kiertokanget

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

kiertokanget

Viesti Kirjoittaja foorti »

Mahtaakohan 1.6 sierran alkuperäiset kiertokanget kestää kuinka hyvin ahtopaineita, vai laitetaanko suoraan vaihtoon? Ollaan siis hankkimassa koneeseen osia,Kokemukset ja vinkit tervetulleita..
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Riippuu paineista.. :roll:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kanget kestää joku 0.5bar ainakin, mutta laakerit ei tykkää (=laakerit uusiks)
kansipahvi vaihtoon, eikä parempi ö-pumppukaan pahaa tekis

stocka-tbo:ssa on muistaakseni noin 100 heppaa, ja vakio 2.0:ssa pari enemmän, eli....
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

no mikäs niistä laakereista heikon tekee ??
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jaakko85 kirjoitti:no mikäs niistä laakereista heikon tekee ??
Ei mikään, vakiolaakerit kestää uskomattomia tehoja/paineita. ns. kuparilaakerit (punametalli) on vanhanaikaista "turhaa" kikkailua. :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti: Ei mikään, vakiolaakerit kestää uskomattomia tehoja/paineita. ns. kuparilaakerit (punametalli) on vanhanaikaista "turhaa" kikkailua. :wink:
no en usko että ne vakiolaakerit mitään puoltabaria säikähtää.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jaakko85 kirjoitti: no en usko että ne vakiolaakerit mitään puoltabaria säikähtää.
Eikä vielä puoltatoistakaan. (jos laakerivälykset ja ö-paineet kunnossa)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

eikös ne jotkut cossyissäkin käytä ohc laakereita, ovat yhtä lujia? mutta maksavat hieman vähemmän.
Mikey
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Helmi 2005 21:23
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Kyllä ne käy sillä itsekin laitoin Ohc:n laakerit Cossun konneeseen ja on paljon halvemmat kuin Cossun omat (n.400€) :shock:
Ei riemull rejaa ku Cossu tanel ajaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Mikey kirjoitti:Kyllä ne käy sillä itsekin laitoin Ohc:n laakerit Cossun konneeseen ja on paljon halvemmat kuin Cossun omat (n.400€) :shock:
Näin.
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

kyllä, kiertokanget kestää varmaan tuota painetta..Mutta rpm rajapinta menee varmaan tuolla 8000 kierroksen paikkeilla, 1.6 saa vissiin vahvistettuja kiertokankeja jostain metallialan yrityksistä, ainakin kuuleman mukaan. Tarkoituksena olisi laittaa kyseiseen koneeseen Cosworthin männät jotka ovat lujempaa tekoa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kannattaa melkein sitten alottaa 2.0 lohkosta niin ei tarvitse paljoa porata että männät mahtuu sinne..
Focus 1.0 edition a6 2017
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

varastosta löytyy jo kairattu 1.6 lohko mihin käy 2l männät..
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Seinämän paksuun on mikä? Ettäei vaan mene puhki... ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

Kyllä siinä vielä paksuutta on, sen jälkeen kun lohko on pamahtunut en varmaan sano noin :)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

höm, mikset vaihda vaikka 205 lohkoon, saa kuitenkin halvalla ja kestää paremmin kun tuo 16lohko. ? tietenkin jos haluaa harrastaa...
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tosin itselläni on 2l lohko jossa 92mm männät... Jos puhkeaa sylinteri niin sitten asennutan sylinteriputket paksulla seinämällä niin pitäisi alkaa kestää.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

on minulla 2l lohkojakin..ei nyt siitä ole kyse ettei 2l lohkoon kannattaisi rakentaa.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

foorti kirjoitti:on minulla 2l lohkojakin..ei nyt siitä ole kyse ettei 2l lohkoon kannattaisi rakentaa.
...vaan siitä mitä taisin jo jossain topicis sanoa, eli huijataan sit pahaa setää(inssiä) että kone olisi 1.6 turbo niin saadaan se läpi 2.0+20%tehoa papereilla. :wink: eiks je?
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

voi olla.. :wink:
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Heh... tekisi 1.3:sta =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Eemeli kirjoitti: ...vaan siitä mitä taisin jo jossain topicis sanoa, eli huijataan sit pahaa setää(inssiä) että kone olisi 1.6 turbo niin saadaan se läpi 2.0+20%tehoa papereilla. :wink: eiks je?
mutta mikäs tässä ajatuksessa on takana?saman verranhan siinä saa tehoa olla vaikka tekis sen 1.3 :sta jos sitä verrataan 2.0 alustaan ja tehoihin+20%tehoa.
irc voicecoil
foorti
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja foorti »

tai sitten jos auto on 1.6 papereilla+puhallin..ei tarvi muutoskatsastaa 2 litraseksi..vaan saa suoraan leiman vaikka siinnä on 1.6:ssa on 2l sisukset. Kun inssi katsoo vaan lohkonumeron perusteella että se on 1.6..
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

hei mistä mä saan noita "punalaakereita"?? en tiedä edes mistä niitä ylipäätään kysyy...
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Volmari kirjoitti:hei mistä mä saan noita "punalaakereita"?? en tiedä edes mistä niitä ylipäätään kysyy...
alan viripajoilta.esim.rallyrace,autoracing jne...
Vastaa Viestiin