieselissä mukavan muhkea vääntö, sopii nautiskelijalle. Mutta jos tykkää sellasesta hammasporan äänestä +7000rpm kiihdytyksissä niin sitten bensa.
Säästöä siis satasella noin 600 euroa. Käyttövoimavero on samaa suuruusluokkaa. Mutta "päästövero" alhaisempi koska vähempi CO2.
Eli 10k diesel on jo tasoissa ellei hieman halvempi. Ja hieno ajettava.
Jos paljon kaupunki ajoa niin diesel entistä edullisempi, kulutus suhteessa pienempi kaupungissa ja raskailla kuormilla.
Dieselissä mukavan muhkea vääntö, sopii nautiskelijalle. Mutta jos tykkää sellasesta hammasporan äänestä +7000rpm kiihdytyksissä niin sitten bensa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Hammaspora on suosikki, pitäisikin varata aika taas hammaslääkäriin. Ai nyky dieselit menee 3,3l/100km keskikulutuksella, tää on uutta tietoa itselle kun aina ollut bensa auto ja bensa tulee nytkin. Seuraava sitten ehkä sähkö, jos ominaisuudet kehittyvät hyvää tahtia.
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Kaikesta päätellen et 1.6/1.5 ecoboostilla ole ajanut.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 08:07 Dieselissä mukavan muhkea vääntö, sopii nautiskelijalle. Mutta jos tykkää sellasesta hammasporan äänestä +7000rpm kiihdytyksissä niin sitten bensa.
Grand C-Max 2011 1.6 EcoBoost
-
- Viestit: 2100
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Kyllä se kiisseli on suomalaisen keskimääräsessä ajossa taajamissa ja kaupungeissa selkeästi taloudellisempi. (sähkö ja hybdideihin en ota kantaa ne on silmänlumetta) Pitkällä suoralla tasasta 80kmh bensa voi päästä ehkä litran päähän.
En ole 1.5bensaa kokeillut kuin skodassa, siinä oli ihan kivasti potkua kyllä.
Mutta itselle ei moisia yliboostattuja pikkumoottoreita tule... tavoite on ajaa autolla mittariin 300-400tkm ja huom moottori vaihtamatta tai avaamatta.
Vähintään 2.0 ja 340Nm oltava (alle 2500rpm).
En ole 1.5bensaa kokeillut kuin skodassa, siinä oli ihan kivasti potkua kyllä.
Mutta itselle ei moisia yliboostattuja pikkumoottoreita tule... tavoite on ajaa autolla mittariin 300-400tkm ja huom moottori vaihtamatta tai avaamatta.
Vähintään 2.0 ja 340Nm oltava (alle 2500rpm).
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Jep! Mulla oli jo viime vuosituhannen rotiskoja yli 100hp/litra ja 200tkm+ ostaessa eikä mitään ongelmia patojen kanssa. Ja toi 1.5 ecoboost on niin lähellä nykyistä 1.6 ecoboost että hirveästi ei osaa pelätä porisimista, vaikka mahdollista se toki onkin. Ja toki dumpataan liikkeeseen ennen kuin jakohihnahommat ajankohtaisia
2.3 olis kyllä semmonen unelma-auto, että vaatii koeajon jälkeen vähän itsekuria että sen onnistuu kiertämään
https://www.youtube.com/watch?v=s1h0SNBBzAs
2.3 olis kyllä semmonen unelma-auto, että vaatii koeajon jälkeen vähän itsekuria että sen onnistuu kiertämään
https://www.youtube.com/watch?v=s1h0SNBBzAs
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
1.5 ja 1.0 ecoboost koneet on ketjulla mk4 focuksessa. Ei remmi murheita.fiestafocus kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 14:07 Jep! Mulla oli jo viime vuosituhannen rotiskoja yli 100hp/litra ja 200tkm+ ostaessa eikä mitään ongelmia patojen kanssa. Ja toi 1.5 ecoboost on niin lähellä nykyistä 1.6 ecoboost että hirveästi ei osaa pelätä porisimista, vaikka mahdollista se toki onkin. Ja toki dumpataan liikkeeseen ennen kuin jakohihnahommat ajankohtaisia
2.3 olis kyllä semmonen unelma-auto, että vaatii koeajon jälkeen vähän itsekuria että sen onnistuu kiertämään
https://www.youtube.com/watch?v=s1h0SNBBzAs
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Sillä lähinnä kysyin, kun edellisessä viestissä puhuit hammasporista ja +7000 rpm kiihdytyksistä. Ei oikein osu näihin. Itsellä tuon 1.6 ecoboostin lisäksi myös mm. n. 250hp/350Nm 2.0l bensaturbo (ei FoMoCon tuote) ja vaikka muuten tuo jättää fordin vaikka pakittamalla, niin 1000-2000 rpm välissä menee tuo 1.6 ecoboost kyllä huomattavasti kevyemmin ja paremmalla väännöllä, ja 4000 rpm yläpuolella tuo hyytyy täysin, turha edes kierrätellä enempää. Kyllä tuo on niin dieselmäinen bensakone kuin olla ja voi. Pitäähän tuo jo ihan samanlaista nakutustakin.
Grand C-Max 2011 1.6 EcoBoost
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Hyvä tieto! Oletin automaattisesti että hihnalla koska 1.6 hihnalla.focst kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 14:121.5 ja 1.0 ecoboost koneet on ketjulla mk4 focuksessa. Ei remmi murheita.fiestafocus kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 14:07 Jep! Mulla oli jo viime vuosituhannen rotiskoja yli 100hp/litra ja 200tkm+ ostaessa eikä mitään ongelmia patojen kanssa. Ja toi 1.5 ecoboost on niin lähellä nykyistä 1.6 ecoboost että hirveästi ei osaa pelätä porisimista, vaikka mahdollista se toki onkin. Ja toki dumpataan liikkeeseen ennen kuin jakohihnahommat ajankohtaisia
2.3 olis kyllä semmonen unelma-auto, että vaatii koeajon jälkeen vähän itsekuria että sen onnistuu kiertämään
https://www.youtube.com/watch?v=s1h0SNBBzAs
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Kovasti Saabilta kuulostaakmtt kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 14:14Sillä lähinnä kysyin, kun edellisessä viestissä puhuit hammasporista ja +7000 rpm kiihdytyksistä. Ei oikein osu näihin. Itsellä tuon 1.6 ecoboostin lisäksi myös mm. n. 250hp/350Nm 2.0l bensaturbo (ei FoMoCon tuote) ja vaikka muuten tuo jättää fordin vaikka pakittamalla, niin 1000-2000 rpm välissä menee tuo 1.6 ecoboost kyllä huomattavasti kevyemmin ja paremmalla väännöllä, ja 4000 rpm yläpuolella tuo hyytyy täysin, turha edes kierrätellä enempää. Kyllä tuo on niin dieselmäinen bensakone kuin olla ja voi. Pitäähän tuo jo ihan samanlaista nakutustakin.
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
Onko näissä 2019 1.5 ecoboosteissa huoltoväli tosiaankin 2v/30tkm?
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
Re: FOCUS MK4 farkku 1.5 ecoboost M6 koeajolle
On mutta olen öljyt vaihtanut 15tkm välein.fiestafocus kirjoitti: ↑21 Helmi 2022 12:22 Onko näissä 2019 1.5 ecoboosteissa huoltoväli tosiaankin 2v/30tkm?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019