Elikkäs ongelma olisi tälläinen. Ajatuksena olis madaltaa sierra aivan tosissaan. Löytyisikö tietoa esim. säädettävistä alustoista kuinka paljon niissä on säätövaraa? Ja mistä niitä mahtaisi saada? Ja jos löytyisi tietoa käykö jostain muusta autosta alustan osat, vaikka pienellä laitolla? Autohan on ford sierra vm. 93.
Kiitokset vastauksista etukäteen
Ford sierran överi madallus
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58
Re: Ford sierran överi madallus
Rallyracelta saa riittävästi linttaavaa settiä
Cosworthi Fordi Tuo Pohjolan Skyline.
Re: Ford sierran överi madallus
Säädettävää alustaa? Nooo, cambersäätö- eteen, niin helpoin, josko vähän hintava ratkaisu, on hommata säädettävät alatukivarret eteen, ja caster- säätöön reaktiotangot, joita lyhetämällä tai pidentämällä voit säätää casteria, toki tällöin alkup, vakaaja pitää sijoittaa uuteen paikkaan, jolloin voi harkita säädettävää veitsivakaajaa. Takapäähän pystyy modaamaan camber-säädön, kun isontaa tukivarsien sisimmäisiä kiinnityslaatikoita, ja vinguttaa reikiä ylöspäin, sitten hitsaa topparit ja epäkeskeisillä prikoilla haluttu camber säätö. Tuossa linkki kyseiseen muutokseen. Jotkut muokkaa vielä uloimpia laatikoita, niin saa taake aurauksensäädön, mutta itse tein vaan ton cambersäädön. Kaikkiin edellämainittuihin muutoksiin löytyy prikka-vastine-viritelmiä, joista osa ei vaan ole kovin laillisia. Alustankorkeussäätöön hommasin GAZin kynätolpat Burtonilta, niistä löytyy myös jäykkyyssäätö. Tällaisella tavalla itse oon lähteny tekemään "säädettävää alustaa", joka laajana käsitteenä sisältää em. juttuja.Jantsari kirjoitti:Elikkäs ongelma olisi tälläinen. Ajatuksena olis madaltaa sierra aivan tosissaan. Löytyisikö tietoa esim. säädettävistä alustoista kuinka paljon niissä on säätövaraa?
Jos kuitenkin tarkoitit vaan korkeussäädettävää alustaa, niin kynätolppia/coili-alustaa myy tosiaan Rallyrace, mutta Burtonilta saa myös, ja oli halvempaa ainakin vuosi sitten.
E: Ja takaiskaritornit kannattaa vahvistaa, coilien kanssa:
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra4.htm
Tossa yksi ratkaisu.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ford sierran överi madallus
Noniin tuohan kuulostaa oikeen hyvältä! Hakusessa tosiaan on pelkät korkeussäädettävät tolpat. Osaatteko sanoa paljonko noin mahtaa olla säätövaraa ja paljonko laittoa vaatii, että saadaan tuollaiset GAZin kynätolpat paikalleen, vai istuuko suoraan?