Kitkoilla kiilloitetaan moottoritien liittymärampit ja muut tien risteykset peilijäälle. Nastarenkaat rikkovat tuota kiilloitettua pintaa jolloin kitkarengas edes toimisi näissä paikoissa. Kitkarenkailla ja nastarenkailla ajaneena myönnän että kitkoilla ajelee varovaisemmin kun tietää että auto ei välttämättä pysähdy siinä matkassa mitä nastarenkailla tod. näk. pysähtyisi, pitää siis ennakoida = ajan hitaammin ja yllätykset liikenteessä tulee huomattua paremmin. Olen jo harkinnut että alkutalveksi kitkat ja loppu talveksi nastat, niin olisi hyvä kombinaatio tänne kulmille.
Ja tuo nastarenkailla kuollonkolareiden isompi määrä kertoo vain siitä että ajetaan agressiivisemmin / kovempaa kun luotetaan liikaa niihin nastoihin. Sitten ei jää aikaa ennakoida ja yllätykset koituu kohtaloksi.
Nastarenkailla aiheutetaan kuolonkolareita suhteessa paljon enemmän kuin kitkoilla
Re: Nastarenkailla aiheutetaan kuolonkolareita suhteessa paljon enemmän kuin kitkoilla
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Nastarenkailla aiheutetaan kuolonkolareita suhteessa paljon enemmän kuin kitkoilla
berex kirjoitti: ↑20 Touko 2019 11:06 Konkreettinen esimerkki on jo ketjun otsikossa, eli nastarenkailla aiheutetaan enemmän kuolonkolareita kuin kuin kitkarenkailla!! Joku syy siihenkin varmasti on ja tuskin kaikki nastarenkailla ajavat ovat vain huonompia kuskeja. Toinen esimerkki on vaikka tämä edesmennyt talvi, kun ei oikein edes lunta vaan melkein voisi sanoa että jopa kuivat tiet suurimman osan talvea. Toki itse asun tampereella ja pohjoisosissa suomea lunta jossain vaiheessa jopa oli, mutta jos nyt näitä rengastestejä sitten uskoo jotka jäävät kiinni melkein joka kerta siitä että testiin onkin annettu erikoisvalmistetut renkaat joita ei kukaan voi ostaa, niin lumella näissä testeissäkin kitkat pitää paremmin kuin nastat. Ja jos ette ole näistä huijausasioista kuullut niin sitten on jäänyt uutiset lukematta. Mutta edelleenkään toivon ettei kukaan pahoita mieltään näistä kirjoituksista, mutta joku nastarenkailija voisi vuorostaan selittää tämän ketjun otsikon aiheen syyn?
Voisko yksi syy olla että nastarenkaan käyttäjiä olis enemmän ja kitkan ylipehmeä lamelli kun ottaa ja heittää kiven tuulilasiin ni jälki on pahempaa kuin nastassa.
Ajaahan neliveto ralliautot talvella nastoitetuilla kumeilla,jos ajaisivat kitkoilla niin veikkaan että metsähallitus kutsuu.
-Ajossa Ford Kuga Phev Vignale
-Edellinen Ford Mondeo Hev Titanium -18
-Ex:Focus wagon -16,Nissan 350Z,Bmw 330i e90,Bmw 335D e92,Mazda 3 MPS,MB 320 cdi,Chrysler 300C Hemi,
Bmw 118i,Bmw 325 i, 4xCorolla,Skoda Octavia,Golf VI,Volvo c30 T5
-Edellinen Ford Mondeo Hev Titanium -18
-Ex:Focus wagon -16,Nissan 350Z,Bmw 330i e90,Bmw 335D e92,Mazda 3 MPS,MB 320 cdi,Chrysler 300C Hemi,
Bmw 118i,Bmw 325 i, 4xCorolla,Skoda Octavia,Golf VI,Volvo c30 T5
Re: Nastarenkailla aiheutetaan kuolonkolareita suhteessa paljon enemmän kuin kitkoilla
Mahtavatko nekään käyttää, jos pikiksellä on 99% mustaa ja märkää asfalttia?Janosiki kirjoitti: ↑15 Elo 2020 21:25 Voisko yksi syy olla että nastarenkaan käyttäjiä olis enemmän ja kitkan ylipehmeä lamelli kun ottaa ja heittää kiven tuulilasiin ni jälki on pahempaa kuin nastassa.
Ajaahan neliveto ralliautot talvella nastoitetuilla kumeilla,jos ajaisivat kitkoilla niin veikkaan että metsähallitus kutsuu.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009