Joo mutta se oli saatavilla jo heinäkuussa. Kovasti fordilla vakuuttivat että hella tekee siihen uutta anturi koska CA loppuinenkaan ei toimi oikein. Nyt pitäisi luottaa siihen että se onkin hyvä..
Focus MK4 latausongelmat
Re: Focus MK4 latausongelmat
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Focus MK4 latausongelmat
Ei hemmetti Haiskahtaa pahasti kusetukselta.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-
- Viestit: 1174
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Eihän me tiedetä onko siinä CA-loppuisessa mitään fyysistä vikaa ollutakaan vai onko kyse ollut koko ajan ohjelmisto-ongelmasta.
Minun mielestä tämä haiskahtaa softavialta, koska uudella akulla se kuitenkin toimii aina jonkun aikaa.
Mun teoria on ollut ja on edelleen se, että auton lepovirta on ollut koko ajan liian suuri ja se kuormittaa akkua juuri sen hitusen verran liikaa, että kalibrointi antaa liian matalat prosentit heti kun akku on vähänkään vanhentunut.
Tätä tukee mielestäni se, että tilanne huononee ajan saatossa koko ajan eikä resetoinnit ja ulkoiset latauksetkaan lopulta auta.
Uudella akulla kaikki toimii taas hetken.
Jos tämä ongelma on saatu softassa korjattua ja siihen päälle tavoitetilan nosto 90%:iin niin ongelma saattaa jopa ollakin pois päiväjärjestyksestä.
Minun mielestä tämä haiskahtaa softavialta, koska uudella akulla se kuitenkin toimii aina jonkun aikaa.
Mun teoria on ollut ja on edelleen se, että auton lepovirta on ollut koko ajan liian suuri ja se kuormittaa akkua juuri sen hitusen verran liikaa, että kalibrointi antaa liian matalat prosentit heti kun akku on vähänkään vanhentunut.
Tätä tukee mielestäni se, että tilanne huononee ajan saatossa koko ajan eikä resetoinnit ja ulkoiset latauksetkaan lopulta auta.
Uudella akulla kaikki toimii taas hetken.
Jos tämä ongelma on saatu softassa korjattua ja siihen päälle tavoitetilan nosto 90%:iin niin ongelma saattaa jopa ollakin pois päiväjärjestyksestä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Kesällä viimeksi soittelin huoltoon näistä latausongelmista, lähinnä S/S toimimattomuus oli aiheena,silloin sovittiin että katsellaan asiaa kesän yli.
Silloin kesällä oli siis jo olemassa sama CA -versio kuin nytkin, tai sitten oli vasta tulossa?
No.Pitänee soittaa huoltoon jos saisi uuden anturin ”testiin”.
Nykyinen on yhtä tuore kuin syncin kartta autossani eli
-BC.
Täytyy kyllä sanoa että jotain parannusta on tullut syksyn aikana kärjestelmään tullut.Tai sitten olen alkanut kuvitella asioita Kenties joku OTA päivitys lataantunut.
Silloin kesällä oli siis jo olemassa sama CA -versio kuin nytkin, tai sitten oli vasta tulossa?
No.Pitänee soittaa huoltoon jos saisi uuden anturin ”testiin”.
Nykyinen on yhtä tuore kuin syncin kartta autossani eli
-BC.
Täytyy kyllä sanoa että jotain parannusta on tullut syksyn aikana kärjestelmään tullut.Tai sitten olen alkanut kuvitella asioita Kenties joku OTA päivitys lataantunut.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Focus MK4 latausongelmat
Lisätäänpä.Tähän ei liene tulossa laajempaa korjauskutsua tulossa vaan asia hoidetaan asiakkaiden palautteen perusteella?Sanpool kirjoitti: ↑22 Marras 2020 16:41 Kesällä viimeksi soittelin huoltoon näistä latausongelmista, lähinnä S/S toimimattomuus oli aiheena,silloin sovittiin että katsellaan asiaa kesän yli.
Silloin kesällä oli siis jo olemassa sama CA -versio kuin nytkin, tai sitten oli vasta tulossa?
No.Pitänee soittaa huoltoon jos saisi uuden anturin ”testiin”.
Nykyinen on yhtä tuore kuin syncin kartta autossani eli
-BC.
