Peerless XLS 12" -Autossa? Mondeo Mk1, stw.

Poppikoneet ja niihin liittyvä keskustelu
maaco
Viestit: 56
Liittynyt: 06 Loka 2007 21:32
Paikkakunta: Vihtavuori

Re: Peerless XLS 12" -Autossa? Mondeo Mk1, stw.

Viesti Kirjoittaja maaco »

juurikinniin kirjoitti: Saisinko joltakin joka tietää, vastauksen tähän.
Kun on sanottu vain, että tuo ei toimi peerlessin kanssa, jonkun muun kanssa kyllä toimisi.
Eihän Peerlessin nimellisvastus ole kuin 4 ohmia, eli aivan normaali.

Luulen, että noita Peerlessin elementtejä on ajettu huonommillakin päätteillä. !!!
En jaksanut sen tarkemmin plärätä läpi että onko tähän vastattu kattavasti, eli jos joku on vastannut jo niin pahoittelen.

Jos tuo sun elementti on XLS12 Car, niin sille ilmoitetaan kyllä nimellisimpedanssi 4ohm. Vastaavasti taas se mitattu nimellisimpedanssi on noissa lähempänä 2ohmia kuin 4ohm. Mä aikoinaan tutulle jälleenmyyjälle soitin että mittaas läjä noita bassoja ja kerro impedanssi ilman kuormaa/päätettä, että onko tässä mun elementissä jotain vikaa. Osassa oli 1.8ohm, osassa 2.5ohm ja yhdessäkään ei yli 3ohm. Se tulee ongelmaksi, koska se impedanssihan vielä laskee kotelosta riippuen huomattavastikin kun elementillä aletaan niitä sub-taajuuksia toistaa. Itselläni aikoinaan oli XLS10 Car, jota pidän edelleen aikalailla parhaana subbarina mitä olen omistanut. Sitä ei valitettavasti voinut käyttää kuin 2 ohm nimelliskuormaa kestävillä päätteillä, kyykkäsi kaikki 4 ohm speksatut lankut.
Vastaa Viestiin