Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
S-P-H
Viestit: 617
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

"- Ford Individual Korinmuotoilusarja - 5-ovinen ja Wagon: Korinväriset etu-, sivu- ja takahelmat; Alempi etusäleikkö 3-osainen, hunajakenno-muotoilu, kiiltävän musta; Edessä ja takana alailmanohjain; Iso takaspoileri (katossa), korinvärinen; Punaiset jarrusatulat."

Näin yks päivä Tampereella valkoisen Focuksen, jossa oli tuo ja näytti muuten paljon ST:ltä (paitsi edestä). Erehdyin jopa sivukulmasta luulemaan ST:ksi
kunnes lähempää huomasin, että hemmetti sehän on perus diisseli. Todella maukas korisarja!
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Avatar
Portti
Viestit: 87
Liittynyt: 23 Loka 2005 16:09

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Portti »

Miten kireälle tällaisen uudemman vm. 2011 farmari-Focuksen alkuperäisen taakkatelineen uskaltaa kiristää? Asensin äsken tuollaisen telineen kattokaiteisiin kiinni ensimmäistä kertaa ja käyttöohjeen mukaan kiristystyökalun pitäisi napsahtaa kun teline on riittävän kireällä. En kuitenkaan huomannut mitään napsahdusta telinettä kiristettäessä vaikka ruuvasin telineen kiinni varsin tiukalle omasta mielestäni. Arvelutti että kattokaiteet kohta rusahtaa.
Fiesta ST 2019
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Portti kirjoitti:Miten kireälle tällaisen uudemman vm. 2011 farmari-Focuksen alkuperäisen taakkatelineen uskaltaa kiristää? Asensin äsken tuollaisen telineen kattokaiteisiin kiinni ensimmäistä kertaa ja käyttöohjeen mukaan kiristystyökalun pitäisi napsahtaa kun teline on riittävän kireällä. En kuitenkaan huomannut mitään napsahdusta telinettä kiristettäessä vaikka ruuvasin telineen kiinni varsin tiukalle omasta mielestäni. Arvelutti että kattokaiteet kohta rusahtaa.
Kyllä se mukana seurannut momenttiväännin napsahtaa sitten aikanaan, mutta saa vetää kyllä tosiaan aika ronskein väännöin. Itse ensimmäistä kertaa niitä kiinnittäessäni ihmettelin myös jo työkalua, että onkohan se ihan ok, kun alkoi jo ranteet vääntyä mutkalle. :lol: Mutta kyllä se sitten loppujen lopuksi napsahteli, kun tein lopuksi vielä yhden "kunniakierroksen". Ja kyllä ne siellä niin jämäkän tuntuisesti istuvat, kun vain kääntää niin tiukkaan kuin saa, että kyllä ne siellä pysyvät (kuuluisia viimeisiä sanoja? :lol: ).
Avatar
Portti
Viestit: 87
Liittynyt: 23 Loka 2005 16:09

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Portti »

Kiitos vastauksesta Fordsonson. Pitänee sitten käydä vielä kiristelemässä noita lisää. Kattokaiteet on vissiin säilyneet sinulla ehjinä tiukasta kiristelystä huolimatta.
Fiesta ST 2019
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Portti kirjoitti:Kiitos vastauksesta Fordsonson. Pitänee sitten käydä vielä kiristelemässä noita lisää. Kattokaiteet on vissiin säilyneet sinulla ehjinä tiukasta kiristelystä huolimatta.
Juu, ehjänä ovat edelleen (ei mitään jälkiä havaittavissa). Tuollaisella ruuvinvääntimen tyyppisellä työkalulla vain on hankala kiristellä tuohon ohjeistettuun momenttiin. Siihen olisi ehkä voinut ajatella mukaan vähän toisentyyppistäkin vempelettä, niin kävisi homma hieman helpommin.
Kiltti Hamonen
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Tammi 2013 15:14

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Kiltti Hamonen »

Portti kirjoitti:Miten kireälle tällaisen uudemman vm. 2011 farmari-Focuksen alkuperäisen taakkatelineen uskaltaa kiristää? Asensin äsken tuollaisen telineen kattokaiteisiin kiinni ensimmäistä kertaa ja käyttöohjeen mukaan kiristystyökalun pitäisi napsahtaa kun teline on riittävän kireällä. En kuitenkaan huomannut mitään napsahdusta telinettä kiristettäessä vaikka ruuvasin telineen kiinni varsin tiukalle omasta mielestäni. Arvelutti että kattokaiteet kohta rusahtaa.
Mitähän tuo taakkateline mahtaa kustantaa? Pitäisi tässä ennen pitkää käydä jostain hakemassa.
mjl_79
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Kesä 2013 14:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja mjl_79 »