Täytyy kyllä sanoa että jotain parannusta on tullut syksyn aikana kärjestelmään tullut.Tai sitten olen alkanut kuvitella asioita Kenties joku OTA päivitys lataantunut.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Focus MK4 latausongelmat
Minulle soittivat Laakkoselta ja kertoivat, että tulisi jonkinlainen kampanja/kutsu kun on toimiva korjaus tiedossa. Sitäpä odotellessa... taitaapa auto vaihtua ennen sitä tällä tahdilla.Sanpool kirjoitti: ↑22 Marras 2020 16:43Lisätäänpä.Tähän ei liene tulossa laajempaa korjauskutsua tulossa vaan asia hoidetaan asiakkaiden palautteen perusteella?Sanpool kirjoitti: ↑22 Marras 2020 16:41 Kesällä viimeksi soittelin huoltoon näistä latausongelmista, lähinnä S/S toimimattomuus oli aiheena,silloin sovittiin että katsellaan asiaa kesän yli.
Silloin kesällä oli siis jo olemassa sama CA -versio kuin nytkin, tai sitten oli vasta tulossa?
No.Pitänee soittaa huoltoon jos saisi uuden anturin ”testiin”.
Nykyinen on yhtä tuore kuin syncin kartta autossani eli
-BC.
Täytyy kyllä sanoa että jotain parannusta on tullut syksyn aikana kärjestelmään tullut.Tai sitten olen alkanut kuvitella asioita Kenties joku OTA päivitys lataantunut.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Focus MK4 latausongelmat
Ok.Laakkosen kanssa asioin minäkin kesällä ja alkuvuodesta kun asiaa viimeksi yritettiin korjailla (akku vaihdettiin).
Kylläpä se taitaa auto vaihtua ennen kuin puhelin pirahtaa asian tiimoilta.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Focus MK4 latausongelmat
Toivotaan että auttaa. Oma menossa parin viikon päästä tähän korjaukseen. On se jännä miten näin pieni asia voi ruveta pidemmän päälle ärsyttämään näinkin paljon Vikaa enemmän ärsyttää varmaan se, että tuo ongelma tuntuu jotenkin niin yksinkertaiselta hoitaa, mutta ei taida sitä olla. Vaikka ei saisi, mutta toivon että tämä ärsyttää Fordillakin koodareita ja ovat lyöneet päätä seinään tämän yksinkertaiselta vaikuttavan ongelman kanssa.
Toisaalta näitä ongelmia tuntuu olevan vähän kaikilla valmistajilla (esim. VAG:n softat). Taitaa tulevaisuuden päästösakot hallita ongelmia niin isosti, ettei tällaisille pienille riitä aikaa/resursseja.
Toisaalta näitä ongelmia tuntuu olevan vähän kaikilla valmistajilla (esim. VAG:n softat). Taitaa tulevaisuuden päästösakot hallita ongelmia niin isosti, ettei tällaisille pienille riitä aikaa/resursseja.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Re: Focus MK4 latausongelmat
Tänään soitettiin huollosta, että olisi ohjelmistopäivitystä ja mahdollisesti BMS(?)-anturin vaihto liittyen virranhallintaan. Oikein tehdaslähtöinen kutsu huoltoon, ei siis omasta valituksesta johtuvaa. Mullahan on on keväällä 2019 valmistettu Focus toiminut sikäli hyvin, että SS:ia saa käyttää pitkäänkin, että lakkaa toimimasta (eli akussa on potkua) ja Webasto on toiminut aina. Toisinaan inforuudussa ilmoitus akun alhaisesta varauksesta, mutta eipä tuo näytä mihinkään vaikuttavan näin päivittäisen käytön kannalta. Anturissa JX6T 10C679-BC ja käsitykseni mukaan ollut uudesta asti.
Lisäys: korjataan sen verran, että pari Deep Sleep-tilaa aktivoitunut FordPassin mukaan elokuussa 2019, mutta sittempä niitä ei ole näkynyt. Olisko joku OTA-päivitys korjannut ne...
Lisäys: korjataan sen verran, että pari Deep Sleep-tilaa aktivoitunut FordPassin mukaan elokuussa 2019, mutta sittempä niitä ei ole näkynyt. Olisko joku OTA-päivitys korjannut ne...
Re: Focus MK4 latausongelmat
Onko kellään vielä tästä uusimmasta kokemuksia?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus MK4 latausongelmat
Viime viikolla päivitys. CA-loppuinen anturi jo tehtaalta lähtiessä.
