Pro Diesel

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kugahan
Viestit: 88
Liittynyt: 20 Syys 2013 19:40

Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Kugahan »

Ajattelin ryhtyä käyttämään uudessa 2,0 dieselissä ainakin talvikaudella Pro Dieseliä, vaikka se kalliimpaa onkin. Kulutuseroahan ei käytännössä ole, mutta vähempi tuhka ja muuten paremmat ominaisuudet (esimerkiksi vähäisempi öljynlaimentuma regenerointien seurauksena) houkuttavat, jos vaikka pakokaasusysteemit ja suuttimet pysyisivät pidempään puhtaina.

Pieni epäluulo vaan heräsi, kun jollain foorumeilla on raportoitu lisälämmittimen huonommasta toiminnasta Pro:lla. En kyllä ymmärrä, mistä se voisi johtua, koska Pronhan pitäisi olla oikeasti parempaa tavaraa kuin normidieselin ja luulisi sen vähätuhkaisuuden olevan nimenomaan eduksi myös lisälämmittimessä.

Itse en ole aiemmin Prota kalliimmaan hintansa vuoksi käyttänyt, mutta löytyykös tältä foorumilta pidempiaikaista kokemusta samasta koneesta, lämmittimestä ja Prosta? Onko ollut ongelmia? Kulutuskokemuksiakin voi toki raportoida, vaikka niillä nyt ei omalle valinnalle paljon merkitystä olekaan. Itse vaan haluaisin käyttää kaikki mahdolliset keinot pitää kone puhtaampana.
Mondeo69
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Marras 2013 18:19

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Mondeo69 »

Samaa paskaa ne kaikki on :)
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja svart »

Tuossa pro:ssa oli joku aines osa mikä ei lupaillut hyvää voitelulle pumpuja silmällä pitäen ja verrattuna näihin nykyisiin normi diiseleihin. Vag-arenalla oli tuosta juttua aiemmin.
Ford #11
JMSC
Viestit: 145
Liittynyt: 29 Marras 2012 11:12
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Talvilaadun kanssa on aina hyvä lisätä hieman 2t öljyä sekaan tankatessa voitelee paremmin sekä pumpun että suuttimet.
Talvilaatu kun on todella "kuivaa".
Itse olen käyttänyt prota satunnaisesti en ole huomannut mitään eroa, ehkä toimisi paremmin jos tätä käyttäisi ainoastaan?
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Miksi just 2T-öljyä? Jos naftan sekaan öljyä laittaisin niin laittaisin samaa kamaa mitä moottoriinkin.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
JMSC
Viestit: 145
Liittynyt: 29 Marras 2012 11:12
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja JMSC »

mösjöö kirjoitti:Miksi just 2T-öljyä? Jos naftan sekaan öljyä laittaisin niin laittaisin samaa kamaa mitä moottoriinkin.
Palaa kaiketi "paremmin", voihan sinne laittaa vaikka ATF:ää palaa sekin siellä joukossa.
2t öljy vaan on tehty "poltettavaksi".
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Tessu
Viestit: 1741
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Onko muutes olemassa mitään ainetta ihan OIKEESTI talvikautena jota voi käyttää talvilaadun seassa voitelun parantamiseksi,vai onko se aina kompromissi että kun laitata jotain mönjää sekaan niin päästöt nousee ja tuhkaa tulee heeh?
Eiköhän se ole sitte samajuttu et käyttää mitä käyttää jos sekaan pitää jotai 2T öljyä lirauttaa,sen jälkee ei ainakaan ole mitään ekodieseliä?
Aattelin vaan kun on jo kaikenmoisia litkuja keksitty autoilijoiden rahojen pois saamiseksi?
jyha
Viestit: 200
Liittynyt: 25 Elo 2013 00:36
Paikkakunta: sammatti

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja jyha »

Tessun viimeinen lause kertoo oleellisen.
2t öljyä sekaan vaan, öljyä se dieselkin on.
Mondeo 130 tdci -02
JMSC
Viestit: 145
Liittynyt: 29 Marras 2012 11:12
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Juuri tämänkin takia 2t öljyä kun sen nyt ei "pitäisi" ainakaan paljoa lisätä päästöjä tai tuhkaa.
Ja nimenomaan lirauttaa sitä sinne sekaan eikä lisää litratolkulla.
Normi riisseli ja MPÖ sisältää voitelevia ainesosia joita ei taas ole lämmitysöljyssä ja joita on erittäin vähän talvilaadun riisselissä tämän takia voitelua on hyvä hieman lisätä.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Vastaa Viestiin