JohnFinn kirjoitti:Onneksi olkoon vaan - ja onnea taipaleelle. 8)
Kun farkku ja tuollainen varustelu, niin miksei saman tien moottoriksi väh. 115 diesel ( tai 4-syl. Ecoboost ), jossa on käytännössä aivan toisella lailla vääntöä ( kun auto on kuormattuna! ) kuin 3-syl. Ecoboostissa - varsinkin kun pyöräkokona on 17" ( ! ). 4-sylinteriset moottorit ovat juuri sen verran painavampia, että ajokäytöseron huomaa varsinkin talviajossa - 1,0 Ecoboostin tappioksi.
Kyllä tuo 125hp 1.0l EcoBoost oli pitkän ja tarkan harkinnan tulos. Wetterillä oli lähes samoilla varusteilla(tärkeimpinä vertailua ajatellen sama korimalli, moottori sekä vanteet ja korisarja) oleva esittelymalli joka minulle on tulossa ja koeajoin sitä kahteen otteeseen yhteensä useamman tunnin ajan ja koin sen olevan oikein mukava paketti. Mielestäni se oli miellyttävämpi ajaa kuin nykyinen 06 vuosimallin BMW 530dA jossa on tehoja n. 220hp ja vääntöä 500nm. Tehot toki puuttuu BMW:hen verrattuna, rekasta tuolla Focuksella ei enää tosiaankaan polkaista samalla tavalla ohi :P

Hain myös mahdollisimman suurta rahallista säästöä ylläpitokuluissa BMW:hen verrattuna, isäksi tulo pienensi perheen tuloja radikaalisti ja menot kasvoi kuitenkin samalla huomattavasti, pitää priorosoida mihin rahat käyttää 8)
Vertailuna nykyisen BMW:n vakuutusmaksut(huippukasko) sekä verot sisältäen dieselveron on vuodessa yhteensä 2240€. 1.0l Focuksen vakuutusmaksu(sama huippukasko) oli IFin laskurilla 530€ + autovero n. 90€ eli vuositasolla säästän 1620€ pelkästään noissa. BMW:ssä tulee kohta 200K mittariin, paljon alkaa mennä kallista osaa uusiksi tässä kohtaa. Lisäksi suurin osa on minulla kaupunkipyöritystä, ajotietokone näyttää edellisen 10 000km keskikulutukseksi tasan 10.0l/100km keskinopeuden ollessa n 35km/h, eli huomattava säästö odotettavissa myös polttoainekuluissa.

Ikävä vain että toimitus kestää, eilen kävin Wetteriltä kyselemässä aikatauluista, tehdas oli vahvistanut että auto pääsee tuotantoon vasta kuukauden päästä syyskuun puolivälin tienoilla ja minulle luovutus arviolta lokakuun viimeisellä viikolla.. :cry: Alunperin tilattu kesäkuussa ja toimitusta lupailtiin silloin syyskuulle.
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Onko kukaan asennuttanut vetokoukkua 1.0 EcoBoostilla olevaan Focukseen? En millään saa päähäni mistä mutta jotenkin takaraivossa kuvittelen että olisin lukenut tarpeesta tehdä myös jäähdyttimelle jotakin. Vai olenko nähnyt unta?
Focus mk3 EcoBoost
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja taky »

vorkki kirjoitti:En millään saa päähäni mistä mutta jotenkin takaraivossa kuvittelen että olisin lukenut tarpeesta tehdä myös jäähdyttimelle jotakin. Vai olenko nähnyt unta?
Ei jäähdyttimelle, mutta muistaakseni ylimääräinen vesipumppu (sähköinen) pitää asentaa.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Waltzu
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Helmi 2013 12:21

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Waltzu »

Tuli selattua Fordin sivuja ja huomattua Focuksen hinnastoon ilmestyneen 1.6 Ecoboost Flexifuel mallit, tosin vain 150hv versiona.
Maracaia
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Syys 2013 18:52

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Maracaia »

Waltzu kirjoitti:Tuli selattua Fordin sivuja ja huomattua Focuksen hinnastoon ilmestyneen 1.6 Ecoboost Flexifuel mallit, tosin vain 150hv versiona.
Joo, kauppias kertoili minulle tuosta Focuksen 1.6 Ecoboost Flexifuel:ista elokuun alussa, kun kävin oman autoni aikataulua kyselemässä.

