Ford Ka ongelmat

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
nicovoim
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Huhti 2013 20:30

Ford Ka ongelmat

Viesti Kirjoittaja nicovoim »

Miten saisi Ka:n kuluttamaan vähemmän. Mielessä on käynyt moottorin puhdistaminen forten ja niiden tapaisilla litkuilla sekä suodattimen vaihto paremmin virtaavaampaan mutta olen epävarma siitä että tippuisiko kulutus paremmin virtaavalla suodattimella joka myös toisi pari pollea lisää vakioon verrattuna? Kuluttaa 8-9 litraa satasella.
Toinen kysymys on jäähdytysnesteiden katoilu: maassa ei ikinä ole jälkiä nesteestä mutta silti katoilee mystisesti jonnekin. Kolmas kysymys: kuskinpuolen lukko, takaluukun lukko sekä virtalukko eivät kunnolla avaimella käänny, avain pitää jättää pari milliä pohjasta irti ennen kuin pystyy auton avaamaan/starttaamaan. Lukittaessa toimii kuskin lukko hyvin. Vara-avainta ei ole niin oisko avain kulunut? Sekä vielä neljäs kysymys, tulpissa on jotain häikkää ja ajattelin uusia ne ja kysyisin onko bilteman tulpat hyviä?
Viimeksi muokannut nicovoim, 22 Touko 2013 19:04. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Re: Ford Ka kulutuksen vähentäminen tekniikan puolesta

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

Kuva
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ford Ka ongelmat

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

nicovoim kirjoitti:Miten saisi Ka:n kuluttamaan vähemmän. Mielessä on käynyt moottorin puhdistaminen forten ja niiden tapaisilla litkuilla sekä suodattimen vaihto paremmin virtaavaampaan mutta olen epävarma siitä että tippuisiko kulutus paremmin virtaavalla suodattimella joka myös toisi pari pollea lisää vakioon verrattuna? Kuluttaa 8-9 litraa satasella.
Toinen kysymys on jäähdytysnesteiden katoilu: maassa ei ikinä ole jälkiä nesteestä mutta silti katoilee mystisesti jonnekin. Kolmas kysymys: kuskinpuolen lukko, takaluukun lukko sekä virtalukko eivät kunnolla avaimella käänny, avain pitää jättää pari milliä pohjasta irti ennen kuin pystyy auton avaamaan/starttaamaan. Lukittaessa toimii kuskin lukko hyvin. Vara-avainta ei ole niin oisko avain kulunut? Sekä vielä neljäs kysymys, tulpissa on jotain häikkää ja ajattelin uusia ne ja kysyisin onko bilteman tulpat hyviä?
1. Vaparilla kulutus nousee (uusi ilmanputsari ja tutki ettei ole imuvuotoa esim starttipilotilla. Ruiskutat konehuoneeseen sitä nii pitäs kierrosten muuttua jos on vuoto jossain.)
2. Neste menee savuna ilmaan. Eli päästää nesteitä sylintereihin. Paljonko häviää nesteitä esim viikossa?
3. Avain kulunut ihan selvästi. Pitää käyttää semmosellä sepällä joka voi koodata avaimen.
4. Osta ngk tulpat. Omaan ekkeriin makso tulpat sen parikymppiä. Että ei sinänsä iso säästö jos biltemasta haet.

Ja vähä lisäystä tuohon kulutukseen. Tarkista rengaspaineet!
nicovoim
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Huhti 2013 20:30

Re: Ford Ka ongelmat

Viesti Kirjoittaja nicovoim »

Imuvuotoa en löytänyt mutta putsari oli hyvin paskainen joten se menee vaihtoon. Myös jäähdytysnesteiden katoilun syy löytyi kun auton sai ylös, termostaatin koppa vuosi.
Tuohon avaimen koodaukseen niin mitä maksaisi tuollainen lukkosepällä?
Rengaspaineet 2.3 baarissa joten se ei ainakaan ole syy kulutukselle mutta putsarin vaihdon jälkeen luulisi kulutuksen tippuvan, oli se niin likainen. Ngk:t sitten varmaan tulpiksi jahka ehdin hakea simmoiset.
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ford Ka ongelmat

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Meillä päi Oulussa reilu 100€. Jos on siis koodattu avain. Ja putsari auttaa kulutukseen myös. Jos kovin likane nii käy laihalla. Eli ilmaa menee enemmän kuin bensaa.
Vastaa Viestiin