Torstaina maantieajoa 1,5 h.
Sen jälkeen auto parkissa torstai ilta -> lauantai aamu. Lauantaina pari 10...15 km matkaa.
Sitten auto parkissa la klo 12 -> su klo 11. Ja niin vain lähti Webasto sunnuntaina tulille.
Latausjännite on edelleen enimmäkseen 14,7...14,9 V.
Nyt auto on seisonut sunnuntai illasta (1,5 h maantieajon jäljiltä) ja todennäköisesti vasta torstai iltana seuraavan kerran ajoa.
Saa nähdä miten pidemmän levon jälkeen riittää akkua.
Torstaina maantieajoa 1,5 h.
Sen jälkeen auto parkissa torstai ilta -> lauantai aamu. Lauantaina pari 10...15 km matkaa.
Sitten auto parkissa la klo 12 -> su klo 11. Ja niin vain lähti Webasto sunnuntaina tulille.
Latausjännite on edelleen enimmäkseen 14,7...14,9 V.
Nyt auto on seisonut sunnuntai illasta (1,5 h maantieajon jäljiltä) ja todennäköisesti vasta torstai iltana seuraavan kerran ajoa.
Saa nähdä miten pidemmän levon jälkeen riittää akkua.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
-
- Viestit: 1174
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Sanot, että akku on jatkuvasti ollut tyhjänä.
Jännä, että eri autoyksilöt käyttäytyvät eri tavoin. Minullahan taas akku on koko ajan ollut täynnä ja mielestäni sitä jopa yliladataan silloin kun vika on päällä. Latausjännite on pysytellyt 14,7-14,9V tietämissä ja minusta se on pitkänpäälle liikaa.
Minulla on akku vaihdettu kaksi kertaa takuuseen ja molemmilla kerroilla se on auttanut muutamaksi viikoksi.
Olen pohtinut asian olevan jopa niin päin, että valvonnan seottua tapahtuva ylilataaminen keittää akun piloille......
No, ensiviikolla pajalle....
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Kesälläkin piti ladata ulkoisella laturilla jos halusi että S&S toimii. Volkkarin akun kuormitustesteri antoi akulle tuloksen vaihda akku. Saa nähdä miten maanantaina käy..PiuhaPoikki kirjoitti: ↑05 Joulu 2020 08:07Sanot, että akku on jatkuvasti ollut tyhjänä.
Jännä, että eri autoyksilöt käyttäytyvät eri tavoin. Minullahan taas akku on koko ajan ollut täynnä ja mielestäni sitä jopa yliladataan silloin kun vika on päällä. Latausjännite on pysytellyt 14,7-14,9V tietämissä ja minusta se on pitkänpäälle liikaa.
Minulla on akku vaihdettu kaksi kertaa takuuseen ja molemmilla kerroilla se on auttanut muutamaksi viikoksi.
Olen pohtinut asian olevan jopa niin päin, että valvonnan seottua tapahtuva ylilataaminen keittää akun piloille......
No, ensiviikolla pajalle....
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Focus MK4 latausongelmat
Tänään vaihdettiin akun miinusnavassa oleva anturi. Softan päivitys ei onnistunut ilmeisesti tehtaan serveri(?)ongelman takia.
Mulla auto ollut oireeton, mutta nythän se voi alkaa temppuilee, ku menty ehjää ropaamaan
vanha anturi: C95YW SW:4.6 JX6T-10C679-BC (uudesta asti, valmistettu keväällä 2019)
uusi anturi: C95YW SW:5.5 JX6T-10C679-CA
Mulla auto ollut oireeton, mutta nythän se voi alkaa temppuilee, ku menty ehjää ropaamaan
vanha anturi: C95YW SW:4.6 JX6T-10C679-BC (uudesta asti, valmistettu keväällä 2019)
uusi anturi: C95YW SW:5.5 JX6T-10C679-CA
Re: Focus MK4 latausongelmat
Vastaava -BC versio löytyy minultakin ja ongelmia ,kuten olen kirjoittanut, on aika ajoin ollut.Tänään viimeksi takalasin lämmitin ei toiminut.
Pitääpä nyt soittaa huoltoon.Ei vaan ole sanut aikaiseksi.