Fordilla kun lomien jälkeen alkoi vuoden 2014 malliston tuotanto, niin siihen mallistoon tuli tuo vaihtoehto. Olivat saaneet CO2-arvot väännettyä samaan kuin bensakoneella (eli 137 g/km).
mjl_79
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Kesä 2013 14:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja mjl_79 »

Itsekkin kävin kyselemässä toimitusaikatauluja tänään. Hämmästys oli suuri kun sain kuulla että nyt järjestelmä näyttäisi auton menevän vasta marraskuussa tuotantoon. Alun perin tein tilauksen kesäkuussa ja silloin luvattiin toimitusta minulle syyskuussa, nyt näyttää että ei varmaan edes jouluksi saavu.. :shock:
Maracaia
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Syys 2013 18:52

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Maracaia »

mjl_79 kirjoitti:Itsekkin kävin kyselemässä toimitusaikatauluja tänään. Hämmästys oli suuri kun sain kuulla että nyt järjestelmä näyttäisi auton menevän vasta marraskuussa tuotantoon. Alun perin tein tilauksen kesäkuussa ja silloin luvattiin toimitusta minulle syyskuussa, nyt näyttää että ei varmaan edes jouluksi saavu.. :shock:
Minulle automyyjä kertoi arvioiduksi toimituspäiväksi 5.10. Auto siis tilattu heinäkuun alussa. Pitänee vielä tänään varmistella, pitääkö tuo päivä vielä paikkansa, kun sinullakin on tuo toimitus noin viivästynyt.

*Edit* Jep, viesti tuli, että auton arvioidaan olevan Turussa 5.10.2013, joten saisikohan sen jo seuraavalla viikolla alle...
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Onko kenelläkään Focuksessa tehtaan Individual-korisarjaa? Saakohan sen yhteyteen laitettua roiskeläpät?
Focus mk3 EcoBoost
mjl_79
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Kesä 2013 14:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja mjl_79 »

Maracaia kirjoitti: Minulle automyyjä kertoi arvioiduksi toimituspäiväksi 5.10. Auto siis tilattu heinäkuun alussa. Pitänee vielä tänään varmistella, pitääkö tuo päivä vielä paikkansa, kun sinullakin on tuo toimitus noin viivästynyt.

*Edit* Jep, viesti tuli, että auton arvioidaan olevan Turussa 5.10.2013, joten saisikohan sen jo seuraavalla viikolla alle...
Jos saa kysyä niin mikä Focus sinulle on tulossa ja minkälaisilla varusteilla? Myyjä selvittää tällä hetkellä syytä minun auton viivästymiselle maahantuojan kanssa, epäilivät että jokin minun ottamista varusteista on syypää. Mutta aika hurjaa kun kesäkuussa tilattu mutta tilausjärjestelmä näyttää tällä hetkellä että se valmistettaisiin ehkä joskus marraskuussa, tuotantopäivä ei ole varma vieläkään. Ja siitä ottaa vielä kuukauden laivata se Suomeen..
Maracaia
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Syys 2013 18:52

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Maracaia »

mjl_79 kirjoitti:Jos saa kysyä niin mikä Focus sinulle on tulossa ja minkälaisilla varusteilla? Myyjä selvittää tällä hetkellä syytä minun auton viivästymiselle maahantuojan kanssa, epäilivät että jokin minun ottamista varusteista on syypää. Mutta aika hurjaa kun kesäkuussa tilattu mutta tilausjärjestelmä näyttää tällä hetkellä että se valmistettaisiin ehkä joskus marraskuussa, tuotantopäivä ei ole varma vieläkään. Ja siitä ottaa vielä kuukauden laivata se Suomeen..
Saa kysyä, eli tulossa on Focus 1,6 EcoBoost 182hv Start/Stop Titanium M6 5-ovinen, värinä Frozen White. LIsävarusteitakin on muutamia ->

- Easy Driver 2: Aktiivinen Pysäköintiavustin; Parkkitutka, anturit edessä ja takana; Sivupeilit, sähkötoimisesti taitettavat (taittuvat automaattisesti, kun ovet lukitaan)
- Ovien reunasuojukset
- Ikkunat, tummennetut B-pilarista taaksepäin
- Audio 7: Sony radio/CD, 9 premium-kaiutinta, kaukosäätimet ohjauspyörässä, USB- ja AUX-liitäntä; Ford SYNC Hätäapu- ja Bluetooth® HandsFree-toiminnoilla

Eli saattaa tosiaan tuo lisävarustemääräkin vaikuttaa, samoin se, että kaiketi tuo sinun 1.0l 125 hp moottorisi on se suosituin vaihtoehto. Harmillista sinun kannaltasi. Itsellänikin on tuo odotus tuntunut pitkältä, joten voin vaan kuvitella sinun tuskaasi...
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Nuo ovien reunasuojukset ovat mielenkiintoinen varuste. Kun ensimmäisen kerran sellaisilla varustetusta autosta löin kuskin oven sisäpuolelta kiinni, luulin että jotain jäi oven väliin. Kunnes tajusin että se "rahinaääni" tuli oven reunasuojuksen vetäytymisestä.
Focus mk3 EcoBoost
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Nyt on uusimpaan hinnastoon päivittynyt xenonien hinta, verottomana 300€. Alkaa olla jo hinta kohdillaan.
Focus mk3 EcoBoost
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja taky »

vorkki kirjoitti:Nyt on uusimpaan hinnastoon päivittynyt xenonien hinta, verottomana 300€. Alkaa olla jo hinta kohdillaan.
Ja tulee tarpeeseen, normi halogeeneillä kun ei näe "mitään" - ajovalot selkeästi auton huonoin yksityiskohta - toivottavasti xenonit on reilusti paremmat.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
-TaJu-
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Loka 2013 16:31

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja -TaJu- »

Hyundai i30 '10 vaihtui viikonloppuna Focus '12 1,6 diesel malliin.

Miten Teidän muiden hehkutus toimii, autossani olen nähnyt vain kerran hehkunvalon vai onko se vain niin nopea? Focuksessani on avaimeton käynnistys, toiminkohan siis oikein: power näppäimestä virrat päälle sitten kytkin pohjaan ja käyntiin?

Muuten olen kyllä tyytyväinen focuksen kyytiin, sisätiloiltaan on viimeistellympi ja mukavampi kuin i30:ntä, mutta vähän ahtaamman oloinen.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Hehkutus tapahtuu automaattisesti napin painalluksen jälkeen. Hauska tunne kun auto käynnistyy sen napin kosketuksen jälkeen "itsestään". :)
Torque Vectoring Control
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

taky kirjoitti: Ja tulee tarpeeseen, normi halogeeneillä kun ei näe "mitään" - ajovalot selkeästi auton huonoin yksityiskohta - toivottavasti xenonit on reilusti paremmat.
Itse mietin valoja lähinnä "ulkonäön kannalta" koska ei juurikaan tule ajoa katuvalaistuksen ulkopuolella. Monessa autossa en välttämättä ole edes koskaan käyttänyt pitkiä valoja.

Xenonitkaan ei aina yötä päiväksi muuta. En tiedä miten on Focuksen kohdalla mutta entisessä Golf 6:ssa xenonien lähivalot oli lähinnä vitsi.

Asiasta toiseen. Miten olette kokenut Focuksen sisämelun verrattuna joihinkin muihin saman luokan autoihin? Itse olen verrannut Titanium-varustetason 1.0 EcoBoost farkkua vakioilla 16" renkailla esim Golfiin ja Octaviaan, enkä osaa pitää Focusta meluisampana. Jollain nettifoorumilla Focusta tunnutaan pitävän meluisuuden mittarina... Ehkä itse olen sitten puolikuuro tai melun sävy vain muuten ei ärsytä.
Focus mk3 EcoBoost
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja taky »

vorkki kirjoitti: Itse olen verrannut Titanium-varustetason 1.0 EcoBoost farkkua vakioilla 16" renkailla esim Golfiin ja Octaviaan, enkä osaa pitää Focusta meluisampana.
Ainakin edelliseen kulkineeseen 2010 1.6 CR TDi Octavia Combiin verrattuna Focus 1.0 EcoBoost Titanium Wagon, molemmat alkuperäis vakiorenkailla on hiljaisempi.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Maracaia
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Syys 2013 18:52

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Maracaia »

Maracaia kirjoitti: Minulle automyyjä kertoi arvioiduksi toimituspäiväksi 5.10. Auto siis tilattu heinäkuun alussa. Pitänee vielä tänään varmistella, pitääkö tuo päivä vielä paikkansa, kun sinullakin on tuo toimitus noin viivästynyt.

*Edit* Jep, viesti tuli, että auton arvioidaan olevan Turussa 5.10.2013, joten saisikohan sen jo seuraavalla viikolla alle...
Hiukan jopa nopeutui aikataulu, eli huomenna saadaan Focus alle ja päästään opettelemaan *jesh* Kirjoittelen kokemuksia, kun niitä alkaa muodostua.
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Maracaia kirjoitti: ...
- Audio 7: Sony radio/CD, 9 premium-kaiutinta, kaukosäätimet ohjauspyörässä, USB- ja AUX-liitäntä; Ford SYNC Hätäapu- ja Bluetooth® HandsFree-toiminnoilla
...
Lähes tonnin satsaus perusrammariin verrattuna ja yli 500 Audio 3:een jossa saa BT:n joten kerropa ensivaikutelmia. Pääsitkö kuuntelemaan ennen tilausta?
Focus mk3 EcoBoost
Vastaa Viestiin