Jännä juttu että joillekin on tästä soitettu joillekin ei...Olisko firmasta kiinni?
Pitääpä nyt soittaa huoltoon.Ei vaan ole sanut aikaiseksi.
Jännä juttu että joillekin on tästä soitettu joillekin ei...Olisko firmasta kiinni?
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Focus MK4 latausongelmat
Mulla oli tänään auto pajalla. Kaikki meni hyvin ja start/stop heräsi henkiin. Huomasin muuten, että auton kaikki modulit olivat päivittyneet tänään aamulla, kun auto makasi työpaikan pihalla.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus MK4 latausongelmat
Auto kävi tänään pajalla. BMS moduli vaihdettu ja softa kuulemma päivitetty. Kotimatkalla ei s/s toiminut mutta saattoi johtua lämpötilastakin.Seurataan tilannetta...
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
-
- Viestit: 1174
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Mulla oli myös pajotettavana.
Käynnin varsinainen syy oli määräaikaishuolto mutta samalla tehtiin päivitykset ja konfiguroinnit.
Mielestäni BMS-moduuli on myös vaihtunut vaikka se jo kertaalleen vaihdettiinkin. Merkinnät on samat mutta anturi on ihan puhdas ja uuden näköinen.
Kaikki toimi huoltoon mennessä ja samoin sieltä tullessa. On pelannut akun vaihdon jälkeen jatkuvasti.
Nyt sitten vain kovaa ajoa ja seurantaa.
Käynnin varsinainen syy oli määräaikaishuolto mutta samalla tehtiin päivitykset ja konfiguroinnit.
Mielestäni BMS-moduuli on myös vaihtunut vaikka se jo kertaalleen vaihdettiinkin. Merkinnät on samat mutta anturi on ihan puhdas ja uuden näköinen.
Kaikki toimi huoltoon mennessä ja samoin sieltä tullessa. On pelannut akun vaihdon jälkeen jatkuvasti.
Nyt sitten vain kovaa ajoa ja seurantaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Ennen bms vaihtoa / kalibrointia latausjännite ollut _aina_ 13.0-13.4v jos webasto on ollut ajastettuna. Nyt lataa 14.7-14.9v.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-
- Viestit: 1174
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Latausjännitteen lisäksi olisi hyvä tietää laskennallinen varausprosentti.
Järjestelmähän lataa "täysillä" kunnes varaustila alkaa olla lähellä tavoiteltua 80%. Sen jälkeen jännitettä säädellään tilanteen mukaan.
Jos huhut siitä, että tavoiteprosentti on nostettu 90:een pitävät paikkansa niin sehän tarkoittaa, että se täyden latauksen jakso kasvaa huomattavasti.
Eli tuo havaintosi saattaa kertoa siitä, että järjestelmä todella pyrkii kohti 90% varausta. Nyt pitäisi vain tietää kuinka lähelle sitä päästään....
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Ai perhana juu, toden totta. Unohdinkin tuon jutun varauksen nostamisesta 90%. Pitääkin katsoa, mitä se näyttää, koska mullahan oli ennen tätä päivitystä forscanilla muutettu tuo maksimi varaustaso 100%:iin.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑11 Joulu 2020 09:47Latausjännitteen lisäksi olisi hyvä tietää laskennallinen varausprosentti.
Järjestelmähän lataa "täysillä" kunnes varaustila alkaa olla lähellä tavoiteltua 80%. Sen jälkeen jännitettä säädellään tilanteen mukaan.
Jos huhut siitä, että tavoiteprosentti on nostettu 90:een pitävät paikkansa niin sehän tarkoittaa, että se täyden latauksen jakso kasvaa huomattavasti.
Eli tuo havaintosi saattaa kertoa siitä, että järjestelmä todella pyrkii kohti 90% varausta. Nyt pitäisi vain tietää kuinka lähelle sitä päästään....
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-
- Viestit: 1174
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Osaatko antaa koordinaatteja mistä sen sieltä näkee?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
BCM modulista muistaakseni joku ”target state of charge” tjms.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus MK4 latausongelmat
Omassa autossa on webasto pelannut päivitysten jälkeen. Ei tosin ole kuin max 20 minuuttia kerrallaan ollut päällä. Aiemmin ei edes käynnistynyt vaikka olisi tullut useampi tunti ajoa edellisenä päivänä